Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام و‌ المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ساماندهی شعبات شهری و روستایی شورا‌های حل اختلاف در دوران ده ساله این شورا، گفت: این موضوع جزءِ موارد بسیار خوبی بود که در این دوران اتفاق افتاد. تاریخ انتشار: 16:17 - 23 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۲۱۵

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام و‌ المسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز امور شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: خدا را بسیار سپاسگزاریم از باب همه نعمت‌ها، نعمت ولایت و نعمت جمهوری اسلامی که به ما ارزانی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در مقطعی از تاریخ هستیم که امروز رهبری این ملت و کشور شخصیتی فرزانه، حکیم، فقیه، عالم، وارسته و قطعا موید به توفیقات الهی و مورد توجه حضرت بقیه‌الله الاعظم هستند و دست رئوف این نایب امام زمان (عج) بر سر همه ماست که این نعمت، نعمت بسیار بزرگی است و خدمت در این نظام و برای این ملت شهید داده، شهیدپرور، وظیفه شناس و ولایت‌مدار و خدمت زیر این پرچم بسیار حائز اهمیت است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: هر کدام از ما که فرصتی پیدا کنیم تا بتوانیم به این نظام، پرچم و مردم کوچکترین خدمتی کنیم و قدمی برداریم، باید خدا را سپاسگزار باشیم و خدا را شاکریم. ان‌شاءالله مسلمان و شیعه امیرالمومنین (ع) و فرزندان ایشان و ولایت‌مدار هستیم و از خداوند به بهانه این مولود عزیز می‌خواهیم که عاقبت ما بخیر شود.

وی بیان کرد: در طول تاریخ بودند و هستند کسانی که یا از امام پیشی گرفتند و یا عقب ماندند که هر دوی آن‌ها زیان بردند. یکی از آن مقطع‌ها مربوط به زمان حضرت ثامن‌الحجج (ع) است که عده‌ای نه تنها عقب ماندند، بلکه امامت این امام بزرگوار را نپذیرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) تصریح کرد: ان‌شاءالله ما در زمره محبان همه ائمه و حضرت رضا (ع) هستیم. کسانی که در زمان حضرت امام رضا (ع) امامت ایشان را نپذیرفتند، کسانی بودند که مسلمان بودند و خود را پیرو مذهب موسی‌بن‌جعفر (ع) و شیعه می‌دانستند؛ اما ولایت حضرت رضا (ع) نپذیرفتند. از خدا می‌خواهیم که به بهانه این مولود عزیز عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و جز کسانی باشیم که پیوسته در این کشتی نشسته و با این کشتی همراه هستند.

وی با اشاره به مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز شورای حل اختلاف عنوان کرد: امروز این جلسه به جهت تقدیر و تشکر از دو مدیر خدوم و خیرخواه و پرتلاش و کسانی که زحمت کشیده و می‌کشند، می‌باشد. البته لازم به تکریم و معارفه نیست؛ چرا که هر دو بزرگوار شناخته شده هستند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی میانجی، معرف حضور همه شما هست و یکی از مدیران دلسوز، وقت شناس، منظم، خیرخواه، دارای ایده و حکیم نسبت به همکاران، همراهان و مردم است که البته کسی که در بیت آیت‌الله احمدی میانجی تربیت شده باشد، غیر از این هم از او انتظاری نیست.

وی با اشاره به سوابق حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی میانجی در مرکز شورای حل اختلاف اذعان کرد: او در طول این ۱۰ سال در مورد بسیاری از امور از جمله شورا‌های حل اختلاف جزءِ السابقون السابقون است و در طول این ده سال اخیر زحمات بسیاری متحمل شده که به سهم خود از ایشان تشکر می‌کنم و البته حتما با مجموعه دستگاه قضایی همراه است و از تجربیاتش ما را محروم نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ساماندهی شعبات شهری و روستایی شورا‌های حل اختلاف در دوران حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی میانجی اظهار کرد: این موضوع جزءِ موارد بسیار خوبی بود که در این دوران اتفاق افتاد و موضوع دوم مسئله انضباط در امور مختلف شورا اعم از مسائل مالی و غیرمالی بود؛ چرا که انضباط امر مهمی در همه امور از جمله امور اداری است و کسانی که دارای انضباط هستند، دارای توفیق بیشتری نیز هستند و ایشان توانست انضباط خوبی را در مجموعه‌های شورا از جنبه‌های مختلف برپا کند و همچنین موفق شد آموزش‌های خوبی را برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: او به میزان وسع و امکانات توانست آموزش‌ها را به روز کند و توجه خوبی نسبت به آموزش اعضای شورا و مجموعه همکاران داشت که این امر بسیار موثر و مفید بود.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون اول قوه قضاییه دستگاه قضا شورای حل اختلاف محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعیدپاشازاده در جلسه‌ای که با حضور دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های علی بیگلو، خالد آباد، وقاصلوی علیا، انگنه و قشلاق شکور برگزار شد، در خصوص قطعی و افت فشار آب در برخی روستا‌ها اظهار داشت: وقوع خشکسالی در ۱۰ سال گذشته منجر به تهدید سفره‌های آب زیرزمینی شده و همین موضوع آبرسانی روستایی با منشا تامین چاه را تحت الشعاع قرار داده است.   وی با تاکید بر اینکه روستاییان در مصرف آب شرب صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از انشعاب غیرمجاز از خطوط انتقال و یا مصرف آب شرب اشتراک خود برای مصارف کشاورزی باعث افت فشار یا قطعی برای بقیه مشترکان روستایی می‌شوند.   پاشازاده با بیان اینکه کنترل و پایش مستمر بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در سطح شهرستان ارومیه برای شرکت آب و فاضلاب مقدور نیست، از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست نسبت به معرفی انشعابات غیرمجاز آب شرب روستایی اهتمام ویژه داشته باشند تا این افراد برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد