Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست انعقاد این تفاهمنامه در استانداری خراسان رضوی گفت: فقر اقتصادی و فرهنگی ریشه عمده آسیب‌های اجتماعی است لذا کم‌کاری در حوزه فرهنگی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی باید به موضوع فرهنگ توجه جدی شود.
علیرضا رزم‌حسینی با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) افزود: امیدواریم با تاسی به سیره این امام همام، هر روز بیشتر از قبل در جهت تعالی فرهنگی و اجتماعی گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه همکاری با معین اقتصادی - فرهنگی خانواده اقدام ارزشمندی است که اجرای آن در کاهش آسیب طلاق و استحکام بنیان خانواده نقش موثری خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه معین‌های اقتصاد مقاومتی معین توسعه منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند گفت: امیدواریم با انسجام ایجاد شده بین ارکان حاکمیت در استان، گام‌های ارزشمندی در جهت بهبود معیشت خانوار، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ اسلامی برداشته شود.
رزم حسینی افزود: اگر سیاسی کاری را کنار گذاشته و با محوریت فرماندار، طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را دنبال کنیم، قطعاً موفقیت‌های چشمگیری را در مسیر توسعه و پیشرفت شاهد خواهیم بود چون همه امکانات برای کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: تلاش دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی صرفاً به مباحث اقتصادی محدود نمی‌شود و امروز در حوزه‌های اجتماعی هم مورد هجمه دشمن هستیم.
حسن جعفری افزود: دشمنان انقلاب می‌دانند که برای رسیدن به اهداف شوم خود باید زنان و جوانان را هدف قرار دهند لذا برای مقابله با این سیاست باید بیش از پیش به مباحث اجتماعی و فرهنگی توجه کرد و در این مسیر گام برداشت.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی باید به عنوان دغدغه مردمی مطرح شود ادامه داد: ضرورت دارد که همه ارکان عمومی و علمای دین در مباحث اجتماعی مشارکت داشته باشند تا در حوزه کاهش آسیب ها گام‌های موثری برداشته شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی هم در این نشست با اشاره به اجرای الگوی مثلث توسعه در استان گفت: امیدواریم با اجرای تفاهمنامه همکاری اقتصادی- فرهنگی با محوریت خانواده به صورت آزمایشی در شهرستان چناران، در حوزه استحکام بنیان خانواده و ترویج سیره حضرت امام رضا (ع) گام‌های خوبی برداشته شود.
فرشته سلجوقی با بیان اینکه مهمترین نقطه قوت تفاهمنامه معین اقتصادی- فرهنگی خانواده، مشارکت مردم است افزود: در سال ۹۷ از هزار و ۱۰۷ ازدواج صورت گرفته در شهرستان چناران ۴۸۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است که نشان دهنده کاهش ۱۳ درصدی ازدواج و افزایش ۲۴ درصدی طلاق است و برای بهبود این شرایط باید تلاش کرد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری معین اقتصادی- فرهنگی خانواده با محوریت شهرستان چناران به امضای علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و حجت الاسلام زر دوز نیا نماینده آستان قدس رضوی و نماینده دادگستری استان رسید.

تفاهمنامه همکاری معین اقتصادی- فرهنگی خانواده در راستای اجرای بند چهار سیاست‌های ۱۶ گانه مقام معظم رهبری با هدف حمایت و پاسداری از قداست خانواده و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی، حفظ حرمت و صیانت خانواده از آفات و آسیب ها، تربیت عواطف اجتماعی، پیشگیری از ناهنجاری و آسیب خانواده از جمله (طلاق، اعتیاد، مشکلات و بحران) منعقد شده است.
از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه، استحکام نظام زوجین با در نظر گرفتن تفاوت های طبیعی زن و مرد و برخورداری از حقوق انسانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عادلانه، توانمند نمودن اعضاء در ابعاد شناختی، رفتاری و جسمانی جهت هدایت آنها در مسیر تعالی است.

بر اساس این تفاهمنامه، کانون های محبت در استان خراسان رضوی شکل می گیرد که برخی از اهداف راه اندازی این کانون ها عبارت است از شناسایی جامعه هدف یعنی زوجین جوان با کمتر از پنج سال زندگی مشترک و بررسی وضعیت آنها بر حسب نیاز و توان، رصد ماهانه آمار ازدواج و طلاق ایمن گروه، حمایت متوازن و همه جانبه از مزدوجین جوان با تکیه بر وحدت و همراهی دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های مردمی، رصد نحوه مشارکت جامعه هدف در طرح‌ها و رتبه بندی آنها در راستای ارائه خدمات بهتر به صورت هدفمند، تقویت مسئولیت پذیری وتوانمندسازی مزدوجین جوان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و زناشویی و تهیه بسته‌های حمایتی، فرهنگی توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و خیرین.

۶۰۷۰/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۶۴ هزار شرکت فعال در خراسان رضوی طی سال جاری شناسایی شده‌اند، به این ترتیب حدود ۲۲ دهم درصد شرکتهای شناسایی شده در استان را شرکتهای فاقد اعتباری مالیاتی یا کاغذی تشکیل می‌دهند.

شاکررضا مریدی افزود : در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال معاملات صوری توسط شرکت‌های فاقد اعتبار مالیاتی (کاغذی) در استان شناسایی شده است.

وی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور شکل‌گیری شرکت‌های فاقد اعتبار است که زیان‌های مالی فراوانی را به همراه دارند، افزود: شرکت‌های فاقد اعتبار روی کاغذ بوده و هیچ فعالیت اقتصادی واقعی ندارند، اخلال در نظم اقتصادی جامعه ایجاد می‌کنند و مانع از شفاف شدن وضعیت اقتصادی می‌شوند، و با فروش فاکتورهای فاقد اعتبار، اجرای نظام مالیات را با اختلال و فعالان اقتصادی را با چالش سرمایه در گردش روبه‌رو می‌کنند.

مریدی گفت: شرکت‌های فاقد اعتبار پس از ثبت‌نام در نظام مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدام به فعالیت کرده و به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی در اقتصاد دامن می‌زنند، در این راستا بسیاری از شرکت‌ها که تمایل به پنهان کردن فعالیت خرید یا فروش خود دارند، به این شرکت‌های فاقد اعتبار مراجعه و اقدام به تهیه فاکتور فاقد اعتبار می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: اهمیت پدیده شرکت‌های صوری و فاقد اعتبار به گونه‌ای است که به استناد بند پنج ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم، جرم انگاری شده و از طرفی فعالیت‌های آن ها بر اساس دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های مشکوک به پولشویی تلقی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی