Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@06:20:40 GMT

جایگاه گردشگری مذهبی در سفرهای مردم

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۸۴۰۴

جایگاه گردشگری مذهبی در سفرهای مردم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ گروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت‌وگو با هدف حفظ و رونق میراث فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی‌، برنامه «رواق تماشا» را تدارک دیده که تقدیم مخاطبان می‌کند.

برنامه «رواق تماشا» یکشنبه‌ها ساعت 22 به مدت 120 دقیقه به صورت زنده روی موج اف ام ردیف 5/103 مگاهرتز با حضور صاحب نظران حوزه‌های فرهنگی و گردشگری پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا خادم الرضا، عضو هیات مدیره و بازرس جامعه تورگردانان ایران و فعال در زمینه گردشگری زیارتی و مذهبی، سید مصطفی میرفندرسکی، پژوهشگر گردشگری دینی بین الملل و راهنمای تور، حجت الاسلام فخرالدین صابری، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان البرز، رضا رحیمیان پور، کارشناس ارشد برنامه‌ریزی گردشگری و محقق گردشگری مذهبی و ابوالفضل مکرمی فر، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی مشهدمقدس از مهمانان حضوری و تلفنی این برنامه هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی گردشگری مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.

به گزارش مهر، سید عزت‌الله ضرغامی، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران‌هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

ارتباط ما با کمیسیون فرهنگی از جنس همفکری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به برپایی نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و قدردانی از رئیس و اعضای این کمیسیون خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری ما با کمیسیون فرهنگی مجلس از جنس همفکری است و خوشبختانه همکاری‌های خوبی باهم داریم.

در این نشست همچنین معاونان وزارت میراث‌فرهنگی و نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان نظر و ارائه گزارش پرداختند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهاد ضرغامی به جمنا:حاجی بابایی و نیکزاد را جایگزین رییسی و فتاح کنید جناب آقای ضرغامی بخوانند

دیگر خبرها

  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • نیمی از غذاهای ثبت ملی شده کرمانشاه بهاری است/ تدوین پرونده ۸ خوراک بهاری دیگر
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • ثبت بیش از ۲۰ میلیون بازدید از اماکن مذهبی، طبیعی و گردشگری فارس
  • ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی!
  • ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی است!
  • بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • ۴۰ دانشجوی خارجی از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند