Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یحیی آذرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح در سطح بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.

او اظهار داشت: در این استان ۱۰ واحد شبیه سازی محیط زیست حشرات (انسکتاریوم) وجود دارد که کار تولید و پرورش عوامل مفید را انجام می‌دهد، ارتقای سلامت و حفظ محیط زیست از اهداف کنترل بیولوژیک است که همراه مبارزه شیمیایی به صورت تلفیقی در سطح مزارع استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مبارزه بیولوژیک در مزارع گوجه فرنگی، ذرت، پنبه و سویا انجام می‌شود و از اول تیر ماه اولین رهاسازی در مزارع گوجه فرنگی شهرستان پارس آباد انجام شده و هم اکنون این عملیات تا آخر شهیور روی محصولات کشاورزی در استان ادامه دارد.

وی افزود: با هدف تکمیل روش بیولوژیک علاوه بر عوامل مفید بیولوژیک یاد شده از تجهیزات غیرشیمیایی از جمله تله نوری و فرمونی، فرمون و کارت‌های چسبنده و نیز عوامل بیولوژیک میکرو از جمله ترکیبات BT در مزارع و باغ‌های استان استفاده می‌شود.

کنترل بیولوژیک پدیده‌ای طبیعی است که هدف آن تنظیم جمعیت موجودات است و می‌تواند به صورت طبیعی و یا با دخالت انسان اتفاق بیفتد.

حشرات مهم‌ترین گروه از موجودات هستند که در برنامه‌های کنترل بیولوژیک به عنوان هدف مطرح بوده‌اند.

۶۰۱۸/‏‬ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: در سال زراعی جاری تاکنون سم پاشی علیه سن غلات در هزار و ۶۷ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است که پیش بینی می‌شود تا سه هزار هکتار نیز افزایش یابد.
حسن زمانی افزود: تاکنون این سم پاشی بیشتر در مرحله سن مادری انجام شده است و مبارزه شیمیایی با پوره سن مادری با هدف جلوگیری از خسارت سن به مزارع گندم تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.
زمانی گفت:  در مرحله اول، این آفت از گندم تغذیه می‌کند و باعث می‌شود تعداد خوشه کمتری در واحد سطح ایجاد شود و در مرحله دوم ، پوره‌های این آفت از دانه تغذیه می‌کنند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها