Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@21:15:54 GMT

تخلیه بیش از ۱۰ هزار نفر در سیلاب‌های میانمار

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۱۶۴

تخلیه بیش از ۱۰ هزار نفر در سیلاب‌های میانمار

بارندگی‌های شدید و سیل‌گرفتگی چند روز اخیر در ایالت "کاچین" میانمار بیش از ۱۰ هزار نفر را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده است.

به گزارش ایسنا، این سیلاب‌ها که به دنبال بارندگی‌های سیل‌آسا به وقوع پیوسته، بیش از ۲۰۰۰ خانوار را در بخش "میتکیینا"، مرکز ایالت "کاچین" تحت تاثیر قرار داده است.

این بارندگی‌ها هم‌چنین منجر به رانش زمین و تخریب پل‌ها و بر جای گذاشتن ویرانی‌های بسیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات محلی ۲۶ پناهگاه موقت را در ساختمان‌های مذهبی برای اسکان قربانیان سیل بر پا کرده و خدمات امدادی را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

در همین حال سطح آب رودخانه‌های "چیندوین" و "آیه‌یاروادی" نیز رو به افزایش بوده و ساکنان مناطق کم‌ارتفاع‌تر ناحیه شمال غربی "زاگاین" به دنبال تخلیه و جابه‌جایی به مناطق امن‌تر هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، اوایل این هفته دو رود واقع در دو ایالت "مون" و "راخین" نیز با افزایش سطح آب و خطر طغیان مواجه شده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟

آفتاب‌‌نیوز :

در این گزارش خسارات وارده ناشی از وقوع این مهمان ناخوانده در سه استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و کرمان در روز گذشته، بررسی می‌شود.

شکسته شدن رکورد بارش ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در رابطه با میزان بارش باران در این استان گفت که براساس داده‌های دریافتی، چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک ۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان ۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان ۱۴۳، بانست ۱۷۵ و بریس ۱۱۷ میلی‌متر بارندگی را به خود دیدند.

وی ادامه داد که از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران نیز گزارش شد.

قطع راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان عصر روز گذشته ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ از قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب این استان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب خبر داد.

همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت که راه ارتباطی ۲۰ روستای حوزه شهرستان‌های سراوان، مهرستان، سیب و سوران و گلشن در اثر بارندگی‌های سیل آسای اخیر مسدود شده است.

وی افزود: علاوه بر محور‌های فوق، محور گلشن، سراوان، مهرستان، ایرانشهر، گشت، سراوان و محور‌های فرعی سوران، پسکوه و مهرستان، سوران تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بارندگی بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی «کنارک» خسارت زد

مدیر جهادکشاورزی کنارک نیز گفت که سیلاب در سیستان و بلوچستان به ۳ هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت سورگوم و ماش، ۵ واحد مرغداری با ۸۰ هزار قطعه مرغ و جوجه، بیش از ۶۰۰ بندسار و ۱۰ آب بند آسیب جدی وارد کرد.

همچنین مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت که بر اثر شرایط جوی حاکم در سطح استان تا این لحظه، ۱۲۳ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف شبکه توزیع برق این منطقه دچار خسارت و تخریب شده است.

فرماندار زرآباد نیز تاکید کرد که از روز ۲۸ فروردین‌ماه، تمامی خطوط ارتباطی در زرآباد از شب گذشته قطع است و خسارت بسیار سنگینی به زیرساخت‌های شهری و روستایی، مزارع کشاورزی و راه‌ها وارد آمده، برق شهر و روستا قطع و ۴ پل محور بندینی زرآباد تخریب شده است.

اما رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت که از ابتدای وقوع سیلاب در بلوچستان برق ۴۴۵ روستا دچار خاموشی شد، که با تلاش پرسنل صنعت برق در حال حاضر برق ۲۱۷ روستا پایدار شده است.

شبکه آب ۷۸ روستای سیستان و بلوچستان از مدار خارج شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد که شبکه آب ۷۸ روستا به دلیل طغیان رودخانه‌ها، تخریب چاه‌ها و منابع تولید و همچنین شکستگی خطوط انتقال آب از مدار خارج شده است.

وی همچنین گفت که فاز اول آب‌شیرین‌کن چابهار- کنارک که بر اثر طوفان دچار آسیب و از مدار خارج شده بود، به مدار مصرف بازگشت.

وزیر کشور به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرد

وزیر کشور با حضور در شهرها، روستا‌ها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب سیستان و بلوچستان، از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفت.

امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۱۷۰۰ سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۱۷۰۰ سیل‌زده انجام و ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

نجات ۴ نفر از مردم محلی گرفتار در سیلاب بلوچستان

نیرو‌های هلال احمر جان ۴ نفر از مردم محلی گرفتار در سیلاب بلوچستان را نجات دادند.

همچنین معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت که ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیرو‌های امدادی نجات داده شدند.

ارسال کمک‌های سپاه به نقاط درگیر سیل در منطقه کهیر

به دنبال بارندگی‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان نیرو‌های سپاه ضمن حضور در نقاط بحرانی نسبت به توزیع اقلام امدادی اقدام کردند.

قطع برخی راه‌های ارتباطی «سیریک»، مسدود شدن راه مواصلاتی ۸ روستا در میناب.

اما بارش‌ها در هرمزگان نیز منجر به طغیان رودخانه و بسته شدن برخی راه‌های ارتباطی سیریک شد.

همچنین رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان میناب گفت که درپی فعالیت بارشی در استان هرمزگان راه مواصلاتی ۸ روستا در بخش سندرک شهرستان میناب مسدود شده است.

سیل، راه‌های مواصلاتی هشتبندی به میناب را مسدود کرد

همچنین در اثر وقوع سیلاب راه‌های مواصلاتی هشتبندی به میناب مسدود شد.

آب ۲۰ روستای هرمزگان قطع است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت که آب ۲۰ روستا در منطقه شرق هرمزگان قطع است که با فروکش کردن سیلاب برای بررسی و رفع آن‌ها که اغلب ناشی از قطعی برق است، اقدام خواهد شد.

۳ نفر در اثر بارندگی در هرمزگان فوت کردند

اما بارش باران و باتلاقی شدن گودال در «جاسک» استان هرمزگان، باعث مرگ ۲ جوان ۱۴ ساله و ۲۰ ساله از روستای «زهریکار سورک» هرمزگان شد.

همچنین یک کودک ۹ ساله اهل روستای کهورتاک هشتبندی که صبح امروز با دوستان خود برای تماشای رودخانه به جوار رودخانه سیلابی روستایشان رفته بودند، در آب می‌افتد و غرق می‌شود.

جابجایی فوری ۱۷۰ خانوار در معرض سیل در «جاسک»

بارش‌ها در بالادست جاسک نیز موجب پرآب شدن رودخانه‌ها شد و همین مسأله موجب شده تا احتمال طغیان ناگهانی رودخانه در منطقه گنجه، گروک و لیره‌ای جاسک وجود داشته باشد و به همین خاطر تخلیه این ۳ روستا با جدیت انجام گرفته است و اهالی در سالن ورزشی و مدرسه شبانه روزی اسکان داده شدند.

راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبراباد مسدود شد

اما سری هم به استان کرمان می‌زنیم، طغیان رودخانه در این استان نیز راه ارتباطی ۱۲ روستا در بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد را مسدود کرد.

۳ دختر نوجوان مفقود شده پیدا شدند!

اما فرماندار عنبرآباد از مفقودی ۳ دختر نوجوان از منطقه عشایر نشین بخش مردهک ارتفاعات کلهک عنبرآباد به واسطه سیل خبر داد که ساعاتی بعد اعلام شد که هر ۳ آنان پیدا شدند.

بارندگی به راه‌های مناطق عشایری و ابنیه تاریخی سیرجان خسارت زد

به گفته رئیس میراث فرهنگی سیرجان براساس برآورد کارشناسان در بارندگی‌های شب گذشته بیش از یک‌صد میلیارد ریال به آثار میراث فرهنگی ثبت شده شهرستان سیرجان خسارت وارد شده است.

استاندار کرمان: سیل با کمترین خسارت پایان یافت

استاندار کرمان امروز نیز  گفت که ده شهر کرمان درگیر سیل شدند که ریگان و فهرج در شرق و ۸ شهر هم در جنوب کرمان بود.

وی گفت که شهرستان‌های منوجان، قلعه‌گنج، رودبار جنوب و جازموریان درگیری بیشتری داشتند، بارندگی‌های زیادی در این شهرستان‌ها به وقوع پیوست، اما خوشبختانه با کمترین خسارت پایان یافت.

گفتنی است وقوع سیل در دبی (امارات متحده عربی) بزرگراه‌های اصلی این شهر را مسدود و پرواز‌های بین‌المللی را مختل کرد؛ این میزان بارندگی در ۷۵ سال گذشته در این منطقه نیز بی‌سابقه توصیف شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازگشت اهالی ۴ روستای تخلیه شده جاسک به منازل خود
  • سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟
  • ورود سیلاب به منازل مسکونی ایرانشهر
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • سه مفقودی درباران و سیلاب عنبرآباد
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی