Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@02:17:39 GMT

شبی به یادماندنی با طراحی چهره زاون قوکاسیان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۲۴۶۳

شبی به یادماندنی با طراحی چهره زاون قوکاسیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیاوش گلشیری، دبیر جایزه زاون، که امسال دومین دوره‌اش در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، گفت: «شب زاون، حدود یک هفته قبل از جشنواره در فضای باز موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار خواهد شد. در این شب، راجع به زاون قوکاسیان، پژوهشگر، نویسنده سینما و منتقد صحبت می‌کنیم و کلیپی از ایشان پخش خواهد شد و قرار بر این است که سی‌ و دو طراح و نقاش، چهره زاون را طراحی کنند و تمام هدفمان این است که شبی به یاد ماندنی را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گلشیری درباره رویکرد این دوره از جایزه زاون و تفاوتش با دوره قبل گفت: «در شورای سیاست‌گذاری سال قبل، تصمیم بر آن شده بود که از پیشکسوتان و دوستان زاون برای هیئت انتخاب، استفاده کنیم که در نهایت فیلم «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی، موفق به دریافت جایزه زاون شد؛ اما امسال در شورای سیاست‌گذاری تصمیم بر این شد که داوران این دوره از میان شاگردان و هنرآموزان زاون انتخاب شوند و هیئت داوران این دوره، پنج نفر از میان این افراد خواهد بود.»

او همچنین با اشاره به جایگاه هنری و فرهنگی زاون قوکاسیان گفت: «زاون قوکاسیان، از جمله کسانی است که سهم بزرگی در هنر اصفهان دارد و چهره‌ای به یاد ماندنی در سینما محسوب می‌شود، اهدای جایزه زاون نیز به این دلیل است که نام این بزرگ سینما را زنده نگه داریم.»

دبیر جایزه زاون اضافه کرد: «وقتی بر اساس نام یک هنرمند، جایزه‌ای اهدا می‌شود، به منزله این نیست که محتوای اثر به سلیقه آن شخص مربوط باشد، بلکه این سلیقه هیئت داوران است که در نهایت بر مبنای مسائل تکنیکی و کیفی، تصمیم می‌گیرند که جایزه به کدام اثر اهدا شود. این اتفاق درباره جایزه زاون هم می‌افتد و جایزه بر همین اساس به برنده تعلق خواهد گرفت.»

۵۷۲۴۵

کد خبر 1279670

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کودکان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سینمای ایران کارگردانان سینمای ایران انیمیشن باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس حسن روحانی بانک مرکزی نفتکش استان آذربایجان شرقی ایران و آمریکا استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، آیین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شامگاه روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

فرآیند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارایه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ و هنر، امیر بشیری نویسنده و کارگردان کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی، مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد.

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است. ضمن اینکه «تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره ساللامی هنر انقلاب» شناخته و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم شده است.

تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

این گزارش در حال به روز رسانی است ...

کد خبر 6081212 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • طراحی لیگ (INSITU) در بخش پرایمری و سکندری در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!