Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: ۴ هزار ۶۳۶ نفر معلولین تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۲۱ نفر معلول جسمی حرکتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ محمود حیدری ظهر امروز در دیدار با فرماندار رفسنجان که مناسبت هفته بهزیستی صورت گرفت با اشاره به کادر اداری اداره بهزیستی این شهرستان اظهار داشت: ۳۲ نفر در اداره بهزیستی مشغول به فعالیت هستند،۷ نفر در مرکز اورژانس اجتماعی و ۷ نفر در کلینیک درمانی التیام مشغول به فعالیت هستند ،مجموعه بهزیستی در حوزه معاونت ها از جمله معاونت امور اجتماعی در جهت حمایت از خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست ،کودکان کار و زنان آسیب دیده و …فعالیت مشهودی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری تصریح کرد: ۳۹۰ خانواده تحت پوشش حمایتی در رفسنجان داریم که حقوق ماهیانه دریافت می کنند ،مراکزی در اسماعیل آباد نوق ،خنامان ،خلیل آباد، قاسم آباد وجود دارند که پرونده های توان بخشی به آنها واگذار شده در کنار حوزه اجتماعی فعالیت دارند.

وی افزود: در بخث توانبخشی، ۴ هزار ۶۳۶ نفر معلولین تحت پوشش بهزیستی در رفسنجان هستند که  از این تعداد یک هزار و ۲۲۱ نفر معلول جسمی حرکتی و ۷۰۴ نفر کم بینایی، ۶۲ نفر ضایع نخاعی، ۵۱۵ نفر معلولین شنوایی و ناشنوایی، ۳۶۳ نفر بیمار روانی ۶۸ نفر دانشجو  در بحث اجتماعی و توانبخشی  365 دانش آموز ۱۳۳۸ نفر معلول ذهنی در رفسنجان داریم .

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: در حوزه توانبخشی، حمایت های مستمر و غیر مستمر به خانواده ها و تحویل وسایل ویلچر و عصای سفید و … به معلولین و خانواده های معلول پرداخت و صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه ۴۵ مهد کودک در رفسنجان فعال است که ۲۴ مهد شهری و ۲۱ مهدکودک روستایی است  گفت: امسال ۹ مهد کودک جدید به آمار اضافه می شود مقدمات مجوز آنها صادر شده است، آمار جمعیتی مهدکودک های شهرستان رفسنجان در سال گذشته ۱۶ هزار ۵۰۰ نفر بوده است.

حیدری بیان داشت: کلینیک مهرآور در روستاهای خنامان ،خلیل آباد و قاسم آباد فعال است و خدمات ارائه می دهند ۷ مرکز مشاوره در سطح شهرستان وجود دارد ، ۵ مجوز مرکز اعتیاد صادر شده است و ۳ مرکز هم فعال هستند.

وی به بحث پیشگیری اشاره کرد و تاکید داشت: در کنار بهزیستی خیریه ها هستند که به کمک آمده اند و در ارائه سبد کالا فعالیت دارند ،۵مرکز توانبخشی جهش و نگهداری معلولین پسر بالای ۱۴ سال و مرکز آراد دختران بالای ۱۴ سال ،مرکزی برای کودکان کم شنوا و مرکز سالمندان شهید اکبری نژاد در رفسنجان فعالیت دارند .

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان بیان داشت: قریب ده سال است که به صورت تخصصی مجموعه های پیشگیری از معلولیت های شهرستان مخصوصا در حوزه تنبلی چشم در کودکان در حال فعالیت هستند.

وی عنوان داشت: سال گذشته از معاینه ۱۶ هزار  کودک در سال گذشته  50 نفر آمبلی داشتند که تحت درمان قرار گرفتند ،مشاورهای قبل و بعد از ازدواج برای جلوگیری از معلولیت ها از دیگر اقدامات ما بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،در این نشست که پس از بازدید استاندار از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، هنرمندان مشکلات خود را با مقام عالی دولت در مازندران در میان گذاشتند که حسینی پور با دستورات نافذ، زمینه ساز رفع موانع فعالیت و مشکلات این عزیزان شدند. 

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت های این مجموعه پرداخت.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

همچنین در خصوص مکان دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز با دستور استاندار مقرر شد؛ تا شهرداری مرکز استان، یکی از موزه های مستقر در بوستان ولایت را به خانه هنرمندان برای تحقق این امر اختصاص دهد.

در ادامه همچنین شهردار مرکز استان هزینه برگزاری جشنواره در سال 1403 را تقبل نمود.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

مقام عالی دولت در مازندران در خصوص ارتباطات فرهنگی هنری با کشورهای مختلف به بیان نکاتی پرداخت و عنوان کرد: هنرمندان باید سفیران فرهنگی استان باشند.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

استاندار مازندران در پایان این نشست افزود: باید ابزارها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری