Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@16:14:11 GMT

دستگاه‌ها و مدیران دچار روزمرگی شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۸۵۵۶

دستگاه‌ها و مدیران دچار روزمرگی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مجمع مشورتی دانشگاهیان و نخبگان استان، اظهار داشت: بسیاری از مسائل جامعه نیازمند نگاه از بیرون و فارغ از رویکردهای اداری و تشریفاتی است و دانشگاهیان و متخصصان توانایی این کار را دارند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: با وجود این فعالیت‌ها، کارها آن‌طور که مورد انتظار است پیش نمی‌رود و این نشان می‌دهد که دستگاه‌ها و مدیران ما دچار روزمرگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی با تأکید بر اینکه حل مشکلات جامعه نیازمند همکاری و هم‌فکری همه متخصصان و صاحب‌نظران است، افزود: برای ایجاد تحول همه باید پای کار بیایند و این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با آغوش باز از نظرات متخصصان، نخبگان و دانشگاهیان استقبال می‌کنیم، افزود: انتظار ما از مجمع مشورتی این است که کارهای جدید و متمایز و راه‌حل‌های امکان‌پذیر برای مشکلات ارائه کند.

وی، مجمع مشورتی نخبگان و دانشگاهیان را حلقه اتصال مدیران اجرایی و متخصصان حوزه‌های مختلف دانست و گفت: این مجمع باید محملی برای بیان نظرات و دیدگاه‌های نخبگان باشد.

پورمحمدی همچنین نحوه ارتباط دولت با مردم را مهم خواند و گفت: کارآمد کردن سیستم‌های ارتباطی مردم و دولت و متناسب ساختن انتظارات عمومی با امکانات و توانمندی‌های کشور دو موضوع مهم در این زمینه هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه مجمع مشورتی باید مسائل استان را شناسایی و با اولویت‌بندی نسبت به علت‌یابی و ارائه راهکارهای عملی اقدام کند، افزود: از همه صاحب‌نظران و نخبگان حوزه‌های مختلف برای همکاری با این مجمع دعوت می‌کنیم.

اعضای مجمع مشورتی دانشگاهیان و نخبگان استان نیز در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه فعالیت این مجمع و همکاری آن با مدیریت اجرایی استان بیان کردند.

این مجمع متشکل از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان، جوانان فعال در حوزه‌های کارآفرینی، فناوری و ارتباطات و نمایندگان بخش خصوصی است که به عنوان بازوی علمی مشورتی مدیریت استان تشکیل شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بخش خصوصی دستگاه های اجرایی فناوری نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان گفت: برخی از مسائل کشور بدون نظارت و وضع قانون به یکی از ظرفیت‌های تخطی از قوانین موجود تبدیل شده‌اند که با کمک نخبگان این مسائل قابل حل هستند، به عنوان مثال حوزه رمز ارزها را شاهد هستیم که به سبب نبود قانون و نظارت‌های لازم به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده است.

سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر به‌کارگیری توان و تفکر نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و نظام مسائل کشور، گفت: پیش از این سیستم اداری کشور به‌صورت سنتی اداره می‌شد و بدنه اجرایی دستگاه‌ها ۳۰سال در همین فضا رشد کرده و با فناوری نامأنوس است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است تا سازمان بعد از خروج نیروهای پیشین، دغدغه و مشکلی برای جذب نیروی توانمند و اثرگذار نداشته باشد.

همکاری بنیاد با ۱۵۰ هیات اندیشه‌ورز

در ادامه این نشست، یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، گفت: بنیاد با ۱۵۰ هیات اندیشه‌ورز همکاری دارد که شناسایی اعضای آن به دو صورت فعال و فراخوان‌محور است. همچنین در دستگاه‌ها میزهای نخبگانی با حضور نخبگان و مدیران و افراد ذی‌نفع فعال است که با رویکردهای متعدد و با تضارب آرا ایده‌های خود را به رای افراد و اجرا می‌رسانند.

وی در ادامه بیان کرد: هدف هیات‌های اندیشه‌ورز همیشه حل مساله نیست، بلکه گاهی ایجاد گفتمان می‌تواند هدف اساسی آن باشد. لازم به ذکر است رویدادهای نخبگانی نیز با همین هدف و ایجاد فضای واقع‌بینانه از مشکلات کشور برگزار می‌شوند.

در پایان این دیدار ضمن ایجاد مقدمات همکاری‌های بین بنیاد ملی نخبگان و سازمان امور مالیاتی کشور، مقرر شد: بستر مشارکت نخبگان در حل مسائل ملی، فراهم شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6085195 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌ها
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • رمزارزها به یکی از بسترهای فرار مالیاتی تبدیل شده اند
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود