Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجاب در کشورمان دارای قانون و مقررات است که بمانند بسیاری از امور مورد بی‌توجهی مسئولان و سوءاستفاده دشمنان در به‌فساد کشیدن جامعه بویژه دختران و زنان ایرانی قرار گرفته و تیغ قانون نه بر بی‌حجابی که بر حجاب و محجبان خط و نشان می‌کشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجاب علاوه بر نماد دینی، سمبل فرهنگ ملی و بومی در رعایت حریم زن و مرد و موضوع عفاف و حجب و حیاء در هویت یک ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ملت‌ها شخصیت خود را در همه ابعاد زندگی به نمایش می‌گذارند، همچنانکه در مردم‌شناسی نوع تغذیه، ارتباط‌های فردی و اجتماعی، نوع پوشش و بسیاری از رفتارها مبین فرهنگ، شعور، داشته‌های سرمایه‌ای آن ملت تلقی و ارزیابی می‌شود.
 
به تجربه تاریخی، هر ملت در مواجهه با سایر ملل، اگر نتواند اصالت‌های فرهنگی خود را حفظ کند، پس از مدتی خود را تسلیم و مقهور فرهنگ مهاجم خواهد دید و با وادادگی فرهنگی، بتدریج ماهیت خود را از دست می‌دهد و به ملتی بی‌هویت و سرگشته و بی‌انگیزه در زندگی بدل می‌شود.
 
حجاب و رعایت موازینی که موجب حفظ و بقاء خانواده‌ها و کانون زندگی جامعه می‌شود، از نقاط اولیه توجه هر ملت به صیانت از مبانی تاریخی و حیاتی خویش بشمار می‌رود.
  حجاب دارای قوی‌ترین منطق است    زهره حسنوند دبیر دبیرستان، حجاب را برخوردار از قوی‌ترین منطق عقلی، اجتماعی، اخلاقی و حتی اقتصادی و سیاسی می‌داند و می‌گوید: اگر از نگاه الهی به موضوع حجاب بپردازیم، حجاب را امر الهی و دستور مستقیم خداوند می‌یابیم که به‌عنوان خالق انسان‌ها حجاب را عامل سلامت جامعه و مانع بروز فساد می‌داند و عدول از حجاب را نافرمانی از فرمان خداوند قلمداد می‌کند.
 
وی با اشاره به نقش حجاب در مبارزه با زیاده‌طلبی جنسی مردان هوسران و مقابله با بولهوسان، می‌افزاید: آنانی که با بدحجابی خود مردان را تحریک جنسی می‌کنند، علاوه بر نابودکردن تدریجی کانون‌های خانواده، به اخلاق و معنویت جامعه نیز جفا و خیانت می‌کنند؛ چراکه موجب بروز فساد در جامعه می‌شوند.
 
 
 حجاب دستور خالق انسان‌هاست

زهرا طبری فرهنگی دیگر به سخنان همکار خود بخش دیگری از منطق حجاب را می‌افزاید و می‌گوید: آنانی که از خداوند پروا ندارند و از سر آگاهی و حتی ناآگاهی این فریضه بزرگ خداوند را زیر پا می‌گذارند، باید خود را تابع قانون بدانند و از قوانین اجتماعی کشور پیروی کنند که رعایت حجاب، خود قانون ایران اسلامی است و برای این قانون هزینه‌های زیادی از جان شیرین جوانان گرفته تا آه مادران و فرزندان شهداء پرداخت شده است و همگان در قبال قانون حجاب باید خود را موظف به رعایت آن کنند که در غیر این‌صورت باید با موازین قانونی با آنان برخورد شود.
 
حلیمه فیروزنیا، دندانپزشک، بدحجابی را نشانه بی‌اطلاعی بانوان از نقش حجاب در مصونیت آنان از نگاه‌های شیطانی دانست و اظهار داشت: متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی و درگیرشدن پدران و مادران به مسائل اقتصادی برای اداره زندگی، غفلت بزرگی در آشناسازی نسل جدید با آموزه‌های دینی و منطق حجاب صورت پذیرفته که بدحجابی کنونی ناشی از آن غفلت بزرگ است و حال باید همه رسانه‌ها به موضوع حجاب به‌صورت منطقی و ایجابی بپردازند و با برنامه‌های آگاهی‌بخش و بصیرتی زمینه‌های تغییر نگاه نسل جوان و بانوان بدحجاب را فراهم آورند و البته این اقدام فرهنگی مانع برخورد قانونی با هنجارشکنان و ناقضان قانون نمی‌باشد.
 
حجاب طبیعی‌ترین عامل حفظ عفاف است   این بانوی دندانپزشک با توصیف حجاب به سپهر و زره در قبال تهاجم انسان‌های بیمار و چشم‌چران، بانوان محجبه را از بسیاری آفات در امان دانست و گفت: حجاب برتر یعنی چادر مانع از هزینه‌های زیاد برای پوشش‌های مختلف و متنوع و گرفتارشدن به مدهای دائم‌التغییر می‌شود و از تضییع وقت برای خودآرایی‌ها می‌کاهد و فرد را بجای پرداختن به ظاهر برای بیرون‌رفتن، او را به پایه اصلی اصالت زن که فضیلت‌های انسانی و نه جنسی است، سوق می‌دهد.
 
   
85 درصد افراد جامعه اصل پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند
 
مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی می‌گوید: نزدیک به ۸۵ درصد از افراد جامعه اصل ضرورت پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند.
 
سید محسن دعایی درباره وضعیت پوشش و حجاب در جامعه اظهار کرد: پوشش عفیفانه که ما از آن به حجاب تعبیر می‌کنیم  یک اصل انسانی است که نقطه تمایز انسان با حیوانات است.  نیاز پوشش عفیفانه از فطرت انسان می‌جوشد و فطری است و البته دین مبین اسلام که دین عقلانیت است ارزش وجودی انسان را بر این اصل تعبیر کرده است.
 
وی افزود: حجاب، عملی عقلانی، دینی و وحی‌شده محسوب می‌شود و ملت ایران مقید به پوشش عفیفانه معطوف به سابقه تمدنی، رشد عقلانی، تدین و مسلمانی در طول تاریخ بوده‌اند. متأسفانه در عصر رضاخان برای گرفتن این سبک عقلانی، از ملت هزاران شهید گرفت و در عصر فعلی هم استعمار نوین با مزدورانش درصد گرفتن این سبک زندگی است که موفق نخواهد بود.
 
بانوان‌مان مسلمان و معتقد به حجاب‌اند   مدیرعامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: وقتی در جامعه نگاه‌ می‌کنیم ملت ایران به چند دسته تقسیم می‌شوند، ۴۵ درصد تقید به حجاب شرعی دارند و ۲۵ درصد هم عدم تقید خود را اعلام می‌کنند، مابقی هم افرادی هستند که مقید هستند اما حجاب‌شان کامل نیست یعنی حجاب دارند اما کامل رعایت نمی‌کنند ولی تقید به اصل پوشش را در آنها شاهد هستیم.
 
دعایی افزود: بر اساس جامعه آماری نزدیک به ۸۵ درصد از مخاطبان اصل ضرورت پوشش عفیفانه را تصدیق می‌کنند و همه معتقد بودند که گوهر خود را بپوشانند که اصل ضرورت حجاب است و معتقدند که اگر قانون آن از بین هم برود ما از پوشش خود دست نمی‌کشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای "طرح نور"؛ گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند.

گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر وسپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش میکنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)
  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»
  • ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ