Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر بریتانیا در واشنگتن معتقد است که تنها دلیل خروج ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای مربوط به احساسات شخصی وی نسبت به باراک اوباما رئیس جمهور پیشین است.

سفیر بریتانیا کیم داروک در ماه مه 2018 در یک ایمیل دیپلماتیک نوشته است: "دولت آمریکا بر اساس وندالیسم دیپلماتیک عمل میکند، رفتارهایش به نظر تنها به دلایل ایدئولوژیک و شخصیتی است - این توافق (هسته ای) اوباما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این ایمیل در دسته دوم گزارش های لو رفته از مکاتبات سفیر بریتاینا منتشر شده که در روزنامه "Mail on Sunday" به چاپ رسیده است و اولین انتشار این مکاتبات منجر به این شد که اوایل هفته گذشته، داروک از سمت خود استعفا کند.

در ماه مه 2018، وزیر امور خارجه بریتانیا، بوریس جانسون به واشنگتن رفت تا تلاش کند تا ترامپ را متقاعد سازد تا از توافق هسته ای ایران خارج نشود. پس از آن، داروک در پیامی که در همین موضوع فرستاده شد بیان کرده كه در دولت ترامپ بر سر این تصمیم اختلاف و شکاف وجود دارد و از فقدان استراتیژی بلند مدت در كاخ سفید انتقاد كرد.

داروک در آن پیام نوشته: "آنها نمی توانند هیچ استراتژی برای "روز بعد" را مشخص کنند و ارتباطات امروز صبح با وزارت امور خارجه نشان می دهد که هیچ برنامه ای برای مشورت با همکاران و متحدان آمریکا، چه در اروپا و چه در منطقه در دستور نیست.

وی گزارش داده که وزیر امور خارجه مایک پومپو در طی مذاکرات خود با جانسون در مورد تصمیم رییس جمهور "به شکلی ماهرانه به اختلاف نظر خود با وی اشاره کرده است".

روزنامه Mail on Sunday گزارش داده که با توجه به گفته های داروک، مایک پومپئو همچنین اشاره کرده که او سعی داشته متن تجدید نظر شده ای در مورد خروج از توافق را به ترامپ بقبولاند، اما در این مسیر شکست خورده.

در سال 2015، ایالات متحده، چین، انگلیس، فرانسه، روسیه و آلمان توافقی را با ایران برای محدود کردن برنامه هسته ای در ازای لغو تحریم های اقتصادی بین المللی منعقد کردند.

دونالد ترامپ برای مدت طولانی از این توافق انتقاد کرده است و ایالات متحده را در تاریخ 8 می 2018 از آن خارج کرد. اولین دسته از گزارش های افشا شده  کیم داروک در آخر هفته گذشته موجب آشفتگی روابط بین بریتانیا و نزدیکترین متحدش آمریکا شد.

گزارش شده که داروک کاخ سفید را "بی منطق" توصیف کرده است، و ترامپ را مجبور به آن کرد که ادعا کند که سفیر بریتانیا در این کشور یک "احمقانه با شکوه" است که دیگر نمی تواند با وی کار کند.

سفیر بریتانیا در روز چهارشنبه استعفا داد و گفت که اکنون ادامه به کار برایش غیرممکن است. دولت بریتانیا تحقیقات در مورد افشای این مکاتبات را آغاز کرده است، و در همین حال پلیس به دنبال نقض بالقوه قانون اسرار رسمی است.

پلیس متروپولیتن لندن روز شنبه پس از اخطار به روزنامه نگاران در این خصوص که انتشار مکاتبات لو رفته میتواند عمل مجرمانه باشد، به شکل گسترده ای این افشاگری را محکوم کرد.

جانسون، که در حال حاضر در رقابت جایگزینی ترزا می به عنوان نخست وزیر است، گفته که بازجویی رسانه ها در این مورد "تاثیر منفی بر افکار عمومی" دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سفیر بریتانیا کیم داروک افشاگری مکاتبات ترامپ توافق هسته ای اوباما وندالیسم کاخ سفید عادل آذر واقعه مسجد گوهرشاد لیگ ملت های والیبال مهدورالدم محاکمه نجفی محمد علی نجفی میترا استاد قتل میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید