Web Analytics Made Easy - Statcounter

العربی الجدید امروز (یک شنبه) در این مطلب بنابر گفته کارشناسان نوشت: روسیه پس از سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز و برق سوریه اکنون می خواهد سرمایه گذاری های کلانی در بخش های گردشگری، تولید و خدمت رسانی این کشور کند.

منابع مطلع سوری در مصاحبه با العربی الجدید تاکید کردند: روسیه علاوه بر پروژه های مهمی که در بخش انرژی از جمله برق و نفت و گاز و فسفات سوریه، در اختیار دارد شروع به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری این کشور کرده است؛ روس ها همچنین بخشی از سرمایه گذاری خود را به بندر "طرطوس" و ساخت بندر جدید در لاذقیه در غرب سوریه اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع مطلع در این باره گفتند که "رسلان رزاگنیف" رئیس شرکت های راهبری فناوری اطلاعات (کوبیت) متشکل از ۱۵۸ شرکت بزرگ، طی سفری به سوریه با مقامات بلند پایه سوری درباره ایجاد تاسیسات صنعتی در شهر صنعتی "عدرا" نزدیک دمشق و سرمایه گذاری بر بخش های نفتی و کشاورزی رایزنی کرد.
به گفته این منابع، بخش گردشگری سوریه در حال فعال شدن است و پیام های زیادی از سوی کشورهای عربی و بین المللی برای فعالیت در این بخش دریافت کرده است.

وزارت گردشگری سوریه طی سال ۲۰۱۹ با اجرای ۱۱ پروژه گردشگری موافقت کرده که روسیه در صدر درخواست کنندگان قرار دارد.

"محمد مرتینی" زیر گردشگری سوریه در این باره گفت که روسیه در حال اجرای دو پروژه گردشگری در سواحل سوریه است.
وی در یک گفت وگوی مطبوعاتی تصریح کرد: وزارت گردشگری سوریه قراردادی با شرکت روسی "المپیک" در استان لاذقیه بسته تا یک مجتمع گردشگر چهار ستاره احداث کند که شامل فعالیت‌های گردشگری، تجاری و تفریحی متنوع است و کارهای مربوط به اجرای این پروژه شروع شده است.

مرتینی در ادامه گفت: پروژه دوم مربوط به ساخت یک فانوس گردشگری در استان طرطوس است، به طوری که توافق شده مجتمعی برای ایجاد یک تفرجگاه و فعالیت‌های متنوع در آن اختصاص داده شود.

وی گفت: سفر گردشگران عرب و کشورهای خارجی به سوریه طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به همین دوره در سال گذشته میلادی ۷۶ درصد افزایش داشته است.

عمادالدین المصبح کارشناس اقتصادی سوریه نیز در این باره گفت: در قراردادهای جدید سرمایه گذاری ها اسامی تاجران و سرمایه داران جدید سوری نیز به چشم می خورد و اکنون آنها می خواهند سهم بسزایی در بازسازی سوریه ایفا کنند.
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد، از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک، به‌زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...