Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@07:09:02 GMT

آتش و آشوب در پاریس در روز ملی فرانسه + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۰۳۵۱۱

آتش و آشوب در پاریس در روز ملی فرانسه + فیلم

‍‍‍‍‍‍

راهپیمایی‌های معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه‌زردها در مراسم روز ملی فرانسه به خشونت کشیده شد. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع خبری فرانسوی صدها تن از معترضان در مراسم روز ملی فرانسه ماکرون را هو کردند و سپس چند ساعت پس از سخنرانی اش به خیابانهای پاریس ریختند و تظاهرات آنها در نهایت با دخالت پلیس به آشوب کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه مطابق رسم هر سال در مراسم روز ملی این کشور که در خیابان شانزه‌‌لیزه پاریس برگزار می‌شود شرکت کرد. اما پیش از آغاز مراسم و رژه نیروهای مسلح گروهی از تظاهر کنندگان با سوت کشیدن و هو کردن امانوئل مکرون اعتراض خود را نشان دادند.

به گزارش «یورونیوز» هنگامی که امانوئل ماکرون در حال عبور از میان جمعیت در حالت ایستاده در خودرو روباز خود بود عده ای از میان جمعیت شعارهای «ماکرون، استعفا بده» و «ماکرون، گمشو» سر دادند.

پلیس برخی از تظاهرکنندگان را به خیابان های مجاور شانزه‌لیزه کشاند و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک اور استفاده کرد. درجریان اعتراضات امروز معترضان اشیاء مختلفی به سمت پلیس پرت کردند و سطل های زباله را به آتش کشیدند.

پلیس پاریس اعلام کرد تا ساعت 2 بعدازظهر روز یکشنبه 152 نفر از معترضان بازداشت شدند. به گزارش شبکه خبری فرانس‌انفو، بیشتر بازداشت‌شدگان از اعضای جنبش جلیقه‌زردها هستند.

روز یکشنبه 23 تیر(14 ژوئیه) که مصادف است با سالروز فتح زندان باستیل در پاریس در جریان انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789، به عنوان روز ملی این کشور شناخته می‌شود.

اعتراضات سراسری در فرانسه از اواسط نوامبر 2018 آغاز شده و علی رغم عقب نشینی دولت ماکرون از اجرای برخی اصلاحات اقتصادی و مالی، این اعتراضات همچنان ادامه داشته است.

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل 10 نفر کشته، 24 نفر نابینا و حدود 6 هزار نفر بازداشت شده اند. بیش از 2 هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده اند.

انتهای پیام/

R1517/P/S8,89/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۰۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک پاریس روشن شد

 در فاصله ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشعل المپیک به صورت رسمی در یونان روشن شد.

به گزارش مهر، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه مرداد امسال به میزبانی شهر پاریس برگزار خواهد شد و مشعل المپیک ۲۰۲۴ امروز سه شنبه به صورت رسمی در یونان که مبدا مسابقات المپیک است روشن شد.

مری مینا هنرپیشه یونانی، شعله مشعل را با نور خورشید روشن کرد و آن را به اولین حمل‌کننده که قهرمان قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است رساند.

مانادو شناگر زن فرانسوی و دارنده ۳ مدال المپیک، به‌عنوان نخستین ورزشکار، مشعل المپیک را در خاک یونان حمل کرد. او مشعل المپیک را از استفانوس انتوسکوس یونانی، دارنده مدال طلای رقابت‌های قایقرانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تحویل گرفت.

این مراسم در معبد ۲۶۰۰ ساله هرا برگزار شد و کاتِرینا ساکلاروپولو رئیس‌جمهوری یونان و توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از جمله چهره‌های شاخص حاضر در این مراسم بودند. مشعل المپیک ۱۱ روز در خاک یونان توسط ۶۰۰ مشعل‌دار حمل و سپس ۷ اردیبهشت در مراسمی به برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحویل داده می‌شود.

مشعل بازی‌های المپیک ۸ اردیبهشت با کشتی «بلم» (کشتی که پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد) سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، آغاز خواهد کرد. این مشعل ۱۹ اردیبهشت به بندر مارسی می‌رسد و ۱۰ هزار حمل‌کننده آن را در ۶۴ شهر فرانسه حمل خواهند کرد.

مشعل المپیک سفری ۱۲ هزار کیلومتری خواهد داشت و پنجم مرداد به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس در رودخانه سن وارد می‌شود. این برای نخستین بار است که مراسم افتتاحیه المپیک در ورزشگاه اصلی کشور میزبان برگزار نمی‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابراز علاقه یونانی ها به توسعه روابط با ایران ناکامی رضا دهدار در تایلند؛ سهمیه المپیک از دست رفت

دیگر خبرها

  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • مشعل المپیک پاریس روشن شد