Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید حسین نقوی حسینی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، با تشریح دستور کار امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بحث پیرامون حوزه دفاع و دستاوردهای دفاعی سپس در نشست حضور یافت و گفت که دشمنان تلاش زیادی کردند تا پای ایران را به مناقشات بکشانند و تنش‌هایی را به وجود آورند، و وقتی دشمنان اراده مستحکم جمهوری اسلامی را دیدند به ویژه در هدف قرار گرفتن پهپاد پیشرفته آنها، حساب کار دستشان آمد و فضای موضوع عوض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان بخش دیگری از اظهارات امیرحاتمی، گفت: امیر حاتمی اذعان داشتند که اقدام سرنگونی پهپاد آمریکایی از شناسایی، ردیابی تا هدف قرار گرفتن به طور کامل با امکانات و دستاوردهای صنعت دفاعی کشور انجام شد و حاصل زحمات متخصصان داخلی بود. هماهنگی و سرعت عمل نیروهای دفاعی کشور و همچنین هماهنگی با دستگاه دیپلماسی کشور یکی از ابعاد مثبت اقدام بود و باعث شد که آمریکایی‌ها در مراجع بین‌المللی هم ناکام ماندند.

وی افزود: وزیر دفاع این اقدام و برخورد قاطع دشمن را اراده و هم توانمندی جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد که توقیف برخلاف موازین بین‌المللی نفتکش جمهوری اسلامی با اهداف جبران این ناکامی انجام شد که این اقدام هم ناکامی دیگری بر ناکامی های آن افزود.

نقوی حسینی تصریح کرد: امیرحاتمی همچنین اعلام کرد ما در شرایط کاملاً آماده‌ای قرار داریم. وزارت دفاع اقدامات گسترده‌ای را برای حل مشکلات خودروسازی کشور آغاز کرده و نیاز داریم به حل مشکل خودرو کمک کنیم بدون اینکه جایگزین بخش خصوصی شویم. ما در جنگ اطلاعاتی دشمن با هیچکس تعارف نداریم و البته دشمن نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این قسمت کرده اما ما به شدت حفاظت می‌کنیم و هم پیشگیری و هم برخورد انجام می‌دهیم.

نقوی حسینی اضافه کرد: امیرحاتمی همچنین تاکید کرد آمریکایی‌ها به دنبال مشکل تراشی علیه ایران در دریا هستند اما ما هم دقیق و قاطع برخورد می‌کنیم و طراحی‌های لازم هم انجام شده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات وزیر دفاع در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی اظهارداشت: وزیر دفاع اعلام کرد صنعت دفاعی کشور در آسمان، زمین و دریا کاملاً مجهز و آماده و متکی به ساخت داخل است به خصوص در دریا که توان ساخت ناوشکن، زیردریایی و پشتیبانی آنها داریم، شناورهای پیشرفته ساخته‌ایم. موشک‌های پیشرفته‌ای ساخته‌ایم. در این مسیر ضمن تشکر از حمایت‌های مجلس و کمیسیون، انتظار حمایت‌های بیشتری داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جریان اظهارات وزیر دفاع و این جلسه آقایان کواکبیان، کریمی قدوسی، جمالی، دهقانی، گودرزی و خانم چنارانی اظهارنظر کردند.

نقوی حسینی تصریح کرد: نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مراسم یادبود مرحوم مغفور صفاری نطنزی، عضو و رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون و نماینده مردم شریف نطنز و قمصر با حضور خانواده این مرحوم آغاز شد. امیرحاتمی هم به خانواده مرحوم صفاری تسلیت گفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی امیر حاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت دارو‌های گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: صنعت تولید دارو‌های گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.

رئیس انجمن تولید کنندگان دارو‌های طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می‌فرستیم، اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

همچنین نفیسه حسینی یکتا - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که بحث طبی ایرانی و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مراکز به هم گره خورده‌ای است که از هم جداناپذیر هستند و در اسناد بالادستی ما، سند ملی گیاهان دارویی و طب ستتی به عنوان یک صنعت متحد وجود دارد که اهداف و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بدون شک در صورت فعالیت با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درست نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه اقتصاد و معیشت این ظرفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

حسینی یکتا در پایان گفت: از جمله مهمترین اقدامات طب ایرانی در نظام سلامت در یک جمله و در نگاه اول در زمینه خدمات درمانی به صورت خدمات چندجانبه در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل، خدمات درمانی و بهداشتی به صورت مستمر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • اردن؛ رفیق دشمن
  • مورایس: ناکامی هم بخشی از تئاتر فوتبالی است
  • در شب عملیات ۱۰۳ جنگنده خارجی درگیر نبرد با پهپادها و موشک های ایرانی بودند | ۱۲ موشک هاپیرسونیک شلیک کردیم که...
  • دشمن صهیونیستی به تلافی اعمال گذشته‌اش مورد تنبیه اولیه قرار گرفت
  • عملیات وعده صادق یک دفاع منطقی بود