Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@09:47:09 GMT

نحوه پرداخت یارانه‌ها به بخش کشاورزی بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۱۶۲۵

علی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جزئیات امروز جلسه کمیسیون کشاورزی گفت: امروز در جلسه کمیسیون نحوه پرداخت یارانه‌ها به بخش کشاورزی بررسی شد. در این جلسه گزارش‌هایی از سوی جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌ها ارائه شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: مباحثی از جمله حمایت از توسعه کشاورزی و یارانه‌های این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این حوزه هنوز برخی مسائل بررسی نشده است، گفت: نحوه حمایت‌های ما هنوز خیلی واضح و روشن نیست درنتیجه نمی‌توان گفت که از بخش کشاورزی دقیقا چقدر حمایت می‌شود. مثلا در حوزه محصولات وارداتی نفعی به کشاورز نمی‌رسد. یا مثلا تخفیف‌هایی که در بخش کشاورزی داریم قابل برآورد دقیق نیست.

این نماینده مجلس دهم گفت: در این گزارشات بخشی از این موارد مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بحث یارانه‌های پنهان هم وجود دارد که آن هم قابل برآورد نیست.ما تنها درمورد واردات نهادها که با ارز دولتی وارد می‌شود می‌توانیم برآورد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اعدادی که دستگاه‌های مختلف در حوزه حمایتی در بخش کشاورزی ارائه می‌دهند متفاوت است و این نشان می‌دهد یارانه‌ای که ما در حوزه کشاورزی می‌دهیم شفاف و هدفمند نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است

کریمی‌‌ سنجری تصریح کرد: قانون صراحت دارد که بنا بر مصوبه نوسازی ناوگان شهری چون خودروهای برقی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور می‌انجامد تسهیلات مرتبط با آن به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا این خودروها برای دولت سودآور است و به کاهش واردات بنزین و یا افزایش صادرات این سوخت می‌انجامد.

وی اضافه کرد: در واقع با جایگزین شدن خودروي برقي سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین به ارزش ۴ تا ۵ هزار دلار صرفه جویی می شود که بايد بخشي از اين صرفه جويي به صورت یارانه به خریدار تاکسی برقی پرداخت شود

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره قیمت تاکسی‌های برقی توضیح داد: خودروهای برقی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند که برابر با رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و با توجه به یارانه‌ای که قرار است پرداخت شود در واقع خریدار کنونی تاکسی برقی آن را با نصف قیمت واقعی خریداری می‌کند.

وی همچنین درباره تامین زیرساخت‌های مربوط به شارژ تاکسی‌های برقی گفت: همزمان با افزایش واردات خودروهای برقی در ماه‌های پیش رو ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز در شهرهای سراسر کشور توسعه می‌یابد.

به گفته سنجری،۷ هزار خودروی برقی در راه ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس