Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:26:11 GMT

پدر امنیت کامپیوتر درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۴۷۱۶

پدر امنیت کامپیوتر درگذشت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه امنیت رایانه یکی از بنیانگذاران خود را از دست داد. «فرناندو کورباتو» که مخترع پسورد رایانه بود روز گذشته در سن ۹۳ سالگی فوت کرد.

این محقق دانشگاه MIT هنگام ایجاد «سیستم اشتراک گذاری زمان همسان» (Compatible Time-Sharing System) کانسپت حساب‌های کاربری را طراحی کرد که به وسیله پسورد‌هایی از آن‌ها محافظت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم CTSS به افراد مختلف اجازه می‌داد همزمان از یک رایانه استفاده کنند.

البته اختراع پسورد تنها تلاش نوآورانه و پیشرو کورباتو نبود. مدل استفاده همزمان CTSS مدت زمان انتظار برای پاسخگویی رایانه را از چند ساعت به چند ثانیه رساند و به این ترتیب فناوری رایانه قابل استفاده‌تر شد.

از سوی دیگر این سیستم مسیر را برای توسعه سیستم‌های عامل آینده مانند لینکوس فراهم کرد. او همچنین انگیزش اصلی ایجاد «قانون کورباتو» بود که طبق آن برنامه نویسان بدون در نظر گرفتن زبان برنامه نویسی مورد استفاده، باید یک میزان کد بنویسند.

البته کورباتو در این اواخر از وجود مشکلاتی در پسورد‌ها نیز مطلع بود. او در سال ۲۰۱۴ در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود: ظهور اینترنت سبب شده لاگین‌های ورودی به هر سایت و دستگاهی به یک کابوس تبدیل شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

مخترع پسورد درگذشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها امنیت کامپیوتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، مجید راهب، یک کارآفرین بین‌المللی بود که آوازه شهرت او توانست لقب «سلطان گلاب جهان» را برای ایران به ارمغان آورد.

کد خبر 845549 برچسب‌ها خبر مهم كاشان گلابگیری

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید درباره آزمایش بالینی ایمپلنت مغزی نورالینک
  • سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت
  • پدر گلاب ایران درگذشت
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری