Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:02:46 GMT

وزارت خارجه به توسعه گردشگری کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۰۱۳۹

وزارت خارجه به توسعه گردشگری کمک می‌کند

سیدرضا هاشمی روز یک‌شنبه در نشست «تخصصی گردشگری، محور تعامل سازنده با جهان» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به تحلیل نقش ارتباطات و تعاملات در شکل‌گیری سیاست بخصوص سیاست خارجی و چگونگی کمک گردشگری به ایجاد تعامل سازنده با جهان، پرداخت.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از بهترین راه‌های پیشبرد سیاست خارجی است، گفت: توسعه گردشگری داخلی پیش درآمد گردشگری بین‌المللی است و در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ابزاری مؤثر برای انتقال ثروت و سرمایه از کشورهای توسعه یافته و غنی به کشورهای توسعه نیافته و فقیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی سپس به مأموریت دفتر دیپلماسی گردشگری در وزارت امور خارجه که متأثر از این نگرش تبیین شده است، اشاره کرد و گفت: سه هدف عمده شامل معرفی چهره واقعی ایران به جهان از طریق ادراک مستقیم عناصر سیاسی و اقتصادی و مبارزه با ایران‌هراسی، ایجاد همبستگی حوزه‌های تمدنی ایران با تمرکز بر اشتراکات فرهنگی و توسعه اقتصادی از طریق جذب گردشگران خارجی از سوی اداره دیپلماسی گردشگری در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود.

گردشگری راه برون رفت از تحریم

علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز از افزایش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان خارجی این موزه خبر داد و گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از وضعیت تحریم‌ها، تقویت گردشگری است. ما باید به یک اشتراک تفکر برسیم چراکه ارتباط بین ملت‌ها امروز از هر زمانی مهم‌تر است.

در این نشست تخصصی از یک کتاب راهنمای گردشگری (Iran Travel Guide) که به زبان انگلیسی نگارش شده و مجموعه اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری، نقشه راه، اقامتگاه‌ها، تفرجگاه‌ها و هزینه‌ها را به همراه شماره تماس‌های و نشانی‌های این مراکز را دربرمی‌گیرد، رونمایی شد.

ایرانی‌ها از همه مهمان نواز تر هستند

فابیو کاربونه، سفیر مؤسسه بین‌المللی جهانی صلح از طریق گردشگری نیز در پیامی ویدئویی به پیشینه ایران در گفت‌وگوی تمدن‌ها اشاره کرد و با ارجاع به حجاری‌های صلح‌آمیز پرسپولیس، گفت: ایرانی‌ها از گذشته دست دیگران را می‌گرفتند و راهنمایی می‌کردند.

مهمان‌نوازی ایرانی‌ها هم از این روحیه نشأت گرفته که فراتر از شاخصه‌های بین‌المللی است.

وی با تاکید بر این‌که به گردشگری نباید نگاه پول‌سازی داشت، درباره ضرورت توجه به راهبردهای مسولانه برای توسعه گردشگری با مشارکت عمومی و آموزش جامعه محلی با هدف کاهش اثرات مخرب گردشگری، اظهار کرد: باور دارم که ایران می‌تواند جز ۱۰ مقصد برتر گردشگری باشد، ایران می‌تواند از گردشگری به عنوان ابزاری برای صلح و گفت‌وگو استفاده کند و الگوی مناسبی برای توسعه گردشگری پایدار و مسئولان باشد که صرفاً دنبال منافع اقتصادی نیست.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در شرایطی که  هنوز ادعاها درباره حمله بامدادی به داخل ایران از سوی رژیم صهیونیستی تایید نشده است، برخی کشورها به این رخداد واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای در ارتباط با حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به ایران، تاکید کرد که پکن با هر اقدامی که موجب تشدید تنش در خاورمیانه شود، مخالف است.

وزارت خارجه چین تاکید کرده است که همچنان به تلاش های خود برای برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه عمان نیز با صدور بیانیه ای حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: عمان حملات نظامی مکرر اسرائیل در منطقه را محکوم می کند.

کد خبر 6082378 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • باقری به روسیه سفر می‌کند