Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۵۷۰ مورد بوده که ۹۸ درصد حادثه دیدگان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل داده اند.

این مقام مسئول درخصوص حوادث ناشی از کار منجر به فوت گفت: در سال ۹۷ تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۳۱ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نقی زاده ادامه داد: آمار حوادث منجر به نقص عضو از ۳۱ مورد به ۱۸ مورد و حوادث منجر به قطع عضو از ۴۳ مورد به ۳۲ مورد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان اعلام کرد: بخش صنعت و تولید با ۱۴۲ مورد حادثه بیشترین تعداد حوادث در سال ۹۷ را داشته که ۱۲ مورد آن منجر به فوت شده است و در بخش ساختمان نیز ۳۰۷ مورد حادثه ثبت شده که ۸ مورد آن منجر به فوت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال ۹۷ عنوان کرد: بیش از ۷۸ درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بوده که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۲ درصد بدلیل رفتار نا ایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.

نقی زاده فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط نا ایمن کارگاه‌ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروز حوادث ناشی از کار عنوان کرد و افزود: کار فرمایان برای بهره مندی از خسارات پرداختی توسط شرکت‌های بیمه‌ای در حوادث ناشی از کار معمولا دفاع مؤثری از خود نمی‌کنند و این امر موجب شده که علل بروز حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی اجرای آیین نامه اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران و الزام پیمانکاران به اخذ صلاحیت ایمنی، اجرای مدل خود بازرسی و استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، کیفیت بخشی به بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان کار و ارائه آموزش‌های ایمنی به کارگران و کارفرمایان و پیمانکاران در سطح استان را از برنامه‌های موثر و محوری این اداره کل در کاهش حوادث ناشی از کار عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

 

کاهش حوادث ناشی از کار 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، این خبر و همچنین ایمن سازی محور برهان در جاده مهاباد به بوکان در نشست شورای ترافیک مهاباد اعلام شد.
رییس پلیس راهور مهاباد افزود: در سایه همکاری مردم و توجه بیش از پیش رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی و همراهی پلیس، تصادفات فوتی در شهرستان مهاباد در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد، تصادفات جرحی ۶۳ درصد و تصادفات خسارتی ۵۰ درصد کاهش یافته که از این نظر، شهرستان مهاباد رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ حمید بختیاریان افزود: ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در محور برهان، تشکیل کمیته فنی متشکل از نمایندگان دادستانی، پلیس راهور و شهرداری برای بررسی و پیگیری نحوه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و برخورد با متخلفان، ساماندهی دستفروش‌ها در میدان ساعت و اعمال قانون خودرو‌های متخلف، رفع نواقص توقفگاه خودرو‌های سنگین و تسریع در نصب دوربین‌های هوشمند در سطح شهر از مصوبات جلسه بود.
 تداوم ارائه آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی در رسانه‌ها و دانشگاه‌ها در خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، لزوم حضور مستمر ماموران راهنمایی و رانندگی در نقاط پرتردد شهر و برنامه ریزی منسجم برای روان سازی ترافیک از دیگر مطالب مطرح شده در جلسه شورای ترافیک مهاباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • سهم سی درصدی والیبال آذربایجان غربی از اردوی تیم ملی
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار