Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-معاون اول قوه قضائیه گفت: خداوند برای بشر باب توبه را باز گذاشته و در نتیجه ما نیز در این زندگی نظارتی، امنیتی و قضائی و اطلاعاتی باید باب توبه افراد را باز بگذاریم و باید ببینیم چه سازوکاری برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

 حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس شوراهای حل اختلاف، گفت: شوراهای حل اختلاف باید روی صلح و سازش و استفاده از ظرفیت‌های مردمی متمرکز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای حل اختلاف به وجود آمد که به سمت صلح و سازش برود تا خیلی از مسائل وارد قوه قضائیه نشود. این فلسفه اولیه شورای حل اختلاف بود که ما قدری از آن فاصله گرفته‌ایم.

محسنی اژه‌ای گفت: آقای احمدی میانجی یکی از مدیران دلسوز و وقت شناس و منظم و خیرخواه و دارای ایده است و ما از ایشان در طول ۱۰ سال خدمتشان تشکر می‌کنیم و ایشان از سابقون هستند و زحمت زیادی کشیده‌اند و قطعاً همراه قوه قضائیه هستند.

وی افزود: آقای احمدی میانجی در این مدت یک سامان بخشی خوبی را ایجاد کردند و سامان بخشی شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی را انجام دادند که خوب بود. موضوع دیگر انضباط در امور شورا بود که امر مهمی است و آقای احمدی میانجی توانست انضباط خوبی را در شوراهای حل اختلاف ایجاد کند.


محسنی اژه‌ای افزود: آقای احمدی میانجی موفق شد که آموزش‌های خوبی داشته باشد و آن را به روز کند. از نکات برجسته دیگر آقای احمدی میانجی نظارت و سرکشی و حضور فعال ایشان در استان‌ها و شوراها بود و جایگاهش را ارتقا بخشید.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آقای مظفری نیز شخصیتی خیرخواه و مدیر و خلیق و متعهد دارد و در این مدت که ریاست دادگستری آذربایجان شرقی را برعهده داشت توانست هم پدری کند و هم توانست آن را ارتقا بخشد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از عناوین مجرمانه مانند دعواها و آنهایی که به ضرب و شتم ختم می‌شود، توهین و امورات حقوقی دسته پایین است که با صلح و سازش قابل حل است و در جامعه بسیار دیده می‌شود و جا دارد که از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده کنیم و شوراها نیازمند مطالعه مجددی هستند تا کمتر به سمت حکم دادن بروند.

محسنی اژه‌ای گفت: گاهی اوقات اداره کردن امور از سوی ما ممکن است با سایر دستگاه‌ها دچار کشمکش‌هایی شود که باید با مدیریت این امور ساماندهی شود و مسائل را در درون خود حل و فصل کنیم.

وی افزود: در این شرایط افرادی که متجاهر و مخل امنیت هستند و خاطر مردم را آزرده می‌کنند و انواع فسادها را دارند، در این نهاد که باید با آنها برخورد شود نباید جنبه تربیتی‌اش فراموش شود و بسیاری از قضات و مدیران به این امر توجه دارند و باید آنجایی که با متخلف و مجرم برخورد می‌شود با لسانی باشد که او تربیت شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: خداوند برای بشر باب توبه را باز گذاشته و در نتیجه ما نیز در این زندگی نظارتی، امنیتی و قضائی و اطلاعاتی باید باب توبه افراد را باز بگذاریم و باید ببینیم چه سازوکاری برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم. البته برخی قوانین وجود دارد اما باید ببینیم در آموزش و متون درسی چه بابی باز کرده‌ایم که برخی از قضات از جمله آقای مظفری به این امر توجه داشتند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و فشار دشمن بر مردم وجود دارد که می‌خواهد صبر انقلابی را تمام و تنش‌های اجتماعی را برقرار کند و در این اوضاع نیازمند رونق تولید هستیم و باید به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کمک کنیم. البته ممکن است فساد مالی هم در میان باشد و باید ببینیم که چطور می‌توانیم آن را مدیریت کنیم تا هم مدیران و سرمایه‌گذاران نترسند و هم از طرفی مفسدان نیز اگر فساد کنند بترسند که با آنها برخورد می‌شود و استان آذربایجان شرقی نیز در این زمینه توفیقات خوبی را داشته است.

وی تاکید کرد: شوراهای حل اختلاف برای اینکه باری بردارند می‌توانند در جهت صلح و سازش گام برداشته و اثرات تربیتی مؤثرتری را بر جای بگذارند لذا باید روی صلح و سازش بیشتر متمرکز شود چرا که اساس ایجاد این شوراها پا در میانی ریش‌سفیدان با هزینه‌های مردمی و صلح و سازش بوده است تا بسیاری از مسائل وارد دستگاه قضا نشود که متأسفانه قدری از اهداف شوراهای حل اختلاف فاصله گرفته‌ایم و اگر با همین روال پیش برویم در آینده مجموعه‌ای از تشکیلات بزرگ حقوق‌بگیر خواهیم داشت که این را نمی‌خواهیم و خارج از سیاست‌های ابلاغی کوچک‌سازی‌مان خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم به صلح و سازش منتهی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک زن شد و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر برقراری صلح بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، رفع کدورت شد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز