Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:05:47 GMT

کسب و کاری خانگی که به کارخانه تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۷۷۰

کسب و کاری خانگی که به کارخانه تبدیل شد

عنایت الله رحیمی استاندار فارس صبح یکشنبه با حضور در شهرک صنعتی شیراز کارخانه گل پونه را افتتاح کرد. در این مراسم یدالله رحمانی معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی حضور داشتند.
کسب و کار خانگی گل پونه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با تکیه بر فرآوری انواع سبزی آماده طبخ آغاز کرد و امروز به کارخانه‌ای تبدیل شده که ۱۳۰ نفر را شاغل کرده و انواع فرآورده‌های خشک، منجمد و سرخ شده سبزی و صیفی، چاشنی سالاد، انواع غذاهای آماده و نیمه آماده، بسته بندی چاشنی و ادویه‌، بسته بندی انواع دمنوش گیاهی و میوه‌ای، بسته بندی سبزی را تولید و عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارخانه در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۱۰ مترمربع و زیربنای سه هزار و ۶۷۴ مترمربع با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد تومان ساخته شده است که نیمی از این اعتبار مورد نیاز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

شروع کسب و کار خانگی با ۱۰ نفر و راه اندازی کارخانه با ۱۳۰ نفر
مدیرعامل کارخانه گل پونه در افتتاحیه این کارخانه گفت: با توجه به تحمیل شدن جنگ اقتصادی و تحریم‌های کمرشکن دشمنان ایران ضرورت دارد با اندیشه، فکر و خلاقیت ضمن ایجاد فرصت‌های عالی از این چالش پیش آمده دشمنان این مرز و بوم را به عقب برانیم.
محمدحسن سمیعی پور افزود: این افتتاحیه بهانه‌ای برای اعلام توانمندی‌های یک مجموعه بزرگ است که از یک کسب و کار خانگی کمتر از ۱۰ سال به یک کارخانه بزرگ تبدیل شده و اشتغال خود را از ۱۰ نفر به بیش از ۱۳۰ نفر در حال حاضر افزایش داده است.
وی با اشاره به طرح کارخانه پونه برای کمک به رونق تولید یادآور شد: خانواده گل پونه در نظر دارد در قالب یک طرح استانی و ملی جلو اتلاف و ضایع شدن محصولات کشاوزی در چرخه تولید تا مصرف را گرفته و دلالان و واسطه گران و سودجویان را حذف کرده و کشاورزان را زیر چتر تولید خود قرار دهد و محصولات آنان را تضمینی و با بهترین کیفیت به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.
او ادامه داد: در قالب یک طرح ملی سلامت محور سعی داریم ضمن حفظ و افزایش اشتغال در روستاها و ممانعت از مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ، سالم‌ترین و ارزان‌ترین محصولات را تولید و به بازار جهانی و ایران عرضه کنیم که در این زمینه نیازمند کمک و مساعدت استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

چشم انداز پیش رو
همه سبزی ها و صیفی های ورودی به شرکت فرآورده‌های آماده طبخ گل پونه تأمینی از اراضی تحت اجاره این شرکت است؛ این شرکت به صورت مستقیم با کشاورزان و تأمین کنندگان وارد قرارداد شده و مجموعه را به صورت کشت و صنعت دنبال می‌کند.
اشتغال گسترده افراد در حوزه روستایی هنگام برداشت محصول با فرآوری اولیه محصولات علاوه بر حوزه کارخانه و صنعت، ساماندهی کشاورزان برای کشت به موقع محصولات و بهترین زمان برداشت و حداقل ضایعات، برداشت حداکثری محصولات سالم با درنظر گرفتن آب سالم و صادرات گسترده محصولات با توجه به نیاز حوزه خاورمیانه و اروپا از برنامه‌های راهبردی و چشم انداز پیش روی این شرکت است.

رونق تولید باید از سربرگ‌ها به بطن جامعه بیاید
استاندار فارس نیز در افتتاحیه این کارخانه گفت: واحد تولیدی پونه به عنوان یک واحد موفق در شیراز راه اندازی شده که نیازهای مردم و بازار را پاسخگو است و روز به روز فعالیت‌های آن شکوفا می‌شود.
رحیمی افزود: جامعه ما به صورت گسترده به سمت ماشینی شدن در حال حرکت است و فعالیت این شرکت که بر همین مبنا طراحی شده است، فعالیت موفقی خواهد بود.
وی ادامه داد: دولت شعار سال ۱۳۹۸ که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده را در دستور کار خود قرار داده و تلاش خود را به کار می‌گیریم که این شعار از سربرگ نامه‌های اداری و سررسیدها به بطن جامعه بیاید و در عمل بتوانیم شاهد رونق تولید شویم.
استاندار فارس گفت: چنین فعالیت‌هایی منجر به عملیاتی شدن این شعار می‌شود که نیازمند تلاش بیشتر هم بخش خصوصی و هم دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها هستیم.
رحیمی افزود: در موضوع سرمایه گذاری باید به این موضوع توجه شود که بانک نیز سرمایه مردم را در اختیار سرمایه گذاران قرار داده‌اند لذا باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که تسهیلات در موعد مشخص شده پس داده شود و این تسهیلات در بخش‌های مختلف دیگر نیز بکار گرفته شود.
۹۲۵۴ / ‏۱۸۷۶‬
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید صنعت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • پونه زار آبشاری سرچشمه گرفته از دل زاگرس
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • بروات تولید کننده برتر لوزارم خانگی
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود