Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:01:16 GMT

توالی ژنوم میتوکندری جلبک در پایگاه مرجع ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۹۴۲۸

توالی ژنوم میتوکندری جلبک در پایگاه مرجع ثبت شد

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه الزهرا (س)، پژوهشگران دانشکده علوم زیستی این دانشگاه، توانستند با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی و بیوانفورماتیکی به توالی کامل ژنوم میتوکندری جلبک سبز Chlorosarcinopsis eremi دست یابند و آن را در پایگاه داده GenBank به ثبت رساندند.

اطلاعات ثبت شده به عنوان توالی مرجع با شماره دسترسی NC_۰۴۱۴۳۰ وارد پایگاه داده RefSeq شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستاورد گوشه‌ای از نتایج حاصل از تحقیقات گسترده در شناسایی تنوع میکروارگانیسم‌های فتوتروف اکوسیستم‌های بیابانی و سنگی ایران است که به راهنمایی پریسا محمدی و محبوبه ضرابی، توسط دانش‌آموخته دکترای رشته میکروبیولوژی فاطمه خانی جوی‌آباد انجام شده است.

RefSeq پایگاه داده توالی‌های مرجع از NCBI در امریکاست که توالی‌های ثبت شده در GenBank را رصد کرده و توالی‌های کامل و منحصر بفرد نوکلئوتیدی که به درستی تفسیر شده‌اند را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به عنوان توالی‌های استاندارد برای مطالعات پیشرفته زیستی نظیر مطالعات ژنومیک و فیلوژنتیک در اختیار پژوهشگران سراسر دنیا قرار می‌دهد.

بخشی از اطلاعات درخصوص اکوسیستم‌های بیابانی و سنگی ایران که در آزمایشگاه‌های دکتر سپهر گروه میکروبیولوژی دانشگاه الزهرا (س) انجام شده در مجلات معتبر علمی به چاپ رسیده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه الزهرا س طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  در این پایگاه اورژانس هفت  تکنسین، شامل پنج  خانم و دو راننده تکنسین آقا  فعالیت می‌کنند.
عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود و میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها نیز منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است