Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:44:32 GMT

یادبود مریم میرزاخانی در «چرخ»

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۵۹۰۶

یادبود مریم میرزاخانی در «چرخ»

هفتمین قسمت فصل جدید «چرخ» ساعت ۱۹ امروز با یادی از فعالیت‌های علمی دکتر مریم میرزاخانی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، سومین هفته‌ برنامه‌ی «چرخ» با گفت‌وگویی درباره‌ زندگی علمی مرحوم دکتر مریم میرزاخانی، ریاضیدان برجسته‌ی ایرانی و برنده‌ی جایزه‌ی جهانی مدال فیلدز آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فروتن به‌ عنوان مجری ـ کارشناس میز علم «چرخ» در گفت‌وگو با دکتر سیدعبادالله محمودیان، عضو هیئت علمی دانشکده‌ی ریاضی شریف و چهره‌ی ماندگار ریاضی، فعالیت‌های میرزاخانی، نابغه‌ی دنیای ریاضیات را بررسی خواهند کرد.

امروز، ۲۳ تیر، سالروز درگذشت دکتر میرزاخانی، اولین برنده‌ی ایرانی مدال فیلدز است. در بخش روایت خبری «چرخ»، مجید کریمی به مهم‌ترین خبرهای روز دنیای علم شیمی می‌پردازد.

آشنایی با جزییات کار دکتر شاهین زمان، دیرینه‌شناس از دیگر بخش‌های هفتمین قسمت «چرخ» در فصل تابستان خواهد بود.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده بررسی و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان، مسائل روزمره‌ی زندگی را واکاوی می‌کند.

«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مريم ميرزاخاني برنامه چرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روش‌های تدریس مستقیم و کلاس‌های عاری از هیجان در سیستم آموزشی نوین سال‌ها است که مورد نکوهش قرار گرفته و تاکید‌ها همواره بر این بوده که آموزش‌ها با بازی همراه باشند تا دانش‌آموزان بتوانند مفاهیم درسی را به طور عینی لمس کنند؛ در همین راستا معلم مراغه‌ای توانسته است با طراحی بیش از ۳۰۰ بازی به ویژه برای درس ریاضی، خلاقیت و سرگرمی را چاشنی آموزش کند.

بازی‌های طراحی شده توسط معلم مراغه‌ای برای اولین بار معرفی شده‌اند و بسیاری از آنها هدفمند و به صورت برد و باخت بوده و دارای مهره، تاس و کارت هستند و دانش‌آموزان را با انگیزه‌ای مضاعف به برنده شدن و در نتیجه یاد گرفتن عمیق مفاهیم درسی تشویق می‌کند و در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تدریس چندساحتی است.

دانش‌آموزان کلاس درس خانم نصرالله‌زاده معتقد هستند که همراه بودن بازی با آموزش سبب یادگیری بهتر مطالب کتاب درسی و ایجاد شادی و نشاط در کلاس و حل آسان مسائل دشوار ریاضی می‌شود، این معلم برای هر مبحث درس ریاضی، بازی جداگانه‌ای طراحی کرده و در بسیاری از آنها از وسایل دور ریز استفاده کرده که بیش از ۴۰۰ بازی در دو جلد کتاب تحت عنوان «دست‌ورزی‌های ریاضی» منتشر شده است.

نگار نصرالله زاده، معلم نمونه و متولد سال ۱۳۶۶ بوده و دارای ۱۱ سال سابقه تدریس و پنج سال سابقه فعالیت در نهضت سوادآموزی است، این معلم مراغه‌ای در حوزه دانش بنیان نیز فعال بوده و توانسته است ایده‌های فناورانه را تبدیل به محصول کرده و شرکت دانش بنیانی را هم در این خصوص با مجوز پارک علم و فناوری استان تاسیس کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • یک جدول ریاضی داریم، کشف رابطه پنهان در آن با شماست!
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • سرنوشت حساب افراد در شبکه‌های اجتماعی پس از مرگ آنها چیست؟
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • نمایش زندگی، زمانه و احوالات چهار زن نوازنده‌ی شمال خراسان در «طرقه»
  • برگزاری چهار معارفه جدید در بانک ملی ایران