Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی ظهر یکشنبه در همایش وحدت تشیع و تسنن در پرتو مهر امام رضا (ع) که در دانشگاه جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت وارث انبیا الهی است و یکی از شئون پیامبر اسلام (ص) دفاع از دین خدا است.

وی افزود: یکی از سیره های مهم انبیا در دفاع از دین خدا تبدیل تهدیدها به فرصت است و این امر را در ابعاد مختلف زندگی انبیا و اولیا مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی صادقی گفت: به تعبیر قرآن جنگ طاغوت با اسلام پایان ناپذیر بوده زیرا جنگ بر سر سرزمین نیست بلکه نزاع بر سر دین خدا است.

وی با بیان اینکه خداوند برای ما مرز مشخص کرده که با چه کسی دشمنی کنیم و با چه کسی دوست باشیم، اضافه کرد: جنگ ما با استکبار زمانی به پایان می رسد که یا آنها از کفر دست بردارند و یا اینکه ما به راه آنها برویم که این ممکن نیست.

حاجی صادقی با تأکید بر تبدیل تهدید به فرصت گفت: زمان دفاع مقدس هم ما جنگ را که نوعی تهدید بود به فرصت تبدیل کردیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: جنگ را با دو هدف به ما تحمیل کردند نخست نابود کردن انقلاب و دیگری جلوگیری از صدور آن، که البته جنگ به حفظ و صدور آن کمک کرد.

حاجی صادقی افزود: امروز مهم ترین رسالت ما تشخیص تهدیدها و تبدیل آن به فرصت است. در رکن اول باید بازی دشمن را بفهمیم و نگذاریم آنها ما را به خودمان مشغول کنند.

وی توضیح داد: دشمنان ما هم جنس نیستند ولی جبهه واحده درست کرده و ما باید مواظب و هوشیار باشیم که پیاده نظام دشمن نشویم.

حاجی صادقی با بیان اینکه دشمن با دین ما جنگ دارد، گفت: مباحث مذهبی نباید ما را از جبهه شناسی دشمن باز دارد.

تشکیل جبهه اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن جبهه ای با چهار ویژگی عظیم، وسیع، نامتجانس و با قدرت تبلیغاتی بزرگ تشکیل داده است.

وی گفت: این مطلب به این معنا است که دشمن در مدارس، دانشگاه ها، حوزه ها، بازار، فضای مجازی و غیره نفوذ کرده و ما باید در برابر آن اقداماتی انجام دهیم.

حاجی صادقی افزود: همه همت دشمنان این است که ماندگاری انقلاب را از بین ببرند زیرا ماندگاری انقلاب، ماندگاری اسلام را در پی دارد.

وی به راهکارهای مقابله با دشمن در کلام رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: تنوع، ابتکار، انگیزه و برنامه هدایت شده از جمله راهکارهاست که جز با تشکیل جبهه اسلامی میسر نمی شود.

حاجی صادقی با بیان اینکه دشمنان با روحیه انقلابی و سنگرنشینی مسلمانان مشکل دارد، ادامه داد: دشمنان می خواهند اسلام را به دست خود مسلمانان نابود کنند. هرچه تلاش کردند که به اسلام ضربه بزنند نتوانستند لذا اکنون بنا دارند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند تا موتور اسلام خاموش شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه وحدت تاکتیک نیست بلکه مبنای اعتقادی ما است، اظهار کرد: امروز باید هر چه داریم به میدان بیاوریم و هرچه دشمن را خوشحال می کند کنار بگذاریم.

تحقق جهاد کبیر

حاجی صادقی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دشمن را به خوبی شناخته و راهکارهای مناسب در برابر برنامه های آنها ارائه می کند؛ برنامه بعدی ایشان تحقق جهاد کبیر است.

وی افزود: مقاومت مهمترین ویژگی امام راحل بود و نیاز امروز جامعه هم همین مطلب است، نباید در برابر دشمن کوتاه آمد و باید ادبیات مقاومت را در جهان اسلام گسترش دهیم.

حاجی صادقی گفت: امروزه مقاومت جواب داده ولی سازش جواب نمی دهد، درست است که مقاومت هزینه دارد اما هزینه سازش بیشتر است.

وی در پایان چهار وظیفه برای نخبگان برشمرد و گفت: شناسایی تهدیدهای دشمن، تقویت مقاومت و روحیه سازش ناپذیری مردم، بیان آثار شوم وابستگی و تقویت پیوند با ولایت رهبری را باید همواره مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 4666210

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی با همکاری موسسه آموزش عالی ادیب مازندران، مرکز علمی تقدیس و دانشکده‌های علوم انسانی به طور سالانه در تاریخ 04 خرداد 1403 در موسسه آموزش عالی ادیب مازندران برگزار می‌شود.

هدف اصلی برگزاری کنفرانس ایجاد فضای تبادل اطلاعات در موضوعات مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی و بوجود آوردن فرصت های بررسی واکنش جامعه نسبت به آن موضوع و ایجاد تحولات اجتماعی و ارائه آخرین دستاوردها در محورهای کنفرانس می‌باشد. محورهای اصلی کنفرانس به شرح ذیل است:

زبان و ادبیات کشورهای اسلامی جغرافیای کشورهای اسلامی علوم ورزشی اسلامی آب و هواشناسی کشورهای اسلامی تاریخ و تمدن کشورهای اسلامی علوم اجتماعی و جمعیت شناسی اسلامی علوم قرآن و حدیث ادیان و عرفان فلسفه و کلام اسلامی آموزش و پروش اسلامی روانشناسی اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی علم اطلاعات و دانش شناسی اسلامی علوم مالی و حسابداری اسلامی باستان شناسی در تمدن اسلامی محیط زیست کشورهای اسلامی مطالعات زنان اسلامی معارف اسلامی اقتصاد اسلامی ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی علوم سیاسی اسلامی حقوق و فقه اسلامی مدیریت اسلامی شهرسازی و معماری اسلامی هنر اسلامی مدیریت تحول علوم انسانی الگوی ایران پشرفته اسلامی سیاست گذاری و حکمرانی اسلامی فرهنگ و تمدن اسلامی رسانه اسلامی

مهلت ارسال اصل مقالات: 1403/02/27/ اعلام نتایج داوری: 1403/02/30/ اعلام نتایج داوری زود هنگام: 10 روز کاری/ مهلت ثبت نام: 1403/02/30/ برگزاری کنفرانس: 1403/03/04.

برای شرکت در اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است