Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودی رئیس دامپزشکی شهرستان قاینات  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هدف از این طرح بررسی سرمی بیماری بروسلوز، وضعیت واکسیناسیون جمعیت دام سبک به لحاظ سطح تیتر واکسن و میزان اثربخشی واکسیناسیون علیه این بیماری می‌باشد.

وی افزود:  در این طرح ۶۰ راس بره و بزغاله خونگیری و آزمایش انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با بیان این که بروسلوز، نوعی بیماری عفونی واگیردار است که به لحاظ مشترک بودن بین انسان و دام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بیان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود که از مصرف لبنیات به صورت خام جدا خودداری کنند.

رئیس دامپزشکی قاینات با بیان این که این بیماری ضرر‌های اقتصادی بی شماری به صنعت دامپروری تحمیل می‌کند ادامه داد: برجسته‌ترین این زیان‌ها سقط جنین، تولد نوزادان مرده و پایین آمدن راندمان تولید شیر و گوشت است که گله را از وضعیت عادی خارج می‌سازد.

محمودی با توجه به اهمیت و نقش پرورش دام در اقتصاد خانوار روستایی و شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی استان بویژه شهرستان قاینات گفت: که اغلب روستائیان به شغل دامداری مشغول هستند و بیشترین آمار دام در بین شهرستان‌های استان را قاینات با بیش از ۲۸۵ هزار راس دارد که پیشگیری و پایش بیماری‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دامپزشکی قاینات به منظور کاهش بیماری در جمعیت انسانی اظهار کرد: مهمترین راهکار افزایش اگاهی عمومی در کنار واکسیناسیون به موقع دام می‌باشد که بدون همکاری و همیاری مردم نمی‌توان نتیجه مثبتی از واکسیناسیون دریافت کرد و نقش همکاری بین بخشی دامپزشکی و شبکه بهداشت در کنترل بیماری در جمعیت انسانی حائز اهمیت می‌باشد.

محمودی با اشاره به این نکته که نمونه گیری و آزمایش خون فقط در بره و بزغاله‌های ماده انجام شده است و نتایج خوبی از این پایش بدست آمد عنوان کرد: مطمئنا هدف گذاری کاری آینده را مشخص می‌کند، ولی نیاز است با تامین به موقع واکسن این مهم محقق شود.

رئیس دامپزشکی قاینات در پایان بیان کرد: دامداران لبنیات را بصورت خام مصرف نکنند و در صورت بروز علائم بیماری همچون سقط جنین در دام بدون تماس مستقیم با ترشحات جنین، ضمن جمع آوری و دفن بهداشتی به دامپزشک مراجعه نمایند.

انتهای پیام / ط ا


خونگیری ۶۰ راس بره وبزغاله

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز

جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا از تقویت واحدهای گشتی به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در ایام نوروز خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با سرقت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار فرامرز به‌گذر با حضور در نهمین جلسه قرارگاه نوروزی عمار (نیمه دوم تعطیلات نوروزی) ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید اظهار کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، برنامه‌ریزی و تلاش کارآگاهان در سراسر کشور از ابتدای طرح نوروزی تاکنون شاهد کاهش سرقت و افزایش کشفیات بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی با همه توان در کنار دیگر سازمان‌ها به عنوان تأمین‌کننده امنیت و آرامش مردم برخورد با جرایم را با جدیت به عهده دارد، افزود: سرعت و دقت عمل در پیگیری و پی‌جویی کشف جرایم از طریق علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: از آغاز طرح نوروزی گشت‌های خودرویی و موتوری به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند که امیدواریم در این ایام مسافران و شهروندان با رضایت کامل تعطیلات را به پایان ببرند.

وی با تاکید بر رعایت شهروندان بر توصیه‌های پلیس در خصوص جلوگیری از سرقت به ویژه سرقت از منزل تاکید و تصریح کرد: به منظور مبارزه با سرقت گشت‌های پلیس آگاهی در این ایام افزایش داشته که عملکرد آنها به صورت شبانه‌روزی ثبت و از سوی کارشناسان ستادی مورد رصد قرار می‌گیرد.

به‌گذر با بیان اینکه برای مقابله با سرقت وسایل نقلیه و داخل خودرو اقدامات باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت: رعایت نظم و انضباط در تمامی حوزه‌های مأموریتی و عملیاتی پلیس آگاهی بسیار مهم و مد نظر است که بر این مبنا مأموریت‌ها باید به شکل مطلوب اجرا شود.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به طرح پایش پابندهای الکترونیکی نیز که به صورت عملیاتی در سه استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: با نصب پابندهای الکترونیکی بر جامعه هدف می‌توان در پیشگیری و مقابله با سرقت اثرگذار بود.

وی در پایان ضمن توصیه به ارائه هشدارهای انتظامی در حوزه مأموریت‌های پلیس آگاهی جهت هوشیاری شهروندان گفت: مشارکت همه جانبه مردم، پلیس را در جهت تحقق امنیت و آرامش همگانی یاری می‌کند که امید است با اجرای دقیق و کامل این مأموریت‌ها بتوانیم نیمه دوم نوروز را با سربلندی طی کنیم، همچنین در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال مجموع کشفیات این پلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 739635

دیگر خبرها

  • چاقی در کودکان احتمالاً خطر ابتلا به ام‌اس را دو برابر می‌کند
  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • ۱۰ راهکار ساده برای حل مشکل خروپف
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • ۳ راهکار ساده و مهم برای اینکه بتوانیم لاغر شویم
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • تقویت واحدهای گشتی پلیس به منظور کشف به موقع سرقت و امنیت شهروندان در نوروز
  • افزایش کشفیات از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس