Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جلیل مختار» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح جزئیات دستور کار نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون کلیات طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارای گواهینامه قبولی که در آزمون‌های ادواری از سال ۸۱ تا ۹۶ شرکت کرده اند، در قالب ماده واحده مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پی تصویب این طرح دولت موظف است، تمامی کارکنان دستگاه‌های دولتی که به صورت قرارداد معین، انجام کار مشخص و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشغول به کار هستند و در آزمون‌های ادواری سال ۸۱ تا ۹۶ شرکت کرده باشند را مشروط به داشتن کارنامه مجاز و در صورت پست سازمانی بلاتصدی متناسب با رشته تحصیلی آنها و داشتن شرایط لازم تبدیل وضعیت کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون، کلیات این طرح به تصویب رسید و جزئیات این طرح نیز در کارگروهی در آینده در کمیسیون اجتماعی مطرح و بررسی شده و نهایتاً در کمیسیون به تصویب نهایی می‌رسد.

مختار در عین حال موضوع دستور کار دیگر جلسه کمیسیون را نیز، بررسی طرح استفساریه جز ۴ بند ب تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی عنوان کرد.

وی درخصوص ۴ درصد نرخ بیمه مقرر در ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی نیز عنوان کرد: این استفساریه در قالب پرداخت ماهانه از کارفرمای واگذارکننده کار تا رفع سطح سخت و زیان‌آور در محیط کار مطابق با قانون تأمین اجتماعی است، جواب استفساریه نیز بله بود یعنی کارفرمایانی و یا کسانی که به عنوان واگذارکننده در صورتی که این ۴ درصد را به صورت ماهانه دریافت نکرده باشند، بایستی خود آنها این ۴ درصد را پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: طبق این استفساریه، تمامی کارفرمایان حقیقی از بابت شرایط سخت و زیان‌آور ملزم به دریافت ۴ درصد از پیمانکاران و واسطه‌ها و پرداخت‌آن به سازمان تأمین اجتماعی می‌شوند.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی