Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر سرقینی روز یکشنبه در همایش معرفی و تجلیل از صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان با بیان اینکه معادن به عنوان ابزار توسعه مطرح هستند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اشتغال کشور در معادن است اما در محل معادن نمی‌توان کارخانه احداث کرد لذا از مواد آن در واحدهای صنعتی و تولیدی استفاده می‌شود و بنابراین ابزاری برای توسعه اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از آتش جنگ اقتصادی از طریق معادن، تأمین می‌شود و بر این اساس تولید مواد معدنی کشور در سال گذشته به ارزش ۲۰ میلیارد دلار بود که ۱۱ میلیارد دلار صَرف تغذیه صنایع داخلی و ۹ میلیارد دلار نیز صادر شد.

سرقینی افزود: صادرات صنایع معدنی کشور در سه ماهه اول سال جاری نیز نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش یافته که حاصل تلاش واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در صنایع معدنی، نگران تولید نبوده بلکه نگران صادرات هستیم، گفت: خوشبختانه در معدن و صنایع معدنی، تولید مازاد وجود دارد و متوسط تولید در این صنایع ۲.۵ برابر نیاز کشور است.

وی خاطرنشان کرد: به صورت جداگانه، چهار برابر در شمش روی، ۲.۵ برابر در فولاد، ۲ برابر در سیمان و سه برابر مورد نیاز در کاشی و سرامیک تولیدات داریم که باید بتوانیم با جذب بازارهای مورد نظر، صادرات را افزایش دهیم.

سرقینی در خصوص مشکلات حوزه معادن استان زنجان نیز اظهار داشت: کارگروهی برای بررسی این مشکلات در این استان تشکیل خواهد شد که امیدواریم با تعامل لازم، راهکاری برای حل مشکلات مسائل پیدا شود.

وی گفت: نباید فشاری بر روی صنعتگران و معدن‌کاران باشد اما در شرایط خاصی هستیم که سخت‌ترین تحریم‌ها بر کشور تحمیل شده و پنجه در پنجه بزرگ‌ترین قدرت نظامی و اقتصادی دنیا گذاشته و به جایی رسیده‌ایم که فقط باید مقاومت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه یک پای مقاومت، صنعتگران و معدن‌کاران و مردم هستند، افزود: برنامه دشمن این بود که چرخ‌های صنعت کشور را در شهریور سال گذشته از کار بیندازد اما امروز سرپا هستیم و با تعامل بین دولت و بخش خصوصی و نزدیک شدن به یکدیگر، تولید را ادامه می‌دهیم.

سرقینی درخصوص مشکلات مطرح شده از سوی صنعتگران، معدن‌کاران و اصناف، خاطرنشان کرد: تمام مشکلات را قبول داریم اما در شرایط خاص امروز باید در کنار یکدیگر و با در نظر گرفتن منافع ملی از شرایط عبور کرده و با آرامش به رونق تولید بیندیشیم.

وی نسبت به آزاد کردن واردات بدون انتقال ارز، گفت: بانک مرکزی مخالف این طرح است و اعتقاد دارد بر روی قیمت دلار اثر می‌گذارد ولی در عین حال باید راهکاری برای حل این مشکل پیدا کنیم.

سرقینی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کار ستاد تنظیم بازار بر عهده اتاق اصناف گذاشته شده است، اظهار داشت: اعتماد دولت به اصناف سبب شده تا این کار صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در کنار تولید، یکی از کارهای بسیار مهم تأمین و تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز مردم است که در این مورد حساب ویژه‌ای روی اصناف نسبت به کنترل و تنظیم بازار و بازرسی قیمت‌ها باز شده است.

۹۵۵۶/‏۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی