Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری در خصوص دفاعیه و جلسات دادگاه محمدرضا خاتمی گفت: دفاعیه آقای محمدرضا خاتمی برای دادگاه را خواندم. متنی قوی بود اما مهم این است که دادگاه اراده ای برای بررسی ادعا و مدارک و اسناد ایشان نداشت و حرفشان این بود که ملاک ما نظر شورای نگهبان است که صحت انتخابات را تأیید کرده. سؤال این است که اگر قرار بر عدم بررسی ادعای آقای خاتمی بوده پس چرا دادگاه تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثابت شدن ادعای تقلب در سال 88 به کل نظام آسیب نمی زند، تصریح کرد: ادعای آقای محمدرضا خاتمی و افرادی مانند ایشان این است که در وزارت کشور و در اتاق تجمیع آراء تقلب شده و تعداد قابل توجهی آراء به آراء یکی از نامزدها اضافه کرده اند. فرضا این ادعا ثابت شود، این امر یعنی تخلف و بلکه تقلب و خیانت افرادی در نقطه حساس سامانه انتخاباتی؛ که ای بسا مقامات عالی کشور نیز از آن بی خبر بوده اند و به عبارت دیگر این افراد مقامات عالی کشور را نیز فریب داده اند.

وی افزود: اگر از این منظر به موضوع نگاه شود هراس قوه قضائیه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی از رسیدگی به این موضوع از بین می رود؛ بلکه این رسیدگی و تعیین تکلیف را به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهند دانست.

مطهری با بیان اینکه صرف اظهار عقیده نباید موجب محاکمه شود، اظهار داشت: اساسا عقیده قابل مؤاخذه نیست. چون قابل اجبار نیست؛ نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال 88 تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر کسی امروز ادعا کرد در انتخابات سال 88 تقلب شده و آنگاه دست به اقدامات عملی مانند تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی زد، او باید محاکمه شود اما صرف اظهار نظر نباید موجب اظهار و محاکمه و مجازات شود. لذا برخوردی که با آقای محمدرضا خاتمی شد از اساس غلط و غیر ضروری بود. نباید طوری رفتار کنیم که فضای اختناق تداعی شود.

منبع: سایت جماران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی مطهری محمدرضا خاتمی انتخابات 88 قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه عراق امروز نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عراق نسبت به شکست این شورا ابراز تاسف و تاکید کرد که فلسطین دارای حق تاریخی برای تشکیل کشور خود است و محرومیت از این حق به منزله نقض حقوق ملت فلسطین است.

پایگاه لبنانی العهد نوشت، این وزارتخانه افزود: سلب حق ملت فلسطین، منطقه را دستخوش بی‌ثباتی همیشگی کرده و پیامدهای ویرانگری را به همراه خواهد داشت.

پیش از این، قطر و سوریه هم وتوی قطعنامه عضویت فلسطین از سوی آمریکا را محکوم و آن را مایه تاسف و تشدید بی‌ثباتی در منطقه دانستند.

جنبش فتح و حماس نیز وتوی قطعنامه را محکوم کردند و آن را دلیلی بر تصمیم واشنگتن برای ادامه حمایت از نسل کشی فلسطینی‌ها و ایستادن آن در برابر ملت فلسطین دانستند.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

دیگر خبرها

  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • رییس قوه قضاییه: ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد