Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، بوی حرم عشق به مشام می‌رسد. همه جا پر است از عطر گل‌های باغ نبوت و امامت. همه آمده‌اند تا عرض ادب به ساحت مقدس خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشته باشند. همان‌ها كه برگزیدگان خداوند بر روی زمین هستند و راهنمایی برای روشنگری طریق سعادت و بندگی.

لحظه به لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شود
لحظه به لحظه بر تعداد زائران حرم حضرت شاهچراغ(ع) افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر قشری با هر تیپ و قیافه و تفكر و اندیشه‌ای آمده‌اند، از زن و مرد، پیر و جوان، دانش‌آموز و دانشجو، كارمند و كارگر، استاد و طلبه و هر كسی كه دل در گرو عشق به اهل بیت(ع) دارد، آمده است.

لحظاتی را فقط به تماشای زائران نشستم تا خوب آنان را ببینم. كسانی كه از راه‌های دور و نزدیك برای ابراز ارادت و كسب آرامش و معرفت به این مكان مقدس آمده‌اند. 
اكثرشان از شهرهای دور و اطراف شیراز بودند؛ برخی از استان‌های دیگر و یا حتی از كشورهای دیگر آمده بودند. آمده بودند تا در جشن ولادت امام رضا(ع) سهیم باشند و قلب خود را با زیارت برادر بزرگوار آن حضرت آرامش بخشند.

كسب آرامش در حرم
دقایقی را با برخی از این زائران هم‌كلام شدم اما نكته جالب توجه در تمام سخنان زئران همین بود كه آمده‌ایم تا آرامش كسب كنیم و هیچ چیز به اندازه زیارت خاندان اهل بیت(ع) به ما آرامش نمی‌دهد. این رمز مانایی مكتب عشق و حقیقت است.
سیده فاطمه الهی، زائری است كه از خوزستان آمده است و ابتدا میلاد فرخنده حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را تبریك گفت و ادامه ادامه داد: فضای اینجا را خیلی دوست دارم؛ زمانی كه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌آیم دلم باز می‌شود.
وی این نكته را یادآور شد كه برای دوا و درمان به شیراز آمده است اما فرصت شب ولادت امام رضا(ع) را غنیمت شمرده و به زیارت حضرت شاهچراغ(ع) آمده است و تأكید می‌كند حال و هوای حرم واقعاً آرامش‌بخش است و شاید نتوانم به خوبی حالم را توصیف كنم اما چیزی كه از اینجا به دست می‌آورم آرامش است كه شاید در جای دیگر نتوان به دست آورد.
الهی با ذكر این نكته كه بسیار دوست داشت تا در این شبی در حرم حضرت معصومه(س) بود، ادامه داد: حرم حضرت شاهچراغ(ع) هم هوای حرم امام رضا(ع) را دارد.
زائر دیگری كه توجهم را جلب كرد، مرد جوانی بود كه كنار یكی از ایوان‌ها به ستون تكیه داده و منتظر ایستاده بود. از او هم درباره آمدنش به این مكان مقدس پرسیدم.

جوانی كه شب میلاد را برای مراسم خواستگاری برگزید
ابتدا خودش را معرفی كرد و گفت: محمدحسین خانی، 26 ساله اهل تهران هستم كه چند سالی در شیراز مشغول به تحصیل هستم اما همیشه سعی می‌كنم از فیض و بركات حضرت شاهچراغ(ع) بهره جویم به طوری كه تصمیم گرفتم امشب كه شب ولادت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواستگاری انجام دهم و امروز در این مكان مقدس می‌خواهیم برای ازدواج صحبت كنیم و امیدوارم كه پر از خیر و بركت باشد.
وی در پاسخ به اینكه چرا حرم حضرت شاهچراغ(ع) را برای این كار انتخاب كردید؟ گفت: اینجا مكانی پر از خیر و بركت است و چه بهتر كه كار خیر هم در این حرم مطهر انجام شود و امیدواریم كه حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به ما نظر كنند تا هرچه خیر است پیش آید.

خانی از حس و حالش در این حرم مطهر و این زمان فرخنده هم گفت و ادامه داد: در اینجا بوی حرم امام رضا(ع) را استشمام می‌كنم و مسلماً امامزاده‌ای كه از امام رضا(ع) بزرگتر بوده و مادری داشته كه پرچم امامت را از پسر خود جدا كرده و به ولی امر زمان خود می‌دهد، بسیار قابل تكریم و احترام هستند.

مریم دهقان، بانوی 26 ساله از مرودشت هم گفت: من به خاطر ولادت امام رضا(ع) به این مكان مقدس آمده‌ام؛ آمده‌ام تا آرامش را كسب كنم.
وی با بیان اینكه حال و هوای اینجا را خیلی دوست دارم، گفت: هوای اینجا مرا یاد حرم امام رضا(ع) می‌اندازد، به خصوص امشب كه دسترسی به آن ندارم‌.

تنها برای زیارت شاهچراغ(ع) به شیراز آمدیم
حلیمه ذاكری، از بندرعباس به همراه خانواده‌اش به حرم مطهر شاهچراغ(ع) آمده بود؛ او هم گفت: امروز به همراه خانواده فقط و فقط برای زیارت حضرت شاهچراغ(ع) آن هم در شب ولادت امام رضا(ع)‌آمده‌ایم زیرا مسافت بندرعباس تا مشهد بسیار طولانی است پس به شیراز كه نزدیك‌تر است آمده‌ایم تا زیارت خود را اینجا انجام دهیم.
وی با بیان اینكه حس و حال حرم شاهچراغ(ع) برایم بسیار خوشایند و عجیب است، گفت: من از حضرت شاهچراغ(ع) حاجت گرفته‌ام به خاطر همین همیشه سعی می‌كنم در مناسبت‌های مختلف به این حرم مطهر بیایم.
رمضان نظری، زائری 60 ساله كه از كشور افغانستان به زیارت حضرت شاهچراغ(ع) است، هم گفت: من ساكن كرج هستم و دو روز است كه برای دیدن اقوام به شیراز آمده‌ام اما برای شب ولادت امام رضا(ع) ترجیح دادم كه به حرم شاهچراغ(ع) بیایم.
وی با تصریح اینكه حس و حال بسیار خوبی در حرم شاهچراغ(ع) دارم، گفت: در اینجا بومی حرم امام رضا(ع) را استشمام می‌كنم و چون فعلاً دسترسی به آنجا ندارم به این حرم آمده‌ام تا آرامش كسب كنم.
تعداد خادمان حرم نسبت به بقیه روزهای سال در ایام دهه كرامت به خصوص در شب ولادت امام رضا(ع) بسیار بیشتر شده بود. سراغ دو نفر از آنان رفتم و خواستم تا برایم از حال و هوایشان سخن بگویند.

دقایقی با خادمان حرم
زهرا صفری، بانوی 32 ساله مدت 6 ماه است كه خادم افتخاری حرم شاهچراغ(ع) شده است و گفت: من به‌صورت هفتگی به اینجا می‌آیم و شیفت‌هایم شب‌های جمعه هر هفته است اما به دلیل اینكه در دهه كرامت هستیم، علاقه داشتم كه حضور بیشتری در حرم داشته باشم.
وی با بیان اینكه حال و هوای معنوی حرم شاهچراغ(ع) را بسیار دوست دارم، افزود: دو پسر دو قلو هم دارم كه آنان هم خادمان افتخاری هستند و به طور كلی خانوادگی سعی كردیم در خدمت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) باشیم و این مسئله‌ای است كه بركتش را به خوبی در زندگیمان مشاهده كردیم.
فاطمه عدومی‌زاده، خادم افتخاری دیگری است كه 10 سال است در این كسوت فعالیت می‌كند كه گفت: به لحاظ معنوی نیاز به كسب آرامش دارم و آن آرامش در اینجا كسب می‌كنم.
وی با تأكید بر اینكه برای ادای دین به ساحت مقدس خاندان اهل بیت(ع) هم در این حرم مطهر خدمت می‌كنم، افزود: من هفته‌ای یك بار به حرم شاهچراغ(ع) می‌آیم و خدمت می‌كنم و در این مدت هم حاجات زیادی از آن حضرت گرفته‌ام.
عدومی‌زاده خاطره‌ای هم از یكی از زائران حرم تعریف كرد و گفت: یك روز صبح زود شیفت داشتم و مشاهده كردم كه یك بانوی زائری به شدت در كنار پنجره فولاد در دارالعباده گریه می‌كند اما بعد از مدتی با شوق زیاد شروع به حرف زدن كرد و همهمه‌ای به پا شد.
وی ادامه داد: زمانی كه قضیه را جویا شدم؛ گفتند كه این بانو بر اثر شوكی كه قبلاً به ایشان وارد شده بود، زبانشان بند آمده بوده است و نمی‌توانست صحبت كند و پشت پنجره فولاد حرم نشست و آنقدر گریه كرد تا حاجت گرفت و توانست صحبت كند. البته وقتی این قضیه را متوجه شدم شخصاً به خانواده ایشان كه در شهرستان بودم تماس گرفتم تا واقعیت را جویا شوم كه آنان هم اذعان كردند كه ایشان نمی‌تواند صحبت كند و در نهایت این خبر خوش را به آنان دادم كه حاجت روا شدند.

شاید عنایتی از سوی اهل بیت(ع) به ما هم شود
خلاصه اینكه پای صحبت هر كدام از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه بنشینیم همگی‌شان به همین نكات اذعان دارند و آمده‌اند تا گوشه چشم و عنایتی از سوی خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نصیبشان شده و آرامش كسب كنند.
به‌مناسبت میلاد فرخنده حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) نیز جشن‌هایی از شب گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی و مولودی‌خوانی برگزار شد كه در این مراسم هم از انگشتر نمادین حضرت احمدبن موسی(ع) رونمایی شد.
نقاره‌زنی، برپایی سفره صلوات، غبارروبی و عطرافشانی مضجع شریف احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، برپایی محافل قرآنی، جشن‌های كودكانه و غیره از دیگر برنامه‌هایی است كه طی دیروز و امروز در این حرم مطهر برگزار شده و یا خواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي حرم شاهچراغ ولادت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام با پیش نشست ترکیه استانبول برگزار شد.

این پیش نشست پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت ایران در دانشگاه آرل استانبول، ترکیه برگزار گردید.

گفتنی است این نشست با مشارکت اساتید جمهوی اسلامی ایران و ترکیه برگزار شد.

کد خبر 6081678 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی