Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:33:28 GMT

برخورد جدی پلیس راهور با خودروهای دودزا و پرآلاینده

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۶۱۰۱

برخورد جدی پلیس راهور با خودروهای دودزا و پرآلاینده

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با توجه به سهم بالای وسایل نقلیه در آلودگی هوا در شهر تهران و همچنین با توجه به ایام جاری که وضعیت آلودگی هوا از حالت عادی خارج شده است و بعضاً نامناسب و خطرناک گزارش می‌شود. پلیس راهور تهران بزرگ اهتمام بیشتری به این موضوع داشته و به هیچ عنوان اجازه تردد به خودروهای دودزا و پرآلاینده را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند و خودروهای دودزا در سطح معابر شهری ممنوع است. همچنین خودروهایی که آلایندگی دارند علاوه بر اعمال قانون از تردد آن‌ها در شهر بلافاصله جلوگیری و به پارکینگ انتقال می‌یابند.

برخورد با خودروهای دودزا و جلوگیری از تردد آن‌ها یکی از اصلی‌ترین وظایف پلیس راهور است. این موضوع برای ایام خاصی از سال که آلاینده‌ها به بیشترین حد خود می‌رسند اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

لذا به رانندگان محترم توصیه می‌گردد چنانچه وسایل نقلیه‌شان مشکل دودزایی و عیب و نقص فنی دارد در اولین فرصت نسبت به برطرف کردن نواقص اقدام نمایند.

کد خبر 4666043 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور شهر تهران خودروهای دودزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ موسوی پور رییس پلیس راهور پایتخت با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسواران در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل آن گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰۸ موتورسوار بر اثر تصادف در تهران جان خود را از دست دادند و این آمار سال گذشته ۲۸۵ نفر بود یعنی ۷۷ نفر معادل ۳۷ درصد افزایش فوتی موتورسواران را داشتیم. رییس پلیس راهور پایتخت افزود:بر این اساس از دی ۱۴۰۲ طرح ۱۰ و ۱۰ راهکار کوتاه مدت کنترل تخلفات و ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران اجرا شد و شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت موتورسواران بودیم. سرهنگ موسوی پور با اشاره به تردد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران گفت: کمتر از ۴۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. رییس پلیس راهور پایتخت از موتورسواران خواست برای حفظ جان خود و دیگران از کلاه ایمنی استفاده کنند. سرهنگ موسوی پور افزود:­طبق ماده ۲۰ رسیدگی به تخلفات، در بحث حمل و نقل همان مقرراتی که برای خودرو است، برای موتورسیکلت هم باید رعایت شود. رییس پلیس راهور پایتخت گفت: همچنین درصورت استفاده نکردن از کلاه ایمنی، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف و حرکات مارپیچ و مخاطره آمیز طبق قانون با موتوسواران برخورد می‌شود به عنوان مثال موتورسوار برای نداشتن کلاه ایمنی ۶۰ هزار تومان جریمه و یک هفته موتور وی در پارکینگ توقیف می‌شود و در صورت تکرار تخلف، موتور وی یک ماه توقیف می‌شود.

دیگر خبرها

  • ترافیک در پایتخت اما روان
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران
  • فوت راننده موتورسیکلت در خیابان طیب اصفهان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • توقیف ۲۱ خودروی شوتی طی ۷۲ ساعت گذشته در هرمزگان
  • توقیف، پایان لایی‌کشی‌های موتورسیکلت‌های سنگین تهران
  • توقیف، پایان لایی‌کشی‌های موتورسیکلت‌های سنگین در پایتخت
  • ادامه اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سال جاری
  • پلیس راهور: از هر ۱۰ نفر فوتی تصادفات ۵ نفر موتورسوارند