Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکار یزدی موفق به کسب رکورد روپایی نشسته و ثبت آن در کتاب رکوردهای ایران و جهان شد. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدحسن حسینی فهرجی که این روزها در ایران به نام مرد روپایی شناخته می‌شود، در آخرین برنامه ثبت شده خود، موفق به ثبت رکورد روپایی نشسته در یزد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که پیش از این رکوردهای مختلف جهانی و کشوری را در کارنامه خود به ثبت رسانده، این بار اقدام به زدن روپایی اما به حالت نشسته که به نسبت روپایی ایستاده بسیار دشوارتر است کرد.

حسینی فهرجی این رکورد خود را در حضور دو نفر از داوران فدراسیون فوتبال و همچنین ثبت به وسیله سه دوربین فدراسیون انجام داد.

در این برنامه، این ورزشکار یزدی توانست هشت هزار و 345 مرتبه روپایی بزند و به عنوان نخستین فردی در کشور و جهان باشد که توانسته این تعداد روپایی به حالت نشسته زده است.

3رکورد ملی رقابت‌های دوومیدانی دختران قهرمانی کشور در لرستان جابه‌جا شدپاداش یک میلیونی قهرمان سابق دوومیدانی برای ورزشکاران جوان رکوردشکنشکسته شدن رکورد قیمتی کاوه رضایی در کلوب بروژ

پیش از این در کشور یک نفر در استان فارس اقدام به ثبت این رکورد کرده که توانسته بود 670 مرتبه روپایی بزند اما به دلیل اینکه از میزان حداقل لازم برای ثبت رکورد پایین‌تر بود، این تعداد به اسم وی ثبت نشد.

این رکورد با توجه به تعداد بالای آن، قابلیت ثبت در کتاب رکورد‌های گینس را داشت اما به دلیل هزینه بالای ثبت و اینکه لازم است داوران از کشور انگلستان به ایران سفر کنند، رکورد در کتاب رکوردهای ایران و جهان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ثبت یک رکورد دیگر در راه آهن

تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل ریلی از ثبت یک رکورد دیگر در شبکه ریلی کشور خبر دادند.

به گزارش تین نیوز،  کانال تلگرامی خانواده راه آهن ایران در این زمینه نوشت: برای اولین بار در تاریخ راه آهن، مدیرعامل راه آهن توانست در ۲۵ روز حدود ۳۰ لوکوموتیو و واگن در ایام پیک را از رده خارج کند.

این رسانه اجتماعی مدعی شد: از این تعداد لوکوموتیو، حدود 10 لوکوموتیو اسقاط شده است.

به نوشته کانال تلگرامی مذکور ، همچنین برای اولین بار در تاریخ راه آهن و در صنعت ریلی، در تاریخ 19 فروردین 1403 ، دیزل قطار مسافری تهران کرمان به دلیل اتمام سوخت، در بلاک مورد -سیریز سرد شده است!

قابل ذکر است این موضوع در حالی مطرح می شود که  سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در نشست خبری روز 19 فروردین ماه خود گفت: مجموع لوکوموتیوهای موجود در کشور از حدود ۷۰ سال گذشته تا آغاز به کار دولت سیزدهم کمتر از ۹۵۰ دستگاه بود که با تولید داخل ۲۱ لوکوموتیو در سال گذشته به بیش از یک هزار لوکوموتیو رسید.

وی بیان داشت: هم اکنون ۱۵۰ لوکوموتیو زیمنس مسافری با عمر متوسط ۱۱ سال در کشور وجود دارد؛ هرچند به صورت نو و سالم به ما تحویل نشد.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: روزی که در شرکت راه آهن وارد شدم ۵۰ دستگاه لوکوموتیو از آنها متوقف بود و نیازمند تعمیر اساسی داشت، از ۱۰۰ لوکوموتیو دیگر باقی مانده ۸۲ دستگاه کار می کرد هرچند فقط ۱۷ لوکوموتیو در رژیم بهره برداری سالم بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از بیش از یک هزار لوکوموتیو موجود ۲۰۰ لوکوموتیو از حدود ۲۰ تا ۳۰ سال پیش اصلاً استفاده نمی شده و در جایی که آن را " قبرستان لوکوموتیوها " می نامم در نزدیکی کرج نگهداری می شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: ۱۵۰ لوکوموتیو متوقف طولانی مدت داریم که قابل بازگرداندن به سیر هستند، در این زمینه یک بسته سرمایه گذاری تعریف شده که اردیبهشت ماه رونمایی می شود که در آن مباحثی همچون فروش یا مشارکت در بازسازی لوکوموتیوها دیده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران
  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • حمله تند هاشمی نسب به میثاقی: درباره استقلال حرف نزن
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی
  • ◄ ثبت یک رکورد دیگر در راه آهن
  • دختر ایرانی رکورد یک آمریکایی را شکست