Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شب و روز میلاد امام رضا(علیه‌السلام) مساجد و بقاع متبرکه شهرستان‌های صومعه‌سرا، ماسال، فومن و شفت میزبان برگزاری جشن میلاد این امام رئوف بودند.

خبرگزاری شبستان، غرب گیلان_ مائده فلاحتکار ضیابری: مردم ولایتمدار شهرستان‌های غرب گیلان شب گذشته و امروز(یک‌شنبه، 23تیر) با آذین بندی و چراغانی كردن مساجد، بقاع متبرکه و خیابان‌ها و برگزاری جلسات مولودی‌خوانی و حضور در مساجد و حسینیه‌ها و پخش شربت و شیرینی سالروز میلاد هشتمین اختر تابناك امامت و ولایت را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در شب و روز میلاد امام رضا(علیه‌السلام)، زائران با شاخه‌هاي گل و ذكر زمزمه‌هايي چون يا مولا علي‌ابن‌موسي‌الرضا، رضا رضا، صل علی محمد، امام رضا(ع) خوش آمد و با شور و شوقي وصف ناپذير در امامزادگان عظیم‌الشان حضور يافتند.

 

در بسياري از نقاط شهری به همت گروه‌هاي متعدد مردمي ايستگاه‌هاي صلواتي ايجاد شده است و در اين ايستگاه‌ها با شيريني و شربت از شهروندان پذيرايي مي‌شود.

 

 

*برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در بقاع متبرکه شفت

«حمید رحیمی» با تبریک ولادت امام رضا(علیه‌السلام) اظهار کرد: همزمان با شب و روز میلاد امام مهربانی، بقاع متبرکه شفت میزبان عاشقان و دلداگان این امام رئوف هستند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت افزود: مدیحه‌سرایی وشعرخوانی در مدح هشتمین امام شیعیان، سخنرانی، اجرای گروه‎های تواشیح، مسابقه و حدیث‌خوانی از جمله برنامه‌های ویژه جشن میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بقاع متبرکه بوده و است.

 

وی گفت: در دهه کرامت، بقاع متبرکه شاخص شفت، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده بودند که شامل بزرگداشت امامزادگان، غبارروبی و عطرافشانی و برنامه‌های فرهنگی بود.

 

رحیمی تصریح کرد: اين برنامه‌ها با رويكرد تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگی و همچنين تبيين شخصيت امام رضا(علیه‌السلام) طی شب گذشته در شب ولادت امام رضا(ع) برگزار شد و امروز هم در سالروز ولادت آن امام در حال برگزاري است.

 

 

*مساجد و هیئت‌های مذهبی صومعه‌سرا میزبان جشن میلاد امام رضا(ع)

«رحمت آذرافروز» با تبریک ولادت اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک کرامت بیش از 150 مسجد در صومعه‌سرا با برنامه‌های مختلف از پیش تعیین شده جشن برگزار کردند.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه اعزام مبلغ و مداح به مساجد و هیئت‌های مذهبی در دهه کرامت انجام گرفت، اظهار کرد: شب گذشته و امروز در مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان صومعه‌سرا جشن میلاد امام رضا(علیه‌السلام) برپا است.

 

وی افزود: برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای گروه تواشیح، مسابقات فرهنگی، سخنرانی، پذیرایی و مولودی خوانی مداحان از برنامه‌های شب و روز میلاد امام رضا(ع) بوده و است.

 

آذرافروز گفت: الگو پذیری از سیره زندگی و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری امام هشتم شیعیان به عنوان بهترین الگو برای مسلمانان است.

 

 

*جشن میلاد امام رضصا(ع) در مسجد جامع شاندرمن

«محمدمهدی رحمانپور» با تبریک میلاد امام رضا(ع) تصریح کرد: جشن میلاد امام رضا(علیه‌السلام) شب گذشته در مسجد جامع شاندرمن با سخنرانی حجت‌الاسلام آزموده امام جماعت این مسجد برگزار شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مامن دلهای شیدا و پناهگاه دردمندان است.

 

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) در زمان حیات مبارک خویش کانون مهر و عاطفه نسبت به مردم و مظهر عشق و محبت نسبت به آن‌ها بود، اظهار کرد: همه ما باید ولایت‌پذیر باشیم زیرا هر کسی در مسیر ولایت حرکت نکند عاقبت به خیر نخواهد شد.

 

گفتنی است، امام رضا(علیه‌السلام) هشتمين امام شيعيان در يازدهم ذيقعده سال 148 هجري قمري در مدينه منوره ديده به جهان گشود، نام مبارک ايشان علي و كنيه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترين لقب ايشان «رضا» به معنای «خشنود» و يكی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محم» است که اين لقب نشانگر ظهور علم و دانش ايشان است.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع جنوب کرمان جشن های دهه کرامت روزنامه حجاب و عفاف نماز جمعه هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ع مراسم اختتامیه اصفهان میلاد امام رضا ع جشن میلاد امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ایمان واقعی بندگان مورد آزمایش قرار بگیرد و آن‌ها باید از این زمان طلایی که در اختیار دارند نهایت بهره را ببرند. 

امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان فرموده‌اند: «إنَّ اللّه َ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ» «خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.»

منبع: تحف العقول

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ماه خدا

دیگر خبرها

  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان
  • ۱۵ بقعه متبرکه سبزوار میزبان طرح آرامش بهاری 
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصاویر
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصویر
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروندکنار
  • جشن میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در اروند کنار
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • اطعام ۲۵ هزار زائر در شب میلاد امام حسن + تصاویر
  • آیا صلح امام حسن (ع) سازش و تسلیم بوده است؟