Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@09:48:26 GMT

خاش بیشترین سهم بارندگی ها را به خود اختصاص داد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۴۰۵

خاش بیشترین سهم بارندگی ها را به خود اختصاص داد

مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با فعالیت سامانه مونسون در استان بخش «نیلگان»خاش بیشترین سهم بارندگی ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با فعالیت سه روزه مونسون در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان صدای آب در رودخانه های فصلی این منطقه طنین انداز و موجی از خوشحالی را در دل مردم به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گونه ای که در سه روز گذشته با رسیدن موج قوی سامانه آب و هوایی مونسون اقیانوس هند به جنوب کشور شاهد بارندگی در شهرستان‌های خاش، سراوان، سیب و سوران، سرباز و مهرستان هستیم که بیشترین بارش ها با ۳۳.۵ میلیمتر در «نیلگان» از توابع خاش گزارش شده است.

عبدالرحمن شهنوازی، مدیر کل مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان وبلوچستان دقایقی قبل در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: تاکنون از 23 ایستگاه بارانسنجی و هواشناسی استان گزارش بارندگی دریافت شده که بیشینه بارش ها مربوط به ایستگاه نیلگان خاش بوده، همچنین هسته بارش ها بیشتر در شهرستان های، خاش، سراوان و مهرستان متمرکز است به گونه ای که در ایستگاه های بارانسنجی رحمن آباد ایرندگان خاش 31، قادرآباد مهرستان 24، آشار مهرستان 23، پیرآباد سراوان 21، نیلگان خاش 15 و دشتوک سراوان 10 میلی متر باران باریده است.

وی از تداوم بارندگی ها تا چند روز آینده در استان خبر داد و گفت: محور مهرستان- ایرانشهر و مهرستان به سرباز نیز به دلیل طغیان رودخانه های محلی مسدود شده بود که صبح امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

از شهروندان خواستار آن شد تا در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند و از آنجایی که احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه های محلی وجود دارد از تردد در این مناطق نیز خودداری کنند.

گفتنی است در پی بارش باران و وقوع رعد و برق شدید و صاعقه روز جمعه 21 تیرماه یک شهروند در بخش ایرندگان خاش جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه رباط خان با ۲۵ میلی متر بیشترین بارندگی‌ها را ثبت کرده است.

زارعی افزود:  ایستگاه‌های رباط خان با ۲۵ میلی متر، سرند طبس ۱۴ و نیم میلی متر، رقه ۱۴و یک دهم میلی متر، چاهنو، بیشه و خرو ۱۱ میلی متر، کلشانه ۱۰ میلی متر را ثبت کردند.

وی گفت:همچنین ایستگاه های آتشکده با ۸ میلی متر، فریز ۷و نیم میلی متر، ده محمد ۷و ۲ دهم میلی متر، زهری ۶و نیم میلی متر، ماهمیران ۶میلی متر، پیرحاجات ۶میلی متر، جفت رود و مختاران ۵ و  نیم میلی متر، میغان ۵میلی متر، چیروک ۴ و نیم میلی متر، علی آباد زارعین ۴و ۳ دهم میلی متر، النگ ۴ میلی متر، کنگان ۴ میلی متر، ابراهیمی، سه قلعه ۳و نیم میلی متر، قدمگاه ۳و ۳ دهم میلی متر، سرند فردوس ۳و ۲ دهم میلی متر، چاه داشی، چاه طالب، جنوب بیرجند ۳میلی متر، حیدرآباد ۲ میلی متر، زنوغان ۲میلی متر، معدن پروده ۲ میلی متر، سه قلعه ۱و ۶ دهم میلی متر، چاه دراز ۱و نیم میلی متر، بغداده ۱و ۴ دهم میلی متر، پی کوه و حجت آباد ۱میلی متر وهمچنین دهسلم، اسلامیه، مود، دوست آباد، آرین شهر و اسفزار کمتر از یک میلی متر بارندگی را  ثبت کردند.

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با ۶۲ میلی متر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر