Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@02:01:44 GMT

در سالگرد خاموشی، منهتن ۵ ساعت خاموش شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۴۷۶۱

در سالگرد خاموشی، منهتن ۵ ساعت خاموش شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ در سالروز قطع گسترده برق در نیویورک، قطع برق بخش‌هایی از «منهتن» نیویورک را فلج کرد.در ساعت 21 و 34 دقیقه 13 ژوئیه سال 1977،  به دنبال برخورد صاعقه به خطوط انتقال برق، شهر نیویورک با خاموشی مطلق مواجه شد و این قطعی برق 25 ساعت ادامه داشت.
 
بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، بخش‌هایی از منهتن، روز گذشته با قطعی برق روبرو شد که در نتیجه آن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و مکان‌های گردشگری در بخش بزرگی از این منطقه در خاموشی فرو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  
طبق این گزارش،‌ بیش از 60 هزار خانه و فروشگاه و مغازه در نیویورک بین ساعت 19:00 روز گذشته (شنبه) به وقت محلی با قطعی برق روبرو شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مسئولان نیویورک‌، پنج ساعت برای احیای برق زمان صرف کردند.
 
راشاتودی ادامه داد، زمانی که شهر نیویورک با تاریکی مطلق و ناگهانی روبرو شد، بسیاری برای چندین ساعت در سراسر شهر درون آسانسورها گرفتار شدند و در نهایت با مداخله آتش‌نشان‌ها از این وضعیت نجات یافتند.

مانیتورهای بزرگ میدان تایمز به طور کامل به دلیل قطعی برق، خاموش شد و یکی از کنسرت‌های خواننده سرشناس آمریکایی تحت تأثیر این خاموشی مطلق قرار گرفت و لغو شد.
 
طبق این گزارش، خاموشی مطلق در منهتن نیویورک در نتیجه آتش‌ گرفتن یک مبدل برق در خیابان 64 غربی و «وست اند» به وجود آمده است.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک در خصوص این رخداد گفت: «گرچه خوشبختانه، هیچ‌گونه جراحتی در نتیجه این حادثه رخ نداد، اما در هرحال وقوع چنین حادثه‌ای غیرقابل قبول است. تا زمان احیای کامل برق، ما تمامی اقدامات لازم برای تضمین ایمنی و امنیت اهالی نیویورک‌ انجام می‌دهیم».
 
در نتیجه خاموشی مطلق سال 1997، در طی این زمان ۲۵ ساعت بیش از هزار مورد آتش‌سوزی در سطح شهر گزارش شده بود و ۱۶۰۰ فروشگاه نیز به طور کامل غارت شد. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی برق در روز جمعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به اطلاع مشترکین محترم شهرستان ارومیه میرساند روز جمعه مورخ ۰۷/ ۰۲/ ۱۴۰۳ به علت اجرای طرح جابجایی تیر از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ برق کارخانه سیمان سفید ارومیه، کارخانه گچ، روستای عسگر آباد کوه، روستای کوسه احمد و تمامی مشترکین صنعتی، خانگی و چاه آب‌های مسیر روستای عسگر آباد کوه به مدت ۴ ساعت قطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • آب سه منقطه از خرمشهر قطع شد
  • اطلاعیه قطعی آب در سنندج
  • روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • اطلاعیه قطعی برق در روز جمعه