Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی شرکت سایپا از مشتریان خود هزینه حق بیمه را دریافت کرده که پولی به شرکت‌های بیمه واریز نکرده است. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بدهی هزار میلیاردی شرکت‌های خودروساز به بیمه‌ها موجب شده تا روند صدور بیمه نامه برای خودروهای صفر به مشکل بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویه همکاری شرکت‌های خودروساز با بیمه‌ها در گذشته به این صورت بود که خودرویی ها به ازای دریافت حق بیمه از مشتری و واریز آن به حساب بیمه، بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را در زمان تحویل خودرو، به مشتری ارائه می دادند.

اما مشکل جدیدی که برای مشتریان شرکت‌های خودروسازی به ویژه سایپا بوجود آمده این است؛ خودروساز با بهانه عدم صدور بیمه نامه شخص ثالث، از تحویل خودروهای صفر کیلومتر به مشتری خودداری می کند.

ماجرا از این قرار است که شرکت‌های بیمه از خودروسازی سایپا طلب بسیار زیادی دارند و تصمیم گرفته اند تا زمانی که این طلب را دریافت نکنند، بیمه نامه ای هم به این خودروساز ندهند.

خبرنگار تسنیم به منظور بررسی موضوع با بیمه مرکزی تماس گرفت؛ مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی در واکنش به اخباری مبنی بر توقف صدور بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر به دستور بیمه مرکزی، اعلام کرد: اولا بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد و کار بیمه مرکزی راهبری و نظارت بر شرکتهای بیمه است.

زندی تصریح کرد: شرکت سایپا حق بیمه را از مردم دریافت، اما متاسفانه به حساب شرکت‌های بیمه واریز نمی کند و مردم هم در صورت بروز حادثه خسارت خود را از شرکت‌های بیمه دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ادامه داد: این در حالی است که شرکتهای بیمه از شرکت سایپا میلیاردها تومان طلب دارند.

به عبارتی می توان گفت که پول بیمه را شرکت خودرو سازی سایپا از مردم دریافت می کند و خسارت را شرکتهای بیمه باید پرداخت کنند آنهم درحالی که پولی به حساب بیمه ها واریز نمی شود.

صدرو بیمه نامه خودروهای سایپا متوقف شد

 

 

انتهای پیام/

R1012123/P/S7,78,79/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سایپا اخبار شرکت‌های بیمه بیمه ایران بیمه مرکزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سایپا بیمه ایران بیمه مرکزی سایپا بیمه ایران بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟