Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@03:34:38 GMT

افزایش قیمت نان در انتظار تایید هیئت دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۲۹۴

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ۳ سناریو برای افزایش قیمت نان گفت: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از شاتا، عباس قبادی در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: ما اگر تولید را حمایت کنیم و به اندازه کافی کالا تولید شود، شکایت مردم و نیاز به بازرسی‌ها نیز کاهش خواهد یافت و در واقع بازار به سمت خود تنظیمی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه سخنان خود به وجود سه سناریو برای افزایش قیمت نان نیز اشاره کرد وافزود: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.

قبادی تلاش‌های استان برای تولید گندم با کیفیت و کسب رتبه دوم کشور در سال گذشته را قابل تحسین دانست واظهار داشت: امسال نیز با توجه به شرایط موجود احتمال کسب رتبه دوم کردستان در تولید گندم وجود دارد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود وجود هماهنگی در ستاد تنظیم بازار کشور و استان را ارزشمند دانست و گفت: مصوبات این ستاد برای همه دستگاه‌ها قابل اجراست، چون بر اساس مصوبه سران قوا تشکیل و به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیدە است.

قبادی همچنین به انتقاد‌ها از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی پاسخ داد و گفت: با نگاە به بازار و رصد قیمت‌ها متوجه می‌شویم که کالا‌های تامین شده با این ارز دارای ثبات و نوسان کمتری بوده‌اند.

وی افزود: برای نمونه برنج، روغن نباتی و نهاده‌های دامی با ارز دولتی تامین و از نوسان کمتری برخوردار بوده‌اند و بر همین اساس می‌توان گفت: این رویکرد دولت موفق بوده است.

قبادی در ادامه به تامین لاستیک برای ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در فروشگاه‌ها و عاملان فروش انباشت لاستیک داریم و استان‌ها لازم است نسبت به جذب سهمیه خود اقدام کنند و هر میزان لاستیک نیاز بود آن را تخصیص خواهیم داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک قیمت نان هیئت دولت سید محمد بطحایی سد لتیان لیگ ملت های والیبال پاتوسی محاکمه نجفی محمد علی نجفی میترا استاد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرایه حمل کالا درون شهری در انتظار دستور جدید

حسین زندی، رییس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا ضمن تکذیب هر گونه مشکل تامین سوخت برای ناوگان دیزلی حمل و نقل کالا گفت: تاکنون مشکل خاصی برای تامین سوخت ناوگان دیزلی حمل کالا وجود نداشته است.

زندی ادامه داد: در خصوص تعدیل کرایه‌های حمل بار نیز با توجه به اینکه امسال تعطیلات عید نوروز و عید فطر در پی هم بوده اند تاکنون درخواست افزایش قیمت و تعدی کرایه‌ها واصل نشده است. شایان ذکر است که ابتدای هر سال درخواست‌ها برای تعدیل کرایه از طریق ارایه درخواست به اتاق اصناف و بازرگانی پیگیری می‌شود.

هنوز افزایش قیمت‌ حمل و نقل کالای درون شهری مشخص نیست 

رییس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران ادامه داد: درخواست مورد نظر با تکیه بر ارایه دلایل متقن بر افزایش بها عواملی مانند لاستیک و روغن موتور و ... ارایه می‌شود؛ اما در سال هنوز کار تجاری به طور جدی شروع نشده و افزایش قیمت‌ها مشخص نیستند.

وی تصریح کرد: هرچند که هنوز جلسات بررسی نرخ کرایه برگزار نشده است، اما افزایش نرخ کرایه‌ها قطعی است. از این رو بایستی پس از شروع جدی فعالیت‌ها در سال جاری حداقل افزایش قیمت‌ها در ملزومات را در نظر گرفته و نسبت به ارایه درخواست افزایش قیمت کرایه اقدام کنیم.

زندی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ افزایش نرخی اعمال نشده و این موضوع منوط به آنالیز فاکتور‌های موثر در تعیین نرخ و صدور درخواست رسمی و دریافت تاییدیه است.

شهرداری با ما موازی کاری نکند

رییس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران اظهار کرد: شهرداری با ارایه پروانه بهره برداری ضمن دخالت در کار اتحادیه به نوعی در حال موازی کاری با اتحادیه حمل و نقل است. شایان ذکر است که این پروانه‌ها به هیچ وجه مورد تایید اتحادیه نیست.

وی در تشریح این موضوع گفت: شهرداری برای حمل و نقل کالا در شهر برای رانندگان پروانه بهره برداری صادر می‌کند در حالی که صدور این مجوز در اختیار اتحادیه حمل و نقل کالا است. این موازی کاری علاوه بر غیر قانونی بودن موجب افزایش هزینه رانندگان می‌شود.

زندی تاکید کرد: شهرداری مطابق قانون ناظر بر امر و عطف به مواد ۹۲ و ۹۳ و همچنین ۳۱ و ۳۲ صرفا مجاز به نظارت بر موضوع حمل و نقل است و به طور قانونی امکان دخالت در این امر را ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • کرایه حمل کالا درون شهری در انتظار دستور جدید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن