Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از روز گذشته تاکنون ۱۰ هزار و پنج نفر از زائران پیاده در قالب ۸۵ کاروان از استان های مختلف کشور، شهرهای خراسان رضوی و همچنین کشور عراق وارد مشهد مقدس شدند.

حسین رضایی افزود: از این تعداد ۸۲۵ نفر زن و بقیه مرد هستند و سه هزار و ۴۲۶ نفر از آنان برای نخستین بار به حرم مطهر رضوی مشرف شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این کاروان‌ها از شهرهای تهران، کرج، نیشابور، قم، کرمان، فریمان، سرخس، سبزوار، کاشمر، طرقبه و شاندیز و دو کاروان هم از کشور عراق به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شده اند و زائر اولی ها نیز با کاروان‌های تهران، کرج، کرمان، سبزوار، کاشمر و فریمان همراه بودند.

وی گفت: زائران پیاده در ۲ شب اقامت در مشهد از خدمات رفاهی و اسکان رایگان برخوردارند.

رضایی افزود: جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) علاوه بر پذیرایی از زائران پیاده در مشهد با استقرار پنج ایستگاه صلواتی در جاده نیشابور - فریمان، سه ایستگاه در جاده سرخس - مشهد و ۲ ایستگاه در جاده مشهد - چناران پذیرای زائران پیاده است.

۷۴۸۹/‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تردد زائران دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از آغاز عملیات حج عمره و اعزام زائران خانه خدا از ۱۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این عملیات از دوشنبه سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین آجیلیان - مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران - در آستانه آغاز عملیات حج عمره ۱۴۰۳، اظهار کرد: این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرودگاه‌های عامل حج عمره گفت: زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۲۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

آجیلیان با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شود؛ اما به‌دلایل عملیاتی این اتفاق به تعویق افتاد؛ تا اینکه در نهایت با تلاش و پیگیری‌های سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، بنا شده اعزام زائران عمره از سوم اردیبهشت آغاز شود.

دیگر خبرها

  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد
  • اعزام ۸۵ زائر خراسان شمالی به حج عمره
  • زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند