Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، چین و روسیه بزرگ ترین خطر برای قدرت آمریکا در سطح جهان محسوب می شوند. این دو ابرقدرت دنیا هم اکنون در راستای دیگر حرکت می کنند، اتفاقی که در دهه های گذشته کمتر شاهد آن بودیم. چین و روسیه با نفوذ به انتخابات سال 2020 ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قصد دارند اهداف سیاسی خود را به منظور تضعیف آمریکا به پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راه های تضعیف آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020، نفوذ سرویس‎های پیچیده جاسوسی چین و روسیه در جریان انتخابات این کشور و ماه‎های قبل از برگزاری آن است.

سرویس های جاسوسی روسیه و چین هر چه بیشتر قدرتمندتر و با نفوذتر می‌شوند در مقابل جاسوسی ایالات متحده رو به تضعیف می رود. سران گروه های جاسوسی آمریکا هم اکنون هم در ارزیابی های خود در رابطه با کشورهایی مثل کره شمالی، ایران و سوریه دچار اشتباهات فاحشی شده اند و در واقع پروژه های متعددی با شکست روبرو شده است. علاوه بر این شکست های جاسوسی، دولت آمریکا خطرات متعدد و قریب الوقوعی را از سوی سرویس های جاسوسی چین احساس می کند. در واقع سرویس جاسوسی کشور آمریکا با چالش بی سابقه ای روبرو شده است. این سرویس های جاسوسی چینی در زوایای مختلف مربوط به فناوری و تجاری نفوذ کرده اند و قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز مداخله‎گری کنند.

در حالی که چین و روسیه به متحدان قدرتمندتری نسبت به گذشته برای یکدیگر تبدیل می شوند آمریکا یکی پس از دیگری به شکل محسوس و نامحسوس متحدان خود را از دست می دهد و در روندهای سیاسی، تجاری، اقتصادی با ضعف روبرو شده است. یکی از مهم ترین مسائل به ضعف سرویس های جاسوسی آمریکا در دوران ترامپ برمی گردد که در برابر مسئله جاسوسی از سوی چین و روسیه به صورت جدی مشکل دارند. اما مدیران سازمان سیا، FBI، آژانس امنیت ملی و سایر سازمان های اطلاعاتی به این ضعف اعتراف نمی کنند و بر آن صحه نمی گذارند.

بر اساس گزارش های مختلف سرویس های اطلاعاتی آمریکا، چندین مورد از جاسوسی در دستگاه های اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی دولت آمریکا اخیرا ثبت شده است. در واقع تلاش های سازمان یافته چین برای جمع آوری اطلاعات پراکنده در رابطه با موضوعات مختلف به اوج رسیده است.

چین، روسیه، ایران و کره شمالی به طرز فزاینده ای از عملیات های سایبری جهت تهدید ذهنیت و مکانیسم های آمریکایی در جهات مختلفی استفاده می کنند. این عملیات های سایبری اطلاعات ارزشمندی را از می رباید و حتی روی ذهن شهروندان تاثیر می گذارد. اطلاعات زیرساخت های حیاتی آمریکا نیز با نفوذ جاسوسان چینی روبرو شده است.

به هر حال واضح است که ارتباط بین پکن و مسکو پررنگ تر از هر زمانی در تمامی دهه های اخیر به نظر می رسد و این ارتباط پررنگ تر نتایج مختلفی دارد از جمله قدرتمند شدن سرویس های جاسوسی در تقابل با جاسوسان آمریکایی.

مقامات اطلاعات آمریکایی می گویند انتخابات کنگره ای 2018 آمریکا را از جاسوسان مصون داشتند اما بر طبق پیش بینی ها این تلاش های جاسوسی قطعا به شکل بسیار پررنگی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 نمایان خواهد شد.

دن کوتس سیاستمدار و دیپلمات سابق آمریکایی در اینباره می گوید:‌ »دشمنان ایالات متحده از از اعمال نفوذ آنلاین در انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‎کنند تا نهادی دموکراتیک را تضعیف کنند، اتحاد را از بین ببرند و نتایج دلخواه خود را شکل می دهند. »

ارزیابی سران اطلاعاتی آمریکا حاکی از این است که برخی از ادعاهای ترامپ از جمله در مورد تهدید روسیه به عدم دخالت در انتخابات ایالات متحده و نهادهای دموکراتیک، تهدید دولت اسلامی در سوریه و تعهد کره شمالی به انحلال هسته ای شکست خورده است. همچنین به نظر می رسد برنامه های جاسوسی آمریکا در سوریه در رابطه با نفوذ در رابطه با نوع سلاح های سوری با شکست مواجه شده است.

اکنون سناتورهای آمریکایی از افزایش جاسوسی دشمنان ایالات متحده بسیار نگران هستند.

سناتور انگوس کینگ نیز می گوید:‌«افزایش همکاری بین روسیه و چین ، چالش بسیار بزرگی در برابر چشمان دولت آمریکاست.»

واقعیت این است که چین اکنون بزرگ ترین دغدغه سازمان ضدجاسوسی آمریکا به شمار می رود.

تهدید چینی ها و سرویس های اطلاعاتی آنها در رابطه با شیوه های کسب و کار و اقتصاد جهانی آمریکا نیز به شدت دردسرساز است. نفوذ رو به رشد سرویس های اطلاعاتی چین اکنون بزرگ ترین چالش است.

کریستوفر ورا، مدیر کل FBI، گفت: «تهدید ضدجنگ چینی عمیق تر، متنوع تر، پیچیده ترو جامع تر است. این مشکل در رابطه با هر مسئله ای که می توانم به آن فکر کنم یک تهدید متقابل است.»

نگرانی در رابطه با سرویس های جاسوسی چین به قدری گسترده شده که مقامات اطلاعاتی به تمامی ایالات متحده سفر کرده و با مدیران شرکت های بزرگ در رابطه با تهدیدات جاسوسی و اطلاعاتی به گفت و گو نشسته اند.

واقعیت این است که اکنون بسیاری از اطلاعات ارزشمند و حیاتی شرکت های مختلف از سوی سرویس های اطلاعاتی چینی به یغما می رود.

از سویی دیگر بر اساس تحقیقات گوناگون، تلاش های رسانه های اجتماعی روسیه بر روی تشدید تنش های اجتماعی و نژادی، تضعیف اعتماد به مقامات آمریکایی و انتقاد از سیاستمداران در بین مردم آمریکاست.

سناتور مارک وارنر نیز گفته که روسیه با سرویس های اطلاعاتی در فرآیندهای دموکراتیک آمریکا تاثیرگذار است. البته روسیه هرگونه تلاش اطلاعاتی در راستای نفوذ به انتخابات 2020 آمریکا را تکذیب می کند.

اکنون یکی از سخت ترین کارها برای دولت آمریکا عبور از چالش بسیار بزرگی به نام شکست در پروژه های اطلاعاتی در برابر قدرت رو به افزون اطلاعاتی چین و و روسیه است.

منبع: reuters

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جاسوس جام جم آنلاین آمریکا چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه ۲۰ آوریل با حمایت گسترده نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت شدید نمایندگان افراطی جمهوری‌خواه، این لوایح را تصویب کرد. انتظار می‌رود مجلس سنا هفته آینده این مصوبه را تصویب کند و آن را برای امضا به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بفرستد.

در این لوایح، ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای جنگ اوکراین شامل ۲۳ میلیارد دلار برای تأمین تسلیحات، و ۲۶ میلیارد دلار برای کمک به رژیم  اسرائیل شامل ۹.۱ میلیارد دلار برای موارد بشردوستانه در نظر گرفته شده است. همچنین برای حمایت از تایوان در دو اقیانوس هند و آرام نیز ۸.۱۲ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به این مصوبه، با قدردانی از مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قانون‌گذاران آمریکایی برای «حفظ تاریخ در مسیر درست»، تصمیم درستی گرفتند.

زلنسکی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که تصویب لایحه کمک مالی در مجلس نمایندگان آمریکا، «از گسترش جنگ جلوگیری می‌کند، جان هزاران و هزاران نفر را نجات می‌دهد.»

اما روسیه در واکنش به این مصوبه اعلام کرد که کمک‌های مالی جدید به اوکراین باعث «ویرانی و مرگ بیشتر» در این کشور خواهد شد.

در مقابل، ناتو هم از تصویب لایحه کمک مالی جدید به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا استقبال کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که سال گذشته از کنگره خواسته بود کمک‌های اضافی به اوکراین را تأیید کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اتفاق در یک لحظه اضطراری به وقوع می‌پیوندد، زیرا اسرائیل با حملات بی‌سابقه‌ای از سوی ایران و اوکراین با بمباران مداوم روسیه مواجه است.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه ایکس نوشت که این اقدام، نشان دهنده «حمایت محکم دو حزبی از اسرائیل و دفاع از تمدن غرب است.»

مجلس نمایندگان آمریکا همزمان با تصویب بسته کمک مالی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، لایحه دیگری را نیز تصویب کرد که در آن، شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را تهدید می‌کند که اگر مالکیت آن از چین خارج نشود با ممنوعیت روبرو خواهد شد.

همچنین انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین نیز در میان لوایح تصویب شده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه در واکنش به این مصوبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت، قانونی که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد دارایی‌های توقیف شده روسیه را مصادره و آن‌ها را به اوکراین منتقل کند، به وجهه آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • آلمان ۳ مظنون جاسوسی برای چین را دستگیر کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه!
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان