Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در فارس با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در فارس گفت: بیش از یک هزار نفر از فارس در حرم رضوی به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

جابر مهدی یار سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در استان فارس، اظهار کرد: یکی از اقدامات آستان قدس رضوی اعزام به مشهد مقدس برای کسانی است که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این خصوص برای همه شهرستان‌ها برنامه ریزی می‌شود، ادامه داد: به نماینده‌های این آستان در شهرستان‌ها سهمیه داده می‌شود و شناسایی از این طریق انجام می‌شود و افراد به صورت کاروانی اعزام می‌شوند.

سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در فارس با بیان اینکه مجموعا کار‌های ما به دو دسته تقسیم می‌شود کار‌های فرهنگی و رسیدگی به محرومان است، اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های ما در زمینه رسیدگی به محرومان، شامل اعزام افراد مستضعف به مشهد مقدس اعزام برخی از جوانان (که توانایی انجام ازدواج را ندارند) به مشهد مقدس تا مراسم ازدواج آن‌ها در آنجا انجام شود.

مهدی یار گفت: ایجاد مشاغل خانگی، اردوی جهادی برای رسیدگی به برخی مناطق محروم (به منظور برخی اقدامات از جمله تعمیر لوازم منازل و مسکن این مناطق) از دیگر اقدامات این نمایندگی در استان فارس است.

وی همچنین با بیان اینکه برای بچه‌های پیش دبستانی که سبک زندگی رضوی را در زندگی سرلوحه خود قرار دهند کلاس‌های متعددی در سطح استان ایجاد شده است، اضافه کرد: سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸، ۳ هزار نفر از بچه‌های پیش دبستانی زیر پوشش قرار می‌گیرند و برای همین موضوع دوره‌های متعدد تربیت مربی برگزار و ۶۰۰ نفر از خواهران تحت آموزش قرار گرفته اند.

سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در فارس بیان کرد: درخصوص عزیمت به مشهد مقدس، طلابی که آمادگی کار مشاوره داشته باشند تحت آموزش قرار گرفته اند.

مهدی یار گفت: برگزاری برنامه‌های قرآنی، همایش‌های علمی – تخصصی، برنامه شب شعر رضوی، برنامه‌های میلاد امام رضا (ع) در همه شهرستان ها، اعزام خادمان امام رضا (ع) از مشهد مقدس به نقاط مختلف استان فارس، ایجاد برنامه‌های ورزشی برای جوانان از جمله برنامه‌هایی است که هم در دهه کرامت و هم در طول سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مردم به عنوان خادم امام رضا (ع) ثبت نام کرده اند و برای آن‌ها برنامه‌های ویژه آموزش تدارک دیده شده است، ادامه داد: هم اکنون از مردم استان فارس بیش از یک هزار نفر در حرم مطهر خدمات به زائران را انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در فارس با بیان اینکه ۴ ماهه ابتدای پارسال ۴ هزار نفر از فارس به مشهد مقدس اعزام شده بودند، تصریح کرد: امسال برای کمک به سیل زدگان ببیشتر افراد از آنجا به مشهد مقدس می روند.

جابر مهدی یار افزود: کسانی که بخواهند از این تسهیلات استفاده کنند و به مشهد مقدس اعزام شوند (اعم زوجین و افراد محروم که توان اعزام به مشهد را ندارند) در همه شهرستان‌ها نماینده‌ای وجود دارد که در این خصوص اقدامات لازم انجام می‌شود و به مرور زمان اعزام می‌شوند.

وی گفت: با توجه به سهمیه‌ای که به شهرستان‌ها داده می‌شود و با توجه به شناسایی و تحقیقاتی که صورت می‌گیرد کاروان‌ها اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/چ

اقدامات آستان قدس رضوی در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، راوی نمایشگاه آستان بقیع درخصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت المان سازی و به تصویر کشیدن قبرستان بقیع در سه لاین متفاوت برای بازدید علاقمندان از روز گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

علی احمدی افزود: قسمت اول آن مختص به نماد حرم مطهر ائمه بقیع یعنی امام حسن (ع) تا امام صادق (ع) و دیگر بقعه‌ها می‌باشد و قسمت دوم آن وضعیت فعلی قبرستان بقیع را به تصویر کشیده است.

وی گفت: قسمت سوم این نمایشگاه هم مختص تصاویر قدیمی و اسنادی است که نشان می‌دهد چگونه و چه طور علما و مرد به واقعه تاریخی هشتم شوال اعتراض کردند.

احمدی افزود: نمایشگاه آستان بقیع در ضلع شرقی صحن غدیر در حرم مطهر رضوی قرار دارد و هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۲ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۵ تا ۱۱ شب برقرار است.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند