Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمان با بیان این مطلب که رشد تردد استان کرمان در سال 97 نسبت به 96، حدود 13 درصد بوده است، اعلام کرد: با توجه به کاهش اعتبارات اختصاص یافته به این حوزه در استان کرمان پیش‌بینی می‌کنیم که میزان تلفات جاده‌ای استان کرمان در سال‌ جاری نسبت به سال 97 افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سید علی سیدعلیخانی عصر امروز 22 تیر ماه در ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان کرمان با اشاره به تعداد دوربین‌های پایش تصویری در استان گفت: با توجه به اعتبارات درنظر گرفته و مصوبات استان قرار است تا پایان سال جاری مجموع دوربین‌های پایش تصویری استان کرمان به 172 دوربین برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب که طول کل راه‌ها اصلی و فرعی استان 3 هزار و 900 کیلومتر است، تصریح کرد: در سال گذشته تلفات در راکبان موتورسواران، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی بیشترین کاهش را در بین تلفات وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی سطح استان کرمان داشته است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام این خبر که عامل جاده‌ای، 15 درصد علت تصادفات را در استان کرمان به خود اختصاص داده‌ است، عنوان کرد: تا زمانی که روی عامل انسانی، استانداردسازی خودروها، قوانین و آموزش کار نکنیم، قطعا میزان تصادفات کاهش پیدا نخواهد کرد و موارد جزیی در کاهش تصادفات نیز دارای دلایل اصلی و منطقی نخواهد بود.

وی با بیان این مطلب که رشد تردد استان کرمان در سال 97 نسبت به 96، حدود 13 درصد بوده است، اعلام کرد: با توجه به کاهش اعتبارات پیش‌بینی می‌کنیم که میزان تلفات جاده‌ای استان کرمان در سال‌جاری افزایش می‌یابد.

سیدعلیخانی درباره آخرین وضعیت تصادفات رخ داده در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمان در سال جاری عنوان کرد: محورهای «کرمان-ماهان- بم»، «رفسنجان - شهربابک» و «باغین- سیرجان»، در دو ماهه اول سال‌جاری بیشترین تلفات تصادفات را به همراه داشته‌اند ضمن آنکه محورهای «کرمان - ماهان - بم»،  «باغین - سیرجان» و «هفت باغ علوی» جزء  محور پرتصادف شمال استان کرمان در این مدت بوده اند.

وی با تشریح درصد فراوانی وسایل نقلیه مقصر در تصادفات (فوتی و جرحی) در دو ماهه اول سال 98 در شمال استان کرمان اظهار کرد: 63 درصد مقصرین علل تصادفات در شمال استان کرمان سواری ها، نیم درصد اتوبوس و مینی بوس ها، 14 درصد وانت بارها، 12 درصد موتورسیکلت ها، و 10 درصد کامیون و تریلی ها بوده‌اند ضمن آنکه 59 درصد محل وقوع کل فقره حوادث رانندگی در این بازه زمانی در محورهای اصلی و 41 درصد در محورهای فرعی و روستایی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان عدم توجه به جلو با 50 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد و و عدم رعایت حق تقدم با 9 درصد را بعنوان بیشترین علل وقوع تصادفات در دو ماهه اول سال 98 در شمال استان کرمان اعلام کرد.

سیدعلیخانی به تحلیل تصادفات فوتی و جرحی شمال استان کرمان در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: تعداد مجروحین تصادفات استان در دوماهه اول سال 98، 800 نفر بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، 28 درصد رشد داشته ضمن آنکه در تعداد فوت شدگان نیز با کاهش 4 درصدی نسبت به سال 97 مواجه شده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع افغانی کش‌ها اشاره و اظهار کرد: در سال 97 آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات خودروهای حامل اتباع بیگانه و سوخت قاچاق در محورهای مواصلاتی استان 49 نفر و تعداد مجروحان این 46 فقره تصادف 137 مورد بوده به طوری که به ازای هر تصادف جرحی 6.9 نفر مجروح و به ازای هر تصادف فوتی، 1.9 نفر فوتی را شاهد بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی سیل در کرمان با هشدار نارنجی هواشناسی

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کرمان، در اطلاعیه روز یکشنبه این اداره کل آمده است: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

طبق این اطلاعیه، عمده فعالیت این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان کرمان خواهد بود.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی سیل در کرمان با هشدار نارنجی هواشناسی
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد