Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@13:49:32 GMT

افزایش ۷۰ درصدی موارد ابتلا به سیفلیس در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۳۲۰۷

افزایش ۷۰ درصدی موارد ابتلا به سیفلیس در اروپا

به گزارش جام نیوز، متخصصان مرکز اروپایی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها می گویند بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میلادی، نرخ انتقال سیفلیس از راه جنسی در ایسلند، ایرلند، بریتانیا، آلمان و مالت دو برابر شده است.

 

سیفلیس بواسطه یک باکتری ایجاد می شود که می تواند عوارض جدی داشته باشد. سیفلیس معمولا بدون درد آغاز می شود که در مرحله نخست نهایتا بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ظهور نشانه‌های اولیه، فرد می تواند با نشانه‌های شدیدتر این بیماری مواجه شود. عفونت ناشی از سیفلیس حتی پس از ناپدید شدن نشانه‌هایش می تواند دهه‌ها ادامه یابد.

 

سیفلیس همچنین می تواند خطر ابتلا به ایدز را افزایش دهد و عفونت ناشی از آن در زنان باردار می تواند باعث سقط جنین شود.

 

در سال ۲۰۱۰، در اتحادیه اروپا با احتساب ایسلند و نروژ، ۱۸۸۲۹ مورد ابتلا به سیفلیس گزارش شده است.

 

تا سال ۲۰۱۷، این رقم در اتحادیه اروپا به ۳۳۱۹۳ مورد افزایش یافته بود با اینکه اتریش و یونان اطلاعاتی در این زمینه ارئه نکرده‌اند.

 

بنابر این گزارش، آسیب‌های اجتماعی همچون فقر، بی‌خانمانی و وضعیت زندگی اقلیت‌های قومی، مهاجران و پناهنده‌ها، از عوامل گسترش سیفلیس در اروپاست.

 

به نوشته یورونیوز، اقدام به رابطه جنسی محافظت نشده، شرکای متعدد جنسی و کاهش ترس از ابتلا به ایدز، باعث افزایش سیفلیس در اروپا شده است.

 

بریتانیا دارای یکی از بالاترین میزان‌های ابتلا به سیفلیس است. در سال ۲۰۰۷ در این کشور ۳۵۶۱ مورد سیفلیس گزارش شده اما در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۷۷۹۸ مورد افزایش یافته است.

 

همچنین گزارش سال گذشته مرکز بهداشت عمومی بریتانیا نشان می دهد که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، تعداد موارد مبتلا به سیفلیس ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

چندی پیش، سازمان جهانی بهداشت، نتیجه پژوهشی را منتشر کرد که نشان می داد روزانه حدود یک میلیون فرد ۱۵ تا ۴۹ ساله در جهان به بیماری‌های مقاربتی قابل درمان مبتلاء می‌شوند.

 

مقایسه این آمار با آخرین آمار منتشر شده مربوط به سال ۲۰۱۲ میلادی نشان می‌دهد که پیشرفتی در راستای پیشگیری و درمان بیماری‌های مقاربتی صورت نگرفته و به طور میانگین یکی از هر ۲۵ نفر به یکی از این بیماری‌ها مبتلاء است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اروپا ایدز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در تحولات جهانی، «کاترین تای» نماینده تجاری ایالات‌متحده، در سخنرانی خود در شورای تجارت و فناوری اروپا، بر اهمیت روابط فرا آتلانتیک تاکید کرد و خواستار همکاری نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا به‌منظور مقابله با چالش‌های ناشی از چین شد.

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد به‌منظور ممانعت از ایجاد عدم تعادل در بازارهای خود توسط روسیه و بلاروس و آرام کردن کشاورزانی که ماه‌هاست نسبت به واردات ارزان‌قیمت اعتراض دارند، تعرفه‌هایی را بر واردات غلات از این ۲ کشور اعمال کند. در واقع با توجه به افزایش صادرات گندم روسیه از ۳۵ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن، کمیسیون اروپا نگران خطر افزایش واردات از این کشور است.

از سوی دیگر و بر اساس داده‌های تجارت بین‌المللی کالا که به‌تازگی توسط «یوروستات» منتشر شده است، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ موفق به کسب مازاد تجاری قابل‌توجهی در تجارت کالا به ارزش ۳۸ میلیارد یورو شد؛ این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که اتحادیه اروپا با کسری ۴۳۶ میلیارد یورویی مواجه بود، نشان‌دهنده بهبود چشمگیری است. کسری تجاری اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲، به‌طور عمده ناشی از افزایش قیمت انرژی بود که در نهایت منجر به افزایش ارزش واردات تجاری این بلوک شده بود.

رئیس‌جمهور فرانسه، در سفر اخیر خود به برزیل، توافق تجاری پیشنهادی بین اتحادیه اروپا و بلوک مرکوسور آمریکای جنوبی را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و آن را«معامله بسیار بد» خوانده است. علت انتقاد رئیس‌جمهور فرانسه از این توافق، عدم توجه کافی به مسائل مربوط به تنوع زیستی و استانداردهای حفظ محیط‌زیست بوده است.

در تحولات منطقه‌ای، به‌تازگی شورای عمومی سازمان تجارت جهانی با اتفاق آرا، نماینده دائم عربستان سعودی را به‌عنوان رئیس ارگان حل اختلاف برای دوره ۲۰۲۵- ۲۰۲۴ انتخاب کرد. این امر، گام مهمی در جهت افزایش نقش و نفوذ عربستان سعودی در سازمان تجارت جهانی و همچنین در عرصه تجارت بین‌الملل به شمار می‌رود.

همکاری میان قزاقستان و امارات متحده عربی در زمینه دیجیتال و هوش مصنوعی، توافق نفتی عربستان و بنگلادش توسعه زیرساخت‌های انرژی بنگلادش و تقویت امنیت انرژی این کشور، توافق‌های تجاری جدید افغانستان و پاکستان در ارتباط با صادرات زغال‌سنگ و پنبه، رفت‌وآمد آزادانه رانندگان و حل چالش‌های تجارتی و ترانزیتی از دیگر اخبار مهم منطقه است.

در بخش پژوهش‌های تازه آنکتاد به‌تازگی در گزارشی تحت عنوان «روندهای کلیدی تجارت جهانی در سال ۲۰۲۳» نکات و داده‌های مهمی را در مورد روندهای تجارت جهانی بیان کرده و از امکان تغییر در الگوهای سنتی تجارت جهانی سخن گفته است. نظارت دقیق بر این تحولات برای درک پیامدهای این پویایی‌های تجاری در حال تحول برای کشورهای درحال‌توسعه، حیاتی است. آنکتاد در گزارش مهم دیگری تحت عنوان «اقیانوسی از فرصت‌ها: پتانسیل جلبک دریایی برای پیشبرد ابعاد غذایی، محیط زیستی و جنسیتی توسعه پایدار» به بررسی فرصت‌های این صنعت نوپا پرداخته است.

از آنجاکه اقتصاد دریا پایه یا دریا محور در سال‌های اخیر به یکی از اهداف کلیدی توسعه اقتصادی ایران بدل شده است، این گزارش برای سیاست‌گذاران ایرانی و نیز فعالان بخش خصوصی در این حوزه نکات مهمی در بر دارد.

بانک جهانی نیز در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، وضعیت اقتصاد پاکستان را ناپایدار برشمرده و این کشور را در نقطه عطف تاریخی دانسته است، نقطه‌ای که اتخاذ تصمیمات دشوار برای نجات اقتصاد این کشور را ضروری می‌سازد.

گفتنی است؛ در هشتاد و پنجمین گزارش از سلسله گزارش‌های «پایش تحولات تجارت جهانی» مجموعه‌ای از تحولات اخیر در دولایه جهانی و منطقه‌ای محیط ژئواکونومیک ایران ارائه‌شده و خلاصه‌ای از آخرین گزارش‌ها و انتشارات بین‌المللی در قالب بخش پژوهش‌ها و کتاب‌های تازه، ارائه‌ شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند
  • افزایش ۲۳ درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا
  • اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین