Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «ریچارد نفیو» در خصوص وضعیت بوجود آمده در خصوص برجام و اینکه آیا سایر طرف های امضا کننده برجام با خواسته آمریکا برای بازگرداندن سریع تحریم های بین المللی علیه ایران موافق هستند یا خیر گفت: آیا فکر می‌کنم که بحثی برای بازگشت سریع تحریم‌ها در جریان خواهد بود؟ مطمئناً همین طور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا فکر می‌کنم که سایر اعضای شورای امنیت نیز با بازگشت تحریم‌ها موافق هستند؟ نه. معلوم نیست که در صورت مطرح شدن این بحث (بازگشت سریع تحریم های ایران) آنها کرسی‌های خود را حفظ کرده و جلسه را ترک نکنند.

نفیو که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما از طراحان تحریم های ایران بود و در مذاکرات منتهی به برجام نیز حضور داشت و اکنون در دانشگاه کلمبیا حضور دارد در ادامه گفت: گزینه بازگشت سریع تحریم‌ها، امتیازی بود که به آمریکا داده شد تا از طریق شورای امنیت تحریم های ایران را بازگرداند و در آن زمان این مجوز بخش ویژه ای از طرح جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا به کنگره بود تا از برجام حمایت شود. حتی شخص دونالد ترامپ نیز از این گزینه (بازگشت سریع تحریم‌ها) رضایت داشت.

بر اساس گزینه بازگشت سریع، هر یک از امضا کنندگان برجام می توانند با محکوم کردن ایران به نقض این توافق خواستار مطرح شدن بحث در کمیته برجام شوند. این موضوع حتی می تواند در شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح شود و با تصویب قطعنامه ای تحریم ها مجدداً به اجرا گذاشته شود.

کد خبر 4666058 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده آمریکا برجام تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان