Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، حسین قنبری گفت: از چند سال پیش موضوع راه اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور در گروه نانوتکنولوژی پزشکی مطرح شد. با توجه به رتبه جهانی ایران در تولید علم نانوتکنولوژی که جزو پنج کشور برتر دنیا قرار دارد، زمینه برای حضور موفق در عرصه‌های بین المللی و کسب مرجعیت علمی در منطقه در حوزه نانوتکنولوژی پزشکی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال برگزاری کارگاه‌های آموزشی نانوتکنولوژی پزشکی در کشور عراق، مسئولان دانشگاه کوفه علاقه زیادی به همکاری علمی با گروه نانوتکنولوژی پزشکی نشان دادند و مذاکرات راه اندازی رشته مشترک از سه سال پیش پیگیری شد تا اینکه در نهایت توافق نهایی بین دو دانشگاه در مورد چگونگی ارائه این دوره مشترک حاصل شد و این برنامه مورد تائید وزارت علوم کشور عراق قرار گرفت.

قنبری طول مدت این دوره را ۲ سال اعلام کرد و افزود: سال نخست دوره آموزشی است و در دانشگاه کوفه دروس تئوری و عملی ارائه می‌شود. در برخی دروس با تائید گروه نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه از مشارکت اساتید دانشگاه کوفه نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: در سال دوم نیز دانشجویان ثبت نام شده در هر دو دانشگاه، در ایران حضور می‌یابند و پایان نامه خود را زیر نظر اساتید گروه و یک نفر از دانشگاه کوفه که به عنوان استاد راهنمای دوم با تیم تحقیقاتی گروه همکاری خواهد داشت، انجام می‌دهند.

به گفته قنبری، پس از انجام پایان نامه، دانشجویان طبق فرایندهای جاری دانشگاه از پایان نامه خود دفاع می‌کنند و در نهایت مدرک مشترک (joint degree) به آنها اعطا می‌شود.

مدیر گروه نانوتکنولوژی پزشکی دانشگاه، اجرای این برنامه را یکی از نمودهای عینی تحول و نوآوری در آموزش دانست و عنوان کرد: در اجرای این برنامه مشترک نوآوری‌هایی صورت گرفته که در صورت موفقیت می‌توان آن را به عنوان یک مدل کارآمد ارائه داد. یکی از این نوآوری‌ها ارائه دروس به صورت ترمی و توأم با هم است که تعداد سفرهای اساتید گروه را کمتر و تمرکز فراگیران را به یک موضوع بیشتر می‌کند.

مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه، توسعه دانش نانوتکنولوژی پزشکی و تبیین جایگاه آن در نظام سلامت را مأموریت ویژه ملی دانشگاه عنوان کرد و گفت: کسب مرجعیت علمی در این حوزه از برنامه‌های کلان دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی