Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@09:32:20 GMT

بانک مرکزی مخالف واردات بدون ارز است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۴۱۰

معاون وزیر صنعت به مبحث واردات بدون ارز و درخواست صنایع در این حوزه اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی مخالف است و دلایل خاص و پذیرفتنی دارد به همین دلیل باید راهکارهایی را برای برون‌رفت از مشکل ارائه کرد.به گزارش بلاغ،جعفرسرقینی ظهر امروز در آئین تجلیل از صنعتکاران، معدنکاران و فعالان اصناف استان زنجان اظهار کرد: اعتقاد دولت بر این است که هیچ فشاری نباید روی صنعتگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تاثیرگذاری صنایع و معادن در ارزآوری در کشور افزود: سال قبل ارزآوری ۲۰ میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کشور در حال مبارزه با بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است، افزود: پیروزی در این میدان مستلزم تحمل برخی شرایط سخت است و به خاطر اهمیت موضوع حتی افرادی که ژست لیبرالی داشتند نیز بر لزوم این مقاومت اقرار می‌کنند که البته در این بین نقش اصناف، مردم، صنعتگران، معدنکاران و دولت بسیار مهم است.

سرقینی با اشاره به ناکام ماندن هجمه‌های دشمن برای ناکار کردن صنعت و اقتصاد کشور گفت: در این بین صنعت، معدن و تجارت بهتر از دولت عمل کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزایش صادرات در بخش صنایع معدنی طی سال گذشته افزود: سال گذشته ۲۵ میلیون تن فولاد تولید شده و پیش‌بینی ۳۰ میلیون تنی برای امسال هم انجام شده است که در تلاش هستیم این مهم به نحو احسن عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه  در بخش معدن و صنایع معدنی در سه ماهه نخست امسال تولید بیشتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم، اضافه کرد: باید با درایت چنین شرایطی را به خوبی پشت سربگذارنیم، چراکه کشور چنین شرایط مشابهی را در گذشته تجربه کرده و وجود این شرایط دائمی نیست.

سرقینی با اشاره به اینکه امروز بخش خصوصی و دولت به هم نزدیک شده است و آرامش نسبی را شاهد هستیم، تصریح کرد: باید این شرایط را پایدارتر کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه به بحث بازگشت معادن به چرخه تولید تأکید کرد و گفت: اگر معادن به چرخه فعالیت بازنگردد اقتصاد کشور کم می‌آورد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۲.۵ برابر نیاز داخل مازاد تولید در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد، اضافه کرد: این امر نشان از ظرفیت‌سازی مطلوب در این حوزه است.

سرقینی با بیان اینکه معادن عامل توسعه پایدار هستند و اکثرا هم در مناطق محروم قرار گرفته‌اند، گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای اشتغالزایی همان مناطق استفاده شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین به مبحث واردات بدون ارز و درخواست صنایع در این حوزه اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی مخالف است و دلایل خاص و پذیرفتنی دارد به همین دلیل باید راهکارهایی را برای برون‌رفت از مشکل ارائه کرد.

وی همچنین در ارتباط با صادرات نیز گفت: در بحث صادرات این منابع کشور است که صادر می‌شود و دولت حق دارد که در رابطه با ارز حاصل از آن سوال کند، البته باید اقدامی صورت گیرد که چرخ همه بخش‌های اقتصادی بچرخد.

سرقینی گفت: در بخش نظارت بر اصناف نیز  از ظرفیت خود اصناف استفاده می‌شود که این امر نشان از اعتماد دولت به اصناف است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران