Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@00:52:52 GMT

چگونه از احتمال خیانت همسر جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۲۹۹

چگونه از احتمال خیانت همسر جلوگیری کنیم؟

 رویداد۲۴  همچنین در بررسی‌ها مشخص شده، توسعه‌ی شخصی می‌تواند کیفیت روابط زوجین را بهبود ببخشد و از احتمال خیانت همسر در یک رابطه عاشقانه بکاهد. در این مقاله به بررسی رابطه توسعه شخصی و رضایت از رابطه خواهیم پرداخت و خواهیم گفت: چگونه می‌توانید احتمال خیانت همسر را کاهش دهید.

تفریح در کنار هم، تداوم رابطه

گذراندن لحظات مفرح در کنار یکدیگر، رابطه‌های عاشقانه را قدرت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بسیاری از زوج‌ها از ابتدا به‌خاطر این رابطه‌ی عاطفی‌شان را شروع کرده‌اند که علایق مشترکی دارند. زوج‌های شاد در فعالیت‌های دو‌نفره‌ی لذت‌بخش، از پیاده‌روی گرفته تا گردش در طبیعت و غذا پختن با یکدیگر شریک می‌شوند.



حتی زوج‌هایی که سالگرد ازدواج ۳۰ ساله‌شان را جشن می‌گیرند، می‌توانند از فعالیت‌هایی که از روز‌های اول آشنایی برایشان جذاب و هیجان‌انگیز بوده بهره‌مند شوند. زوج‌های قدیمی هم با وجود محدودیت‌هایی فیزیکی می‌توانند ماجراجویی‌ها و فعالیت‌های داشته باشند که هر دو از آن لذت می‌برند.



اما چه فعالیت‌هایی می‌تواند این نوع هیجان را دوباره به زندگی برگرداند؟ خوشبختانه بنابر بررسی‌ها مشخص شده لازم نیست زوج‌ها حتما چتربازی یا بانجی جامپینگ را تجربه کنند که بتوانند روابطی پایدار به‌وجود آورند. این کار می‌تواند به‌سادگی درخواست رقص درکنار هم باشد.

همسر خود را درک کنید

ساده به نظر می‌رسد، ولی اصلا ساده نیست. همسر شما انواع تفکرات مخفی و احساسات پنهان را در خود دارد که از آن‌ها نه با شما و نه با هیچ کس دیگری صحبت نمی‌کند. آن قدر باید ایمن باشید که بتوانید کاملا به این افکار و احساسات نفوذ کنید، اما چگونه؟ صداقت را با محبت و بدون هیچ قضاوتی تبلیغ و ترویج کنید.



مواردی را درباره همسر خود پیدا کنید که کسی درباره آن‌ها چیزی نمی‌داند. از این اطلاعات برای هر روز «نزدیک شدن» در تجربیات او در روابط، در محل کار و با خود او استفاده کنید. چیز‌هایی را سعی کنید بدانید که حتی مادر و نزدیک‌ترین دوستان او هم نمی‌دانند. دانستن این اطلاعات، شما را آن قدر ارزشمند می‌سازد که شاید تعداد اندکی بتوانند با شما برابری کنند.


اثر سازگاری در احساس رضایت

این تحقیق، این نظریه را که روابط قوی میان زوج‌هایی شکل می‌گیرد که واقعا باهم سازگار باشند، تأیید می‌کند. مثلا اگر یکی از زوج‌ها وانمود کند به فعالیتی که همسرش دوست دارد، علاقه‌مند است، نمی‌تواند چنین رابطه محکمی به‌وجود آورد. مثلا اگر او وانمود کند عاشق فوتبال است، اما چیزی از سوپرباول (مسابقه‌ی سالانه‌ی فوتبال آمریکایی) نداند یا به‌خاطر همسرش بگوید، از اردو رفتن لذت می‌برد، اما واقعا این‌گونه نباشد، نمی‌تواند منجر به رضایت و خشنودی طولانی‌مدت در روابط خود و همسرش شود.



زوج‌هایی که برای حفظ رابطه‌ای مثبت انگیزه دارند، می‌توانند با شرکت کردن در فعالیت‌هایی که هر دو به آن علاقه‌مند هستند، روابط خود را محکم و قوی نگه‌دارند. زیرا خودبهبودی می‌تواند رضایت در رابطه را موجب شود؛ بنابراین شما اگر متأهل هستید، چه کفش‌های باله بپوشید و چه چکمه‌های پیاده‌روی یا اینکه دمپایی‌های خانه پای‌تان باشد، می‌توانید فعالیتی برگزینید که برای هردوی‌تان واقعا جذاب باشد و روابط محکم‌تری برای خود بسازید.


گاهی اوقات به او اجازه بدهید که با خودش خلوت کند

ازدواج کردن به معنای از دست دادن آزادی نیست. برخی مردان مرتکب خیانت میشوند، چون حس میکنند که حلقه‌ی ازدواج یوغی شده که دور گردنشان افتاده و دارد آن‌ها را خفه میکند؛ بنابراین دست به خیانت میزنند تا دوباره طعم آزادی را بچشند. پس هر از گاهی به شوهرتان اجازه بدهید که با خودش خلوت کند. از بیرون رفتن شوهرتان با دوستانش و تفریحات مردانه‌ی او استقبال کنید، تا احساس نکند که در دام افتاده است و هوای فرار به سرش نزند.


بیش از اندازه کنترلگری نکنید

بعضی از ما وقتی وارد رابطه‌ای میشویم، بدون این که خودمان متوجه باشیم سعی میکنیم که طرف مقابل را کنترل کنیم؛ البته نیتمان خیر است و فکر میکنیم که صلاح عشقمان را میخواهیم. این خودرای بودن باعث شکل گیری عادت‌های مخربی مانند شکایت کردن، سرزنش کردن، انتقاد کردن، غر زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و تطمیع کردن یا پاداش دادن میشود که رابطه را به نابودی میکشاند.



وقتی زنی چنین عادت‌های ناخوشایندی داشته باشد، مردش ترغیب میشود تا هر چه بیشتر از خانه و زن سلطه گرش دور شود، شاید قدری آرامش پیدا کند. این فراری بودن از خانه زمینه را برای خیانت فراهم میکند. پس تا جایی که میتوانید از این رفتار‌ها اجتناب کنید، هرچند این رفتار‌ها در ذات زنان ریشه دارد.


ستاره باشید

وقتی که نیاز‌های احساسی و جسمانی ما به بهترین وجه برآورده شوند، تمایلی به جست‌و‌جوی آن‌ها در مکان‌های دیگر نداریم. برآورده سازی نیاز‌ها و خواسته‌های همسر و نیاز‌های خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نقاط ضعف را مرتفع ساخته و درباره آنچه برای احساس رضایت و شادمانی نیاز دارید، صادقانه رفتار کنید.


بهترین روش برای جلوگیری از خیانت این است که مطمئن شوید رابطه‌تان خیلی باحال است

درست است که مرد‌ها گاهی شلخته میشوند، جوراب‌های کثیفشان را هر جا که دستشان برسد، پرت میکنند یا دیر به خانه می‌آیند و یادشان میرود که خرید کنند. به محض این که شوهرتان وارد خانه میشود، به او پرخاش میکنید که: “چرا ساعت ناهاری به من زنگ نزدی؟ همش منتظر بودم، زنگ بزنی و بیشتر از ده بار بهت پیام زدم. کجا بودی؟ دیگه منو دوست نداری؟ چرا با من این کارو میکنی؟ ”



نیم ساعت بعد دوباره شکایت کردن را شروع میکنید. این بار سرش را با غرغرهایتان میبرید که اگر فردا ساعت استراحتش به شما زنگ نزند، یعنی این که شما را دوست ندارد. شوهر خسته تان بعد از شنیدن سرزنش‌های اولتان به اندازه‌ی کافی بدخلق شده است و دیگر اصلاً حوصله‌ی شنیدن گله و شکایت ندارد.



اگر میخواهید شوهرتان را حفظ کنید، سخت نگیرید. چنانچه عاشق همسرتان هستید، به او فرصت بدهید. او یک مرد عاقل و بالغ است و اگر وقتش را داشته باشد، حتماً به شما زنگ میزند. غر زدن مانند آبی است که روی شعله‌ی عشق و محبت بین زن و شوهر ریخته میشود و باعث میشود که همسرتان برای رسیدن به آرامش و راحتی به آغوش زنان دیگر پناه ببرد.


به سیم آخر بزنید

به‌طور مکرر درباره‌ی رابطه‌ی جنسی، فانتزی‌ها و امیال‌تان باهم صحبت کنید. تفریحات جدید را امتحان کنید تا در کنار هم سرگرمی، هیجان و خوشحالی را تجربه کنید. باهم بخندید، همدیگر را غلغلک دهید، کشتی بگیرید! چیزی متفاوت انجام دهید. سریالی را در کنار هم تماشا کنید که تابه‌حال ندیده‌اید. از زوج‌های اطراف‌تان برای ایده‌گرفتن کمک بخواهید. روش‌های جدیدی هنگام معاقشه امتحان کنید. شهامت به خرج دهید و روشی را که تا حدی شرم‌آور است امتحان کنید، اما تا حدی پیش نروید که به شخصیت‌تان لطمه بزند یا معذب‌تان کند. کار‌های جدید و هیجان‌انگیز در زمینه‌ی احساسی و جنسی تنوع‌طلبی مغز را ارضا می‌کند و سبب جلوگیری از خیانت می‌شود.



بهترین روش برای جلوگیری از خیانت این است که مطمئن شوید رابطه‌تان خیلی باحال است! آن‌قدر جذاب است که کسی جسارت نزدیکی به همسرتان را ندارد. اینکه سعی کنید هر روز برای همسرتان جذاب باشید، خیلی از ایجاد ترس، احساس گناه و تهدید کارسازتر است. اگر همه چیز را در رابطه و دوستی‌تان تازه نگه دارید، این کار مغز را تحریک می‌کند تا تمرکز خود را روی رابطه‌ی اولیه نگه دارد.



اگر هم حس کردید سر همسرتان جایی گرم‌شده و شیطنتی در کار است به جای تهدید، ترک یا نقد او سعی کنید با اثبات خود، در این بازی ناسالم برنده شوید. گاهی بو بردن چنین شیطنت‌هایی به شما قوایی می‌دهد تا رابطه‌ی خود را به بهترین ازدواج ممکن تبدیل کنید. رشد رابطه به تلاش مداوم احتیاج دارد. تمرکزتان را روی تقویت خود قرار دهید، نه روی نگرانی بیش‌از‌حد درباره‌ی خطرات احتمالی.




خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ازدواج موفق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟

امروزه مردم از پیام‌های متنی به‌عنوان راه‌هایی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند و در این میان، زوجین اغلب به دلیل مشغله‌های روزانه تا حد زیادی از طریق پیام‌های متنی با یکدیگر صحبت می‌کنند. درحالی‌که این شکل از ارتباط سریع، بسیار محبوب و حتی گاهی اوقات سودمند است، اما پیامد‌های این نوع تعامل نیز می‌تواند برای زوجین بسیار منفی باشد.

چگونه پیامک می‌تواند یک رابطه را خراب کند

مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که ارسال پیام متنی می‌تواند اضطراب زیادی ایجاد کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که پیام متنی این قدرت را دارد زوجین را به هم نزدیک‌تر کند یا باعث ایجاد فاصله و سوءتفاهم بین آنها شود.

مشکل ارسال پیامک این است که هر دو طرف هر متن را به‌عنوان "صحبت" واقعی درک می‌کنند و لحن و استنباط شخصی خود را در مورد جملات بیان می‌کنند.

در هنگام چت کردن یا ارسال پیامک اغلب لحن افراد اشتباه برداشت می‌شود؛ چون پیام‌های متنی نمی‌توانند به‌درستی احساسات انسانی را منتقل کنند.

با برقراری ارتباط تلفنی، می‌توانید از طریق لحن، مکث و خندیدن یا گریه‌کردن، احساس فرد را بفهمید، اما با ارسال پیامک، هیچ‌یک از آنها را متوجه نمی‌شوید و غیرممکن است که بدانید طرف مقابلتان به آنچه می‌گویید چه واکنشی نشان می‌دهد.

چت کردن باعث احساس بی‌اهمیتی و خشم بین زوجین می‌شود

متن نوشتاری پیام‌های متفاوتی را منتقل می‌کند که نه‌ تنها می‌تواند باعث سوءتفاهم شود؛ بلکه باعث ترس، عصبانیت یا احساس بی‌اهمیتی می‌شود. فرض کنید به‌طرف مقابل خود پیام می‌دهید و می‌پرسید که آیا می‌تواند بعد از کار با شما به خرید بیاید؟ او با "نه" یا "نمی‌توانم" پاسخ می‌دهد. حالت خیلی مثبتش این است که یک کلمه احساسی مثل "عزیزم" را چاشنی‌اش کند و به شما پاسخ منفی دهد، اما دریافت این پاسخ منفی به‌صورت متنی خودبه‌خود باعث می‌شود تا شما احساس ناراحتی و بی‌اهمیتی کنید و بدتر از آن پاسخ یک‌کلمه‌ای است که دریافت کرده‌اید. با دریافت این پاسخ سؤالات متعددی در ذهنتان نقش می‌بندد؛ سؤالاتی مثل‌اینکه "چرا گفت نمیام؟! "، "اگر براش مهم بودم هر چقدر هم خسته بود و کار داشت وقت میذاشت و می‌گفت میریم خرید! "، "حتی نپرسید چی می‌خوای بخری! " اینجاست که احساس بی‌اهمیتی شروع می‌شود و به دنبال آن خشم آهسته در وجودش به وجود می‌آید.

اغلب مشاجرات به دلیل تفسیر نادرست از پیام‌های متنی رخ می‌دهد

 تشخیص تفاوت بین احساساتی مانند خشم، غم، طعنه، صداقت در یک پیام متنی غیرممکن است. ممکن است شخصی با شریک خود شوخی کند و آن را به‌عنوان عصبانی بودن شریک زندگی خود تعبیر کند. سپس باید متن‌هایی ردوبدل شود تا آسیب برطرف شود؛ این در حالی است که استفاده از پیام‌های متنی برای رفع سوءتفاهم‌ها نیز یک تلاش نافرجام است.

گاهی اوقات افراد از صحبت تلفنی با شریک زندگی خود یا ملاقات حضوری در هنگام عصبانیت می‌ترسند، زیرا فکر می‌کنند که این کار باعث تشدید اوضاع می‌شود، اما ارسال پیامک اغلب اوضاع را بدتر می‌کند.

هر زمان که یکی از زوجین بیش از حد به دیگری پیامک می‌دهد، این یک علامت هشدار است. به‌عنوان‌مثال، ارسال پیامک بی‌وقفه می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یکی از شرکای زندگی به او وابسته و نیازمند است و در رابطه احساس ناامنی می‌کند. درحالی‌که معمولاً فقط خود افرادی که بیش از حد پیام می‌دهند دچار آسیب می‌شوند، اما برای طرف مقابل دریافت‌کننده پیام این وضعیت بسیار کلافه‌کننده است.

ارسال پیامک بیش از حد - به‌خصوص زمانی که مدام پیگیری می‌کنید که همسرتان کجاست، با چه کسی است و چه می‌کند - کنترل‌کننده و توهین‌آمیز است. ادامه این روند به‌مرورزمان باعث ایجاد فاصله بین زوجین می‌شود.

به‌هیچ‌وجه از پیام متنی به‌عنوان راه ارتباطی استفاده نکنید

اغلب مشاجراتی که منجر به مشکلات بزرگ یا حتی پایان‌دادن به رابطه شده، با یک پیام متنی اشتباه شروع یا تشدید شده است؛ لذا پیام متنی راه مناسبی برای برقراری ارتباط نیست مگر اینکه یک پیام مثبت کوتاه باشد که می‌تواند باعث بهبود رابطه شود؛ بنابراین، به‌جای پیام متنی، در طول روز تلفن را بردارید و در حد حال و احوال با همسرتان صحبت کنید؛ این کار به‌ تنهایی می‌تواند ثبات و آرامش را به یک رابطه بازگرداند.

پیام‌هایی که نباید به شریک زندگی خود پیامک کنید

در اینجا به‌منظور جلوگیری از خراب‌کردن رابطه چند نمونه از پیام‌هایی که نباید به شریک زندگی خود پیامک کنید، آورده شده است:

- در رابطه به‌خصوص در دوران نامزدی، بیش از حد پیامک ارسال نکنید. روابطی که تازه شروع شده‌اند نیز به‌سرعت از بین می‌روند، بنابراین ارسال پیامک را به حداقل برسانید.

- وقتی ناراحت هستید هرگز پیامک ندهید. قبل از اینکه به طرف مقابل خود پیامک بفرستید به خودتان زمان بدهید تا آرام شوید.

- مکالمات احساسی یا مهم را چهره‌به‌چهره و حضوری انجام دهید. خطر سوءتفاهم در متن بسیار زیاد است.

- با چت کردن از طرف مقابلتان عذرخواهی نکنید. وقتی در پیام متنی از طرف مقابلتان عذرخواهی می‌کنید، گیرنده واقعاً مطمئن نیست که چقدر متأسف هستید.

- از ایموجی‌ها به‌جای کلمات استفاده نکنید. درحالی‌که تفسیر لحن صدا و عطف کلی معنای کلمات یک نفر در یک پیام متنی دشوار است، و واقعاً کمکی نمی‌کند که حالات صورت یکدیگر را ببینید، اما ایموجی‌ها و شکلک‌ها جایگزینی برای آنها نیستند. آنها می‌توانند لحن یک متن را کاهش دهند، اما نمی‌توانند لبخند و احساس واقعی شما را منعکس کنند.

در مکالمات طولانی، مسائل مهم یا مشکلات بزرگ هرگز از پیام متنی استفاده نکنید و به‌صورت رودررو صدای یکدیگر را بشنوید و تفاوت در لحن و حالات چهره را درک کنید تا احساسات را راحت‌تر منتقل کنید.

منبع: برنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • آیا چت کردن رابطه زوجین را خراب می‌کند؟
  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • خیانت نستله Nestlé به کودکان با نقض استاندادهای سلامتی
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • واکنش جی اوسو نسبت به خیانت سولو به جیمی در اسمکدان/ اخبار WWE
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!
  • ایمان و رابطه آن با عمل صالح