Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رضا نقی‌زاده در تشریح این خبر گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۵۷۰ مورد بوده که ۹۸ درصد حادثه‌دیدگان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل و تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۳۱ مورد بوده است.
نقی‌زاده افزود: آمار حوادث منجر به نقص عضو از ۳۱مورد به  ۱۸ مورد و حوادث منجر به قطع عضو از  ۴۳مورد به ۳۲ مورد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان اعلام کرد: بخش صنعت و تولید با ۱۴۲ مورد حادثه بیشترین  تعداد حوادث در سال ۹۷ را داشته که ۱۲ مورد آن منجر به فوت شده است و در بخش ساختمان نیز ۳۰۷ مورد حادثه ثبت شده که ۸ مورد آن منجر به فوت شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال ۹۷ عنوان کرد: بیش از ۷۸ درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بوده که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۲ درصد بدلیل رفتار ناایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.
نقی زاده  فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط ناایمن کارگاه ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروز حوادث  ناشی از کار  عنوان کرد و افزود: کار فرمایان برای بهره مندی از  خسارات پرداختی توسط شرکت های بیمه ای در حوادث ناشی از کار معمولا دفاع مؤثری از خود  نمی کنند و این امر موجب شده که علل بروز  حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود.

46

کد خبر 1279578

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوادث کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال استان آذربایجان شرقی ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس حسن روحانی ارز دیجیتال خودرو اتحادیه اروپایی نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر یکشنبه در سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و تعیین تکلیف اراضی ملی داخل در محدوده حریم و محدوده شهرها، افزود: اولویت کار ما رفع مشکلات مردم در این کمیسیون‌هاست و می‌بایست اراضی به صورت دقیق در این کمیسیون‌ها بررسی و طبق قانون در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

عتباتی بیان کرد: صدور اسناد تک برگی برای اراضی موجب رضایتمندی مردم می‌شود بنابراین باید اولویت کاری ما تعیین تکلیف پلاک‌های مورد اختلاف باشد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر بالغ بر ۷۵ درصد از پلاک‌های اراضی زراعی در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است، گفت: فعالیت مؤثر و مستمر کمیسیون رفع تداخلات در سال‌های اخیر قابل قبول و نتیجه بخش بوده و تداوم آن جزو برنامه‌های ماست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: نتایج خوبی در ماه‌های اخیر در کمیسیون‌های رفع تداخلات این استان به دست آمده و از ۴۰۱ پلاک، ۲۳۷ پلاک تعیین تکلیف شده است.

حسین مجیدی افزود: ۱۶۴ پلاک نیز طبق قوانین در حال اقدام است که امیدواریم به زودی به اتمام برسد.

کد خبر 6084905

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • واژگونی پژو ۴۰۵ در محور ارومیه - مهاباد 
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی