Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه ۲۱ تیر ماه در مصاحبه با شبکه «المنار» لبنان درباره تحولات لبنان و منطقه از جمله سالگرد جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی سخن گفت. نصرالله در این گفت و گو با اشاره به قدرت مقاومت و ضعف و سستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد قدرت بازدارنده گسترده مقاومت موجب شده است دشمن صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ تاکنون تجاوزی را علیه لبنان صورت ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح «معامله قرن» گفت من ایمان دارم معامله قرن با شکست روبرو خواهد شد. دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درباره تهدیدهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت معتقدم که آمریکا به اتخاذ گزینه نظامی علیه تهران روی نخواهد آورد. زیراکه مقامات واشنگتن به خوبی می‌دانند این جنگ، پرهزینه خواهد بود. آنچه سبب شده آمریکا از رفتن به سمت جنگ با ایران چشم پوشی کند این است که می‌داند در صورت وقوع جنگ، مواضع و منافع ایالات متحده در منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز یکشنبه ۲۳ تیر ماه خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و تارنماهای داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های نزدیک به جریان اصلاح طلب در این خصوص نوشتند: اظهارات نصرالله بیانگر یک عزم قوی برای ورود به میدان هر جنگی در آینده و یا آینده نزدیک است، چراکه وی این اظهارات را از دیدگاه راه‌اندازی یک جنگ روانی علیه دشمن مطرح نکرده است بلکه این اظهارات را از دیدگاه ذخیره قدرتمند اطلاعات و خوانش دقیق تحولات سیاسی و نظامی در سایه تنش میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

رسانه‌های اصولگرا هم در این باره عنوان داشتند: این سخن سید حسن نصرالله نشان‌دهنده اقتدار و ترس دشمن از هیمنه ایران است چرا که به گفته ترامپ قرار بود پس از سقوط پهپاد جاسوسی به مواضعی در ایران حمله شود که چند دقیقه مانده به اجرای این کار، عملیات متوقف می‌شود.

رسانه‌های اصلاح طلب

برخی گزاره‌های بکار گرفته شده توسط این جریان رسانه‌ای عبارتند از:

سخنان نصرالله با واکنش قابل‌توجه رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای روبه‌رو شد؛ صحبت نصرالله، اگر جنگی در منطقه رخ دهد هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌طرف باشد، بسیار حائز اهمیت است؛ سخنان نصرالله بیانگر استراتژی مذکور و تغییر در لحن رهبر مقاومت است؛ نصرالله این اظهارات را از دیدگاه راه‌اندازی یک جنگ روانی علیه دشمن مطرح نکرده؛ نصرالله پشت پرده انصراف ترامپ از حمله به مواضعی در ایران بعد از سرنگون شدن پهپاد امریکایی را روایت کرده.

تغییر لحن در اظهارات رهبر مقاومت

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنان نصرالله چند نکته اصلی داشت که بیانگر استراتژی مذکور و تغییر در لحن رهبر مقاومت است که در ذیل به این نکات می‌پردازیم:

۱ - سید حسن نصرالله در این گفت‌وگو تأکید کرد که مقاومت بیش از هر زمان دیگر قدرتمندتر شده است و قادر به نابود کردن کامل اسرائیل و بازگرداندن آن به عصر حجر است. وی پیشتر چه زمانی از چنین تعبیری استفاده کرده بود؟

۲ - وی همچنین بار دیگر تأکید کرد موشک‌های مقاومت که نسبت به گذشته دقیق‌تر شده‌اند می‌توانند تمامی مناطق اسرائیل را از ناقوره در دوردست‌ترین نقطه در شمال گرفته تا شهر ایلات دورترین نقطه در جنوب را هدف قرار دهند.

۳ - یورش به الجلیل و آزادسازی آن به عنوان یکی از اولویت‌های استراتژی مذکور بدین معنا است که مقاومت حزب‌الله در برابر رژیم اشغالگر با استفاده از موشک‌ها برای هدف قرار دادن شهرهای اسرائیلی نخواهد بود بلکه شامل حمله زمینی نیز می‌شود، به ویژه اینکه یگان‌های مقاومت به برکت هفت سال جنگ در سوریه تجربه زیادی در این زمینه کسب کرده‌اند.

۴ - صحبت درباره شکست رهبران اسرائیل در روند بازگرداندن اعتماد به ارتش این رژیم که در جنگ ژوئیه شکست خورد و همچنین شکست در بازگرداندن توان زمینی به این ارتش پس از شکست در عملیات پیشروی در داخل اراضی لبنان در جریان این جنگ و تخریب اسطوره تانک " مرکاوا"، بیانگر حقایق ثابت شده‌ای در نتیجه دنبال کردن دقیق قابلیت‌های نظامی طرف اسرائیلی و افزایش اعتماد به پیروزی در میان رهبران مقاومت در دو بخش سیاسی و نظامی آن است.

۵ - طی چند سال گذشته تاکنون این اولین باری است که یک رهبر عربی اسلامی از قصد و اعتماد خود برای اقامه نماز در مسجد الأقصی در قدس اشغالی پس از آزادسازی آن خبر می‌دهد. سید حسن نصر الله به آزادسازی قدس و تمامی فلسطین از طریق مقابله نظامی چشم دوخته است نه به واسطه "معامله قرن" و مذاکرات بیهوده که جز خواری و ذلت چیز دیگری برای این امت به بار نیاورده است.

ایسنا افزود: سید حسن نصرالله خوب می‌داند که چه، چگونه و چه زمانی می‌گوید و اگر بگوییم این مرد دروغ نمی‌گوید و گمراه نمی‌کند چیز جدیدی نگفته‌ایم و به همین دلیل وی از اعتبار بالایی در میان دشمنان اسرائیلی برخوردار است که سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای او را دنبال و هرچه می‌گوید را باور می‌کنند. این درحالی است که آنها سخنان سیاستمداران اسرائیلی خبره در دروغ‌گویی و تهدیدات پوچ را باور نمی‌کنند که در رأس آنها بنیامین نتانیاهو، (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) قرار دارد.

این خبرگزای در پایان نوشت: اظهارات نصرالله بیانگر یک عزم قوی برای ورود به میدان هر جنگی در آینده و یا آینده نزدیک است، چراکه وی این اظهارات را از دیدگاه راه‌اندازی یک جنگ روانی علیه دشمن مطرح نکرده است بلکه این اظهارات را از دیدگاه ذخیره قدرتمند اطلاعات و خوانش دقیق تحولات سیاسی و نظامی در سایه تنش میان ایران و آمریکا بیان کرده است. سید حسن نصرالله پیشتر وارد دو جنگ شده و در هر دوی آنها هم پیروز بیرون آمد. اولین جنگ زمانی بود که مقاومت به رهبری حزب‌الله جنوب لبنان را در سال ۲۰۰۰ آزاد کرد و پس از خوار کردن و مالیدن پوزه رژیم اشغالگر به خاک به اشغالگری آن پایان داد. دومین جنگ نیز زمانی بود که این دشمن (رژیم صهیونیستی) به خود جرأت داد تا در سال ۲۰۰۶ به لبنان تجاوز کند که هزینه سنگینی را در این جنگ متحمل شد و نتیجه آن فروپاشی اعتماد به ارتش این رژیم بود که پیشتر گفته می‌شد هرگز شکست نخواهد خورد و ما نیز پیروزی سوم را بعید نمی‌دانیم به ویژه اینکه با تحریک اسرائیل جرقه جنگ در منطقه خورده است."

تارنمای انصاف نیوز عنوان داشت: سردبیر رأی الیوم با اشاره به اینکه گفتگوی روز جمعه شبکه المنار با سیدحسن نصرالله حال و هوایی دیگر داشت و با سخنرانی‌های قبلی وی متفاوت بود، نوشت: پاسخ‌های سید نصرالله پاسخ‌هایی بسیار قوی بود و ما را به یاد روزهای اول رهبری وی در حزب الله می‌اندازد زیرا این مواضع از وجود نوعی استراتژی مقابله تمام عیار پرده برمی دارد که برای دشمن اسرائیلی تدارک دیده شده و تنها به مرزهای لبنان محدود نمی‌شود بلکه تا احتمال نابودی اسرائیل از نقشه خارمیانه در صورت وقوع این جنگ امتداد می‌یابد.

به گزارش روزنامه ایران، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی از گفت‌وگوی مفصل خود با شبکه خبری المنار، پشت پرده انصراف ترامپ از حمله به مواضعی در ایران بعد از سرنگون شدن پهپاد امریکایی را روایت کرده است.

واکنش رسانه‌های اسرائیلی به سخنان نصرالله

روزنامه اعتماد نوشت: مصاحبه نصرالله که به سنت همیشه به شکل زنده پخش می‌شد بلافاصله در رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با واکنش‌های قابل‌توجه روبه‌رو شد. رسانه‌های اسرائیلی آن بخش از سخنان نصرالله را تیتر کردند که به تل‌آویو هشدار داده بود تبدیل کردن سرزمین‌های اشغالی به مخروبه کار سختی برای حزب‌الله لبنان نیست. برخی دیگر از رسانه‌ها نیز ترجیح دادند وزن گزارش را به سمت خبر سیدحسن نصرالله درباره درخواست رئیس‌جمهور امریکا برای گفت‌وگو با حزب‌الله لبنان سوق دهند. با این همه اظهارات مفصل دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ایران و ابعاد متفاوت این پرونده از برجام تا رابطه با عربستان، از تنش میان تهران و واشنگتن تا همکاری ایران و روسیه در سوریه، توجه عمده رسانه‌ها را به سمت خود جلب کرد. در حالی که ایران با کاهش تعهدات برجامی، توافق هسته‌ای را وارد سطح جدیدی کرده و تنش میان تهران و واشنگتن بسیاری را نگران درگیری نظامی میان دو کشور کرده یارگیری دو طرف در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند بسیار مهم باشد. ایالات‌متحده تاکنون در حوزه برجام در سطح بین‌المللی تنها مانده و نتوانسته متحد قابل‌توجهی برای خود بیابد و در حوزه‌های غیربرجامی مانند فعالیت‌های منطقه‌ای و آزمایش‌های موشکی ایران نیز اروپایی‌ها به دلیل مخالفت با روش مدنظر ترامپ برای مواجهه با تهران با او همراه نشدند. در ترفند جدید واشنگتن تلاش می‌کند با در وسط معرکه قرار دادن پرونده امنیت در تنگه هرمز و خلیج‌فارس، متحدانی برای خود در ائتلاف ضدایرانی دست و پا کند که تاکنون نیز نشانه‌هایی از موفقیت این سیاست دیده نشده است

احتمال نابودی اسرائیل در صورت حمله آمریکا به ایران

روزنامه اعتماد با تیتر «آینده روشن حزب‌الله» می‌نویسد: صحبت آقای نصرالله در خصوص اینکه اگر جنگی در منطقه رخ دهد هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌طرف باشد، بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی به این امر اذعان داشتند که اگر جنگ دیگری در منطقه رخ دهد باید خدا به داد رژیم صهیونیستی برسد. یعنی به حدی موضوع حساس و مهم شده است که مقام‌های این رژیم به صراحت گویی اینچنینی افتاده‌اند. نیروهای مقاومت بیش از گذشته تجهیز شده‌اند و افراد کارآزموده دارند و تمام مراکز حساس رژیم صهیونیستی از جمله نیروگاه هسته‌ای دیمونا و مخازن آمونیاک و سایر مناطقی که برای این رژیم حساس است در تیررس موشک‌های مقاومت چه در لبنان و چه در غزه قرار دارد. از همین رو اگر بخواهند اقدامی را علیه ایران انجام دهند باید هزاران محاسبه انجام دهند که آیا می‌توانند از پس این معرکه بیرون بیایند یا نه. از طرف دیگر اگر جنگی در بگیرد همان‌گونه که دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرده هیچ کشوری نمی‌تواند بی‌طرف باقی بماند. یا باید طرف امریکا و اسرائیل باشد یا اینکه طرف محور مقاومت باشد و برای حفظ موجودیت خود نمی‌تواند بیطرف باقی بماند. از همین رو نقشه راه آینده، همان نقشه‌ای است که مقاومت در حال ترسیم آن است و بی‌شک بدون درنظر گرفتن معادلات و محاسبات محور مقاومت دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی انجام دهد و اگر این کار را انجام دهد به شکست منجر می‌شود.

رسانه‌های اصولگرا

گزاره‌های بکار گرفته شده توسط این جریان رسانه‌ای عبارتند از:

رهبر حزب‌الله در یک مصاحبه تلویزیونی کم‌سابقه مواضعی بی‌سابقه را مطرح کرد؛ نصرالله نقشه‌های جدیدی از حمله به مواضع و تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی در هر جنگ احتمالی در آینده ارائه کرد؛ در پی اظهارات مهم نصرالله هشتگی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی با عنوان #سنصلی_فی_القدس به راه افتاد.

پیام تهدید برای آمریکا و اسرائیل

«نامه تهدید ایران به آمریکا» عنوان گزارش رونامه صبح نو است.

در بخشی از آن می‌خوانیم: این سخن سید حسن نصرالله نشان‌دهنده اقتدار و ترس دشمن از هیمنه ایران است چرا که به گفته ترامپ قرار بود پس از سقوط پهپاد جاسوسی به مواضعی در ایران حمله شود که چند دقیقه مانده به اجرای این کار، عملیات متوقف می‌شود؛ عملیاتی که به گفته نصرالله پس از دریافت نامه ایران متوقف شده چرا که ایران به صورت شفاف و صریح در نامه‌ای به مقامات آمریکایی نوشته است که اگر حمله‌ای صورت گیرد، منافع او در منطقه به خطر می‌افتد؛ مطلبی که به گفته دبیرکل حزب‌الله موجب شد تا ترامپ دستور حمله را متوقف کند و اینکه آمریکا موضوعات دیگری را برای متوقف کردن عملیات تهاجمی خود عنوان کرده، پوچ و دروغ است.

روزنامه وطن امروز عنوان داشت: در سیزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان، رهبر حزب‌الله در یک مصاحبه تلویزیونی کم‌سابقه مواضعی بی‌سابقه را مطرح کرد که شاید برخی از آنها برای نخستین‌بار گفته می‌شد. جمله ماندگار سید مقاومت در آن شب این بود: «سال ۲۰۰۰ در بنت جبیل گفتم اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است و طی ۱۳ سال، باور من به این سخن افزایش یافته است».

وطن افزود: سیدحسن نصرالله نقشه‌های جدیدی از حمله به مواضع و تأسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی در هر جنگ احتمالی در آینده ارائه کرد، یعنی نوار ساحلی سرزمین‌های اشغالی که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها در آن ساکنند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در اتاقی مزین به شعارهای حماسی اسلامی و مجلدات قرآنی و تصاویر شهدا و رزمندگان مقاومت با مجری شبکه المنار گفت‌وگو کرد که به نظر شبیه دفتر کار خود او می‌آمد.

روزنامه جوان نوشت: دبیرکل حزب‌الله لبنان در تازه‌ترین سخنان خود که در گفتگو با شبکه المنار مطرح شد، از ادعای رئیس‌جمهور امریکا برای توقف حمله به ایران پس از سرنگونی پهپاد امریکایی توسط نیروهای ایرانی پرده برداشت و گفت که «ارسال نامه ایران به واشنگتن برای هدف قرار دادن مواضع امریکایی‌ها، سبب توقف حمله امریکا شد». نصرالله درباره وقوع جنگ جدید در منطقه، هشدار داد که هر کشوری در جنگ علیه ایران مشارکت داشته باشد تاوان آن را خواهد پرداخت.

روزنامه کیهان نوشت: دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه، ابراز امیدواری کرد که در قدس نماز بخواند و در ارتباط با علت انفعال رئیس‌جمهور آمریکا در قبال سرنگونی پهپاد آمریکایی در دریای عمان نیز خبر داد که هشدار ایران «دونالد ترامپ» را از هر گونه اقدامی منصرف کرده است.

تارنمای جهان نیوز با تیتر «چرا سیدحسن نصرالله یک راز امنیتی را علنی کرد؟» می‌نویسد: یکی از پیچیده‌ترین پیام‌های سخنان سیدحسن نصرالله پاسخی به تهدید اخیر نتانیاهو درباره استفاده از هواپیماهای نظامی پیشرفته‌ای همچون اف ۳۵ برای حمله نقطه‌ای – برخی مراکز هسته‌ای ایران- باشد. در طول سالهای اخیر رژیم صهیونیستی بارها تاکید کرده که بدون حمایت آمریکا قادر است همانند حمله به برخی مراکز هسته‌ای در گذشته به سوریه، با استفاده از هواپیماهای خود نقاط هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار بدهد. اینک این احتمال معنا می‌شود که سید حسن نصرالله در آستانه معتبرسازی مجدد تهدید حمله هوایی نتانیاهو این پیام راهبردی را به او منتقل کرده است که در صورت لزوم می‌توانند، قبل از رسیدن هواپیماهای اسرائیل به آسمان ایران، آنها را ساقط کنند. بماند که ایران وقتی پیشرفته‌ترین پهپاد رادار گریز را با سامانه بومی خود ردگیری و متلاشی کرده، هواپیمایی‌های اسرائیلی راهی به آسمان ایران هرگز پیدا نخواهند کرد.

واکنش‌ها در شبکه اجتماعی

به گزارش تارنمای افکارنیوز در پی اظهارات مهم سید حسن نصرالله به ویژه آرزوی وی درباره مسجدالاقصی هشتگی در شبکه‌های ارتباط اجتماعی با عنوان #سنصلی_فی_القدس به راه افتاد و با استقبال گسترده طرفداران جبهه مقاومت روبرو شده است.

مواضع متفاوت نصرالله

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» مصاحبه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز جمعه با شبکه تلویزیونی «المنار» را کاملاً متفاوت توصیف کرد و نوشت: او مواضعی را که مطرح بود نه به دلیل این بود که این سخنرانی‌اش به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی انجام شد، بلکه منطقه خاورمیانه شاهد تنش و اقدامات تحریک‌آمیز است که به دلیل عدم جلوگیری از وقوع یک جنگ میان چند طرف و در رأس آن جبهه لبنان، این اوضاع شامل طرف‌های بسیاری می‌شود که ما نیز در میان آنها قرار داریم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاومت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد