Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، برخی منابع رسانه‌ای به نقل از «یحیی العریضی» سخنگوی هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری اعلام کردند که گیر پدرسون فرستاده سازمان ملل به سوریه با نصر الحریری رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری دیدار و گفتگو کرد.

العریضی گفت: رضایتمندی هیئت سازمان ملل از روند تشکیل کمیته قانون اساسی نشان‌دهنده آن است که دمشق تسلیم فشارهای روسیه برای تشکیل این کمیته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرسون در سفر دو روزه خود به دمشق با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

او دیدار خود با ولید المعلم را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: درباره موضوعات مختلفی از جمله کمیته قانون اساسی گفتگو کردیم.

العریضی در ادامه گفت: درباره اصول اجرایی عملکرد کمیته قانون اساسی توافق شد اما زمان آغاز فعالیت آن تعیین نشد، احتمالاً آغاز فعالیت این کمیته همزمان با نشست بعدی آستانه در اوایل ماه آتی باشد.

او افزود: اختلاف نظری درباره شش اسم در لیست جامعه مدنی وجود دارد، توافق شد که سازمان ملل چهار اسم را تایید کند و دمشق و روسیه دو اسم را انتخاب کنند.

کمیته قانون اساسی شامل سه گروه ۵۰ نفره به نمایندگی از دمشق، مخالفان و جامعه مدنی است که آن را فرستاده سازمان ملل بر آن نظارت می‌کند.

العریضی تاکید کرد: در صورت بروز اختلاف‌نظر در داخل کمیته درباره یک تصمیم، حل این مساله به ۷۵ درصد آراء یعنی ۱۱۳ رای نیاز دارد.

کد خبر 4666037

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه کمیته قانون اساسی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

محمد مخبر و نخست وزیر سوریه در یک مکالمه تلفنی، راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک اقتصادی و توسعه روابط فی مابین تهران و دمشق را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وی بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم، ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاری‌های اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قرارداد‌های امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محور‌های این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.

نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیرو‌های مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد.

وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری‌های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • احضار رضاوند به کمیته انضباطی
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • اطلاعیه سازمان لیگ بسکتبال جهت تشکیل کمیته انضباطی