Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:41:56 GMT

لزوم فراهم‌ کردن زمینه واردات بدون انتقال ارز

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۰۸۸

لزوم فراهم‌ کردن زمینه واردات بدون انتقال ارز


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خواستار فراهم ساختن واردات بدون انتقال ارز شد.


به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، ناصر فغفوری پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان، اظهار کرد: صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف کشور بیش از 40 درصد ناخالص ملی را تولید می‌کنند و با این حجم از فعالیت، صنعت‌گران نیز انتظار دارند که بتوانند 40 درصد از سهم خود را داشته باشند، اما فعلا نتوانسته‌ایم 40 درصد از تسهیلات بانکی را به آن‌ها اختصاص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: طبق دستور استاندار زنجان، برنامه‌ریزی شده که بیشترین فعالیت‌ها در حوزه رونق تولید انجام شود که نگاه ویژه به موضوع معدن از همه لحاظ به ویژه رعایت مسائل زیست‌محیطی و هم از لحاظ حمایت ارگان‌های دولتی جزو اقدامات در نظر گرفته شده است.


وی با تاکید بر دانش‌بنیان شدن صنایع، افزود: تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر این است که صنایع استان دانش‌بنیان شوند؛ علاوه‌ بر آن توجه به روابط‌عمومی و همکاری‌های بین‌المللی و توسعه صادرات غیرنفتی در استان، از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.


فغفوری با اشاره به حضور در شرایط جنگ اقتصادی، تصریح کرد: اگر صحبت از جنگ اقتصادی است، باید توجه داشت که جنگ آیین‌نامه‌های ویژه‌ای را دارد و اگر صحبت از جنگ است، نباید فرد دیگری در این شرایط برای تهیه یک فشنگ یا اسلحه با همان بروکراسی که در زمان عادی با او برخورد می‌شود را داشته باشد.


این مسئول با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی هنوز شرایط ویژه کشور را باور نکرده‌اند، یادآور شد: وقتی هم در شرایط عادی و هم در شرایط جنگی، تولید مالیات ۱۵ درصدی می‌پردازد، نشان از آن دارد که هنوز این شرایط به خوبی درک نشده، در صورتی‌ که شرایط حساس است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خواستار فراهم ساختن زمینه واردات بدون انتقال ارز شد و گفت: در حال حاضر درخواست داریم زمینه استفاده از واردات بدون انتقال ارز محقق شود، زیرا تامین سرمایه در گردش با رقم‌های کنونی و بازگشت یک ساله برای واحدها امکان‌پذیر نیست و با این کار واحد را بدهکار خواهیم کرد. بهتر است، بازگشت تسهیلات دو یا سه ساله شود تا واحدها بتوانند فعالیت کنند.


وی با اشاره به بازگشت 29 واحد تولیدی به چرخه تولید در سال 96 و بازگشت 13 واحد نیز در سال قبل، عنوان کرد: برای امسال نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است که طبق آن عمل شود.


این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های بزرگ را امسال در دستور کار دارد و   امیدواریم با این امر رونق تولید در استان را شاهد باشیم.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارز استان زنجان سازمان صنعت معدن و تجارت استان سرمایه واردات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد

 

زارع نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس از پلمب ۲ واحد متخلف در طرح نظارتی عید تا عید خبر داد و گفت: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شده است.

او افزود: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرونده‌های تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

زارع نیا با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰ میلیون تومان  شده است. 

او گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته و شهروندان می توانند برای  گزارش هرگونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!