Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه مشترکی مابین سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اداره کل بهزیستی استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.به گزارش بلاغ، اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ظهر امروز در  نشست مشترکی که با بهزیستی هرمزگان که به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد نظامی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی علاوه بر مسؤولیت‌های که برعهده دارد در همه عرصه‌های مختلفی که نیاز جامعه بوده حضور فعال و پر رنگی را داشته و خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه افزود: با استفاده از ظرفیت عظیمی که در بدنه سپاه و بسیح وجود دارد با همراهی سایر دستگاه‌های متولی در حوزه پیشگیری و کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌ها و تهاجمات فرهنگی که از سوی دشمنان انقلاب علیه ملت شریف ما در حال هدف‌گذاری و پیاده‌سازی است می‌توانند به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه به برکت نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی فرهنگ ایران اسلامی رو به رشد است، عنوان کرد: استکبار جهانی در بُعد نظامی توان مقابله را با ما ندارد و با هجمه‌های فرهنگی می‌خواهند به ملت شریف ما آسیب وارد کند.

سالاری به موضوع اعتیاد که در این برهه ای زمانی یکی آسیب‌های اجتماعی اثرگذار که جوانان را به انحراف می‌کشاند پرداخت و گفت: سپاه در این زمینه در بحث آگاهی و پیشگیری ورود پیدا کرده و از ظریفت ۴۰۰ هزار بسیجی و اقشار مختلف و ۲۲قشر تخصصی از بسیحیان اساتید، دانش آموزان، هنرمندان و ... می‌توانند با همکاری این دو نهاد و هر کجا بهزیستی تشخیص دهد از این ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمک جامعه بشتابند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان به کمک های امدادی سپاه به کمیته امداد در بخش مسکن اشاره کرد و گفت:با استفاده ظرفیت‌های گروه های جهادی در این بخش اقدامات خوبی انجام گرفته شدو با همکاری بهزیستی می توان این کمک ها به مددجویان بهزیستی انجام گیرد تا بخشی از مشکلات مددجویان کاهش یابد.

سالاری به در پایان به راه اندازی ۲۰۰ قرارگاه طرح تحول محلات به صورت پایلوت و اجرای طرح کرامت در ۱۵ محله در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه‌ها بیشتر در محلات آسیب‌پذیر است و با رویکرد شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند.

در ادامه این نشست غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان اظهار داشت: کمک‌ها و حمایت‌های سپاه همیشه و در همه حال کمک حال ما مجموعه بهزیستی  بوده و اتفاق جدیدی نیست.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه سپاه بیشتر و بهتر از ما دولتی‌ها دغدغه کاهش‌های اجتماعی را دارد، افزود: امیدواریم سایر دستگاه‌ها همین دید را به مجموعه بهزیستی را داشته باشند تا در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام های موفق‌تری بر داریم.

رنجبر به اشاره به اینکه ۱۳ دستگاه در کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند، بیان کرد: در مقام عمل و اجرا همکاری خوبی را از سایر دستگاه‌ها شاهد نیستیم و عملاً بهزیستی در این زمینه تنهاست.

مدیرکل بهزیستی استان از ساخت ۱۶۰ واحد مسکن از شهریور ماه برای مددجویان خبر داد و خاطر نشان کرد: این واحدها با اولویت شرق استان در شهرستان‌های سیریک و بشاگرد ساخته می‌شود.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به موفق نبودن متعادان متجاهر پس از ترخیص از کمپ‌ها پرداخت و گفت: طبق ماده ۱۶ بهزیستی این متعادان را در کمپ‌ها به مدت سه ماه نگهداری می‌کند و به دلیل نبودن برنامه منسجم دوباره این متعادان به این چرخه مشکل آفرین باز می‌گشتند، از این رو سال گذشته مرکز توانمندسازی در بحث کمک به اشتغال پایدار راه‌اندازی شده تا این مشکل برطرف شود.

گفتنی است، در پایان تفاهم نامه ای بین سپاه امام سجاد(ع) با اداره کل بهزیستی استان به منظور همکاری مشترک در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی به امضاء دو طرف رسید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، جلسه شورای اجتماعی استان یزد با موضوع کودکان کار و خیابان به ریاست علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و باحضور حجت الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه محسنی راد مدیرکل اداره امور اتباع ومهاجرین خارجی نیز به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود در این خصوص پرداخت.

در این جلسه آخرین وضعیت جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان و بررسی مشکلات و چالش های مربوط به آنها تشریح شد.

همچنبن در این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه حقوق کودک در استان ارائه گردید.

تشریح برنامه های کارگروه علمی عملياتي کودکان در معرض آسیب نیز از جمله مسائلی بود که در این جلسه طرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی