Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نزدیک به دو دهه از کلنگ زنی طرح عظیم معدن نفلین سینیت سراب برای تولید آلومینا می‌گذرد، اخیرا معاون وزیر صنعت مدیری را برای تامین زیرساخت آن منصوب کرده که دکتر دامپزشک بوده و سوابقی در صنعت ندارد. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، شرکت نفلین سینت در 27 شهریور ماه سال 82 توسط اسحاق جهانگیری معاون فعلی رئیس جمهور که آن زمان در سمت وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات کلنگ احداث بزرگترین مجتمع صنعتی شمال‌غرب کشور با عنوان طرح ملی تولید پودر آلومینا از سنگ نفلین را بر زمین کوبید با این عنوان که راه‌اندازی کارخانه نفلین سینیت 70 هزار تن آلومینا به همراه محصولات جانبی مورد نیاز کشور تأمین و در فاز‌های بعدی به ترتیب به 200 هزار تن و 500 هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت که یکی از پروژه‌های ملی است می‌تواند با احداث این کارخانه 5 هزار فرصت شغلی مستقیم و 20 هزار فرصت شغلی نیز به طور غیرمستقیم برای جوانان جویای کار ایجاد می‌شود.

پروژه با مساحت 520 هکتار در 25 کیلومتری جاده سراب ـ بستان آباد قرار دارد ظرفیت تولیدی کارخانه 212 هزار تن آلومینا و 3600 هزار تن سیمان در سال است.

اما معاون وزیر صنعت دیروز در اقدامی عجیب، یک دامپزشک را به عنوان «سرپرست طرح کمک به تأمین زیربناهای واحد تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب» منصوب کرد.

«خداداد غریب پور» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این حکم تأکید کرده است:

مستنداً به بند 6 ماده 9 اساسنامه سازمان و آیین نامه اجرایی نحوه اداره طرح‌های در حال بهره برداری مصوب هیات عامل، به موجب این حکم به عنوان "سرپرست طرح کمک به تأمین زیربناهای واحد تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب" به شماره طبقه بندی 1304001003 منصوب می‌شوید.

ضمناً بدینوسیله با قید مسئولیت، اختیارات موضوع مفاد مواد 52، 53 و 76 قانون محاسبات عمومی نیز در خصوص اعتبارات مرتبط با طرح فوق الذکر به شما تفویض می‌گردد تا در چارچوب قوانین و مقررات اقدام نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق و مؤید باشید.

آذربایجان‌شرقی|‌ تکمیل پروژه "نفلین سینت" مهم‌ترین مطالبه سرابی‌ها از رئیس جمهور استتبریز| "نفلین سینیت" سراب و کلیبر می‌تواند سیمان مورد نیاز کشور را تأمین کندکارخانه نفلین سینیت سراب جلوی خروج یک میلیارد دلار ارز را می‌گیرداستاندار آذربایجان شرقی: همچنان با استخراج نفلین‌سینیت و تولید آلومینا در سراب فاصله داریمعملیات اجرایی کارخانه نفلین سینیت کلیبر با حضور وزیر صنعت آغاز می‌شودتفاهم‌نامه تامین مالی و فنی پروژه نفلین‌سینیت سراب بین ایدرو و ایمیدرو امضا شدوزیر صنعت کلنگ واحد تولید کنسانتره «نفلین سینیت» کلیبر را بر زمین زد

«علی رضایی» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیش از دو دهه سابقه در پست‌های علمی و آموزشی است که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و اهر و مرند، رئیس دانشکده دامپزشکی، رئیس شورای جذب هیئت علمی استان، رئیس نظام دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی را در سوابق خود دارد.

وی دکترای عمومی دامپزشکی خود را در سال 71 در دانشگاه تهران و دکترای تخصصی خود را نیز با نمره عالی از همان دانشگاه به اتمام رسانده است.

از سوابق علمی و پژوهشی نامبرده می‌توان به چاپ بیش از 140 مقاله علمی و پژوهشی و isi و مجلات معتبر علمی و ژورنال‌های خارجی و ارائه بیش از 60 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد اما این سوابق علمی و آموزشی و دامپزشکی چه ارتباطی با یک طرح عظیم صنعتی به نام نفلین سینیت دارد، قابل درک نیست.

عقب‌افتادگی نزدیک به دو دهه‌ای به بهره‌برداری رساندن این معدن عظیم که نه تنها نیاز ایران را تأمین می‌کند، بلکه قابلیت صادرات را هم دارد اما با سوء تدبیر رخ داده، فقط وارد‌کننده آلومینا هستیم که از نفلین سینیت استخراج می‌شود.

انتصاب چنین مدیرانی، هر چند بومی است و با توانمندی‌های استان آشناست، اما امید استان در به بهره برداری رسیدن آن را کاهش داده است.

امیدواریم مدیران ایمیدرو و وزارت صنعت به ویژه وزیر تبریزی صنعت، معدن و تجارت با توجه به حجم عظیم اشتغال زایی این طرح و ایجاد خود کفایی از وابستگی به محصول استراتژیک آلومینا که یکی از فلزات مهم در صنعت است، با انتخاب افراد متعهد و حتما متخصص و حمایت مالی و یافتن سرمایه گذار، این طرح را به مرحله بهره‌برداری و شکوفایی برساند.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته

سیجانی مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری گفت:گام نخست ما توسعه واحدهای صنعتی است،در استان تهران حدود ۳۸ شهرک صنعتی وجود دارد و بزرگ ترین شهرک دولتی و خصوصی بزرگ شکور در تهران قرار دارد. شهرک هایی صنعتی شنزار و شمس آباد، شهرک های خصوصی و دولتی هستند که بزرگ ترین شهرک صنعتی در ایران هستند.

او افزود:درحال حاضر، در استان حدود ۱۱هزار واحد صنعتی دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۵۵ تا ۶۰ درصد آن ها شهرک های صنعتی هستند. یکی از مشکلات بزرگی که شهرک های صنعتی با آن مواجه هستند، بحث نقدینگی و تامین مالی است.

به گفته او، سیاست های بانک مرکزی در ارائه تسهیلات، از سال گذشته روند انقباضی را طی کرده است و این موضوع تامین ارز را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سیجانی بیان کرد:سال گذشته ۲۰۰ واحد راکت صنعتی احیا و راه اندازی شد به طوری که هنوز ۴۰۰ واحد هم باید احیا شود ،همچنین افزایش سرمایه برای واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران گفت:مهم ترین بحثی که واحد های تولیدی با آن مواجه هستند، بحث تامین ارز و تامین ریال است که توزیع و توسعه واحد ها را با مشکل مواجه کرده است. برای آنکه جهش هایی در شهرک های صنعتی صورت گیرد، نیاز است تا بانک ها به ویژه بانک مرکزی همراهی بیشتری داشته باشد. پس باید اشاره کرد که تامین ارز و تامین ریال، بحث قابل توجهی است که نیازمند همراهی بانک ها برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی است.

سیجانی اضافه کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از اهداف سازمان صمت است به طوری که واحدهای کوچک به سمت دانش بنیان شدن پیش می روند ،سال گذشته ۱۰۷ واحد ما مجوز دانش بنیان را اخذ کردند.

به گفته او، ۱۷ درصد صادرات کشور مختص به واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سیجانی در پاسخ به این سوال که نحوه نظارت بر روی کالاهای اساسی چگونه است؟ گفت:بازدید های نظارتی بر روی کالاهای اساسی انجام می شود ،اتاق اصناف، صمت، تعزیرات بر روی کالاها نظارت می کنند ،اگر قیمت جدیدی از سوی سازمان حمایت اعلام رسمی نشود ،افزایش قیمت غیر قانونی است.

به گفته مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران،اگر کالایی  که وارد می شود اسناد گمرکی نداشته باشد ضن قاچاق محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته