Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:11:33 GMT

ایرانیان خارج کشور به صادرات ایده ها کمک کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۲۲۱۵

ایرانیان خارج کشور به صادرات ایده ها کمک کنند

میلاد صدرخانلو روز یکشنبه در پانزدهمین فستیوال نوآوری‌های «از پساب تا آب» اظهار کرد: شبکه ملی فن بازار مانعی برای به هم پیوستن عرصه و تقاضا ایجاد نمی کند و بروکراسی و حلقه جدیدی در دانش بنیان نیست.

وی در صندوق ملی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: این شبکه تلاش دارد که ایده ها را به بازار برساند و فرآیند ایجاد محصول را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدرخانلو عنوان کرد: آخرین مورد که شبکه ملی در اختیار شرکت ها قرار داده است لیزینگ فناوری است به طوری که با شرایط ساده و قابل قبول تر تصفیه حساب صورت میگیرد.

رئیس شبکه فن‌بازار ملی ایران عنوان کرد: تسهیلات فن بازار محدود به شرکت های دانش بنیان نیست وتمامی واحد های فناوری که برای دانش بنیان شدن مشکل دارندمی توانند از ان تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در شبکه فن بازار هزار شرکت و ۱۷ هزار متقاضی عضو است، اظهار کرد: جمع قراردادهای منعقد شده ۱۴ رویداد به بیش از ۳۵ قرارداد و حجم ریالی قراردادها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

صدرخانلو با بیان اینکه تاکنون ۲۰ شبکه فن‌بازار در ۲۰ منطقه کشور راه اندازی شده است، ادامه داد: مجموعاً در این ۱۴ رویداد برگزار شده بیش از هزار طرح و اختراع ثبت نام کرده اند و ۱۰۰ مجری طرح به صورت حضوری برای سرمایه گذاران و صنعتگران طرح خود را ارائه داده اند.

ایجاد سامانه هوشمند آب

مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ادامه گفت: به ۱۸ صندوق پژوهش ۲۶۹ میلیارد تومان بودجه برای کمک به مراکز رشد تخصیص داده شده است. همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری نیز ایجاد شده است.

وی افزود: برنامه ریزی شده تا محصوولات اکوسیستم توسعه فناوری به بازار داخلی و خارجی عرضه شود. صندوق با صنایع بزرگ ارتباط برقرار کرده و شرکت های دانش بنیان را معرفی می کند.

شاوردی تصریح کرد: مسئله آب به عنوان چالش مهم کشور است که سیاست های برتر در این زمینه با معاونت علمی انجام و ایجاد سامانه های هوشمند آب و فرآیند های بازگردانی آب مصرفی توسط شرکت های دانش بنیان در حال انجام است.

در حوزه پساب وضعیت مطلوبی نداریم

همچنین امیر علم دبیر کمیته علمی فستیوال نوآوری از پساب تا آب از دانشگاه علم و صنعت نیز در سخنانی اظهار کرد: کشور در حوزه پساب وضعیت مطلوبی ندارد و اگر به این موضوع رسیدگی نشود تبدیل بعه بحران شده و خسارت های انسانی، امنیتی و اقتصادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: با حمایت معاونت ریاست جمهوری مجموعه ای تشکیل شد که بتوانیم فناوری های حوزه آب را در کشور رصد کنیم و فضایی فراهم شود تا طرح هایی که که بستر مناسب دارند به صنعت و متقاضیان معرفی و خلا در ایین زمینه جبران شود.

علم اظهار کرد: در این زمینه مشورت با اساتید دانشگاهی، در اختیار قرار دادن آزمایشگاه توسط دانشگاه علم و صنعت و فراهم کردن تسهیلات اقصادی توسط «اُهاب» انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین اهاب ایده های فناورانه را به به شبکه مصرف کننده و متقاضی حوزه آب و پساب معرفی می کند. و تعامل و دسترسی فناوران به مجموعه و شبکه بزرگ فناوران ایجاد می شود و از فناوری هایی که ارزیابی و مورد تایید علمی و اقتصادی هستند استفاده و شناسایی شده است

علم با بیان اینکه اهاب برای صنعتگران نیز مزایایی دارد، گفت: اساتیدی که در حوزه اب هستند شناسایی و به صنعتگر معرفی می شود و همچنین اعتماد در بحث تسهیلات مالی در نظر گرفته شده استر تا فناوران ضمانت های لازم را داشته باشند

وی ادامه داد: طرح ها توسط اهاب تا ۵۰۰ میلیون حمایت مالی می شود و همچنین قرارداد منعقد شده دانشگاه و صنعت در چارچوب قرارداد های معاف از مالیات تنظیم می شود که از سری حمایت‌ها از صنعتگران و فناوران است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار عباسی در نشست بررسی وضعیت بازارچه مرزی مهران بر ضرورت ساماندهی و توسعه صادرات از بازارچه مرزی مهران با هدف تسهیل و تسریع در امور حمل و نقل کالا و بار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آماده سازی زیرساخت‌ها، استقرار نیروی انتظامی و مرزبانی و ایجاد امکانات مناسب از ضرورت‌های ساماندهی بازارچه است، گفت: تحقق قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مسئولان امر تنها با مدیریت واحد و هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه‌ها امکانپذیر است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه برنامه ریزان و متولیان همکاری لازم را بعمل می اورند، اظهار داشت: ایجاد رضایتمندی تجار و بازرگانان و کنترل مکانیزاسیون کالا و بار می‌تواند منجر به تسهیل و تسریع در ارایه خدمات موثر در بازارچه باشد.

کد خبر 6081161

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • کلوپ: حذف از اروپا آغازی برای ادامه فصل است؛ گاهی ایده تاکتیکی مزخرفی داریم
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان